Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:55:11 GMT

سال ۱۴۰۰ پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۱۲۴

سال ۱۴۰۰ پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی اقتصادی است

سلیمانی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های بالای تولیدی در بخش های مختلف است گفت: با اتحاد و همدلی و رفع موانع تولید، امسال سال تکمیل پیروزی کشور در برابر جنگ تحمیلی اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌ سردار «غلامرضا سلیمانی» امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین) در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک سفید رود رشت (شرکت سلیندر فردا ) اظهارکرد: امروز در عرصه نبرد جنگ تحمیلی اقتصادی قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کار آفرینی یکی از راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی است گفت: واحدهای تولیدی افتخار کشور هستند و از این شرکت ها حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.

 

وی با اشاره اینکه شرکت سلیندر فردا در دو مسیر حفاظت جان انسان در بخش آتش نشانی و اکسیژن فعال است اذعان کرد: امروز کارگاه های تولیدی در خط مقدم جنگ‌ اقتصادی قرار داشته و فعالیت این قشر در این شرایط برای کشور افتخار ارزشمندی است.

 

سلیمانی تصریح کرد: تولید کنندگان و شرکت های صنعتی امروز نیازهای داخلی را با فعالیتشان برطرف می کنند تا کشور دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: کشور ما از لحاظ جغرافیایی و علمی ظرفیت های بزرگی دارد که با حمایت و تلاش می توان اشتغال و رونق اقتصادی را بیش از پیش افزایش داد.

 

وی در ادامه به شعار سال اشاره و خاطر نشان ساخت: در این راستا و در مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی همه ما بایستی یک جبهه باشیم و تلاش کنیم موانع تولید را شناسایی و برطرف کنیم.



سلیمانی اظهار داشت: با افزایش تولید زمینه ارز آوری، اشتغال و رفاه کارگران در کشور مهیا خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان نقشه راهشان را کامل کنند گفت: همه مسئولان استانی و کشوری از شرکت‌های تولیدی و تجاری حمایت خواهند کرد.



سلیمانی خاطر نشان کرد : سال ۱۴۰۰ سال تکمیل پیروزی ما در جنگ تحمیلی اقتصادی است.‌

 

وی اضافه کرد: ایران در بسیاری از حوزه‌ها قوی است در بخش اقتصادی با توجه به تحریم های اقتصادی دارای ضعف های هستیم که با شناسایی موانع بر طرف می‌شود.

 

سلیمانی با تاکید بر اینکه در برابر جنگ تحمیلی اقتصادی همه پای کار باشیم متذکر شد: افق‌های بلندی را ترسیم کنیم. از تولیدات داخلی هم در بازار داخلی و هم در بازارهای برون مرزی می‌توان بهره گرفت.

 

وی با بیان اینکه از بازار غرب آسیا و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر می توان برای صادرات تولیدات داخلی بهره گرفت اعلام کرد: تولیدات داخلی در خارج از مرزها مورد اعتماد بوده و از این ظرفیت بایستی بهره لازم را در راستای رونق اقتصادی گرفت.‌

 

سلیمانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در بحران کرونا اظهار داشت: در بحران کرونا ویروس شرکت سلیندر فردا با تولید کپسول اکسیژن بسیار خوش درخشیده است که جای تقدیر و تشکر دارد.


وی به تولید واکسن کرونا اشاره و خاطر نشان کرد: ۶ مسیر واکسن کرونا در کشور در دست اجرا بوده و مسیر تولید را طی می کند این حرکت یک زنجیره کامل است.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: جنگ اقتصادی تولید صادرات جنگ تحمیلی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)

صندوق بین‌المللی پول (IMF) پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) خود را برای سال 2024 منتشر کرده است و در حالی که پیش‌بینی می‌شود میانگین رشد جهانی در رقم 3.2 درصد ثابت بماند، غالب کشورهای مختلف بزرگ شاهد کاهش رشد خواهند بود. 

به گزارش عصرایران، جدول زیر پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی واقعی 2024 را با استفاده از داده‌های چشم‌انداز اقتصاد جهانی 2024 صندوق بین‌المللی پول برای کشورهای عضو "جی هفت" (7 کشور صنعتی جهان) و "بریکس" به همراه عربستان سعودی که هنوز در حال بررسی دعوت برای پیوستن به این بلوک است، نشان می‌دهد.

تنها 3 کشور دعوت شده یا عضو بریکس، شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی شان در سال 2024 بالاتر از سال گذشته( 2023) پیش بینی شده است.

پیش‌بینی می‌شود چین و هند در سال 2024 نرخ رشد نسبتا بالای 4.6 درصد و 6.8 درصد را حفظ کنند، اما در مقایسه با سال قبل، رشد چین 0.6 درصد کمتر خواهد بود در حالی که هند یک درصد کمتر است.

از سوی دیگر 4 کشور صنعتی عضو "جی7 "سریع‌تر از سال گذشته رشد خواهند کرد، که شامل آلمان می‌شود که از رشد منفی منفی 0.3 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 به رشد 0.2 درصد در سال 2024 خواهد رسید.

رشد اقتصادی ایران نیز که با تخمین صندوق بین المللی پول در سال 2023 بالغ بر 4.7 درصد بود در سال 2024 بیش از یک درصد کاهش یافته و به 3.3 درصد خواهد رسید. 

رشد 4 برابری بریکس نسبت به کشورهای جی7

علیرغم پیش‌بینی‌های رشد کمتر در سال 2024 نسبت به سال 2023، کشورهای بریکس همچنان پیش‌بینی میانگین رشد قابل توجه بالاتری (3.6 درصد ) در مقایسه با میانگین 1 درصدی جی هفت دارند. به عبارت دیگر میانگین رشد  اقتصادی کشورهای بریکس نزدیک به 4 برابر کشورهای جی 7 است.

در حالی که مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای جی 7 حدود 15 تریلیون دلار بیشتر از کشورهای بریکس است، با تداوم نرخ رشد بالاتر و پتانسیل برای اضافه کردن اعضای بیشتر، به نظر می رسد بریکس از نظر اندازه اقتصادی در عرض 2 دهه از جی 7 پیشی خواهد گرفت.

گسترش اخیر بریکس اندکی با تردید مواجه شده است، زیرا "خاویر مایلی" رئیس جمهوری تازه منتخب آرژانتین پیوستن به این بلوک را رد کرده و عربستان سعودی تصریح کرده که این کشور همچنان در حال بررسی دعوت خود است و هنوز به بریکس نپیوسته است.

با وجود این، "نالدی پاندور" وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در فوریه گذشته به خبرنگاران گفت که 34 کشور مختلف برای پیوستن به بلوک رو به رشد بریکس درخواست ارسال کرده اند.

تصمیم گیری درباره پیوستن اعضای جدید به بریکس احتمالا همزمان با اجلاس سران بریکس 2024 که 22 تا 24 اکتبر در شهر کازان روسیه برگزار می شود، اعلام خواهد شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۰ کشور جهان که بیشترین رشد اقتصادی را داشتند / برگ برنده نفت و گردشگری

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی