Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@01:07:51 GMT

خروج موفقیت آمیز توده ۶ کیلوگرمی از شکم بیمار مشهدی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۳۹۱

خروج موفقیت آمیز توده ۶ کیلوگرمی از شکم بیمار مشهدی

با تلاش متخصصان مشهدی، توده ۶ کیلوگرمی از شکم بیمار مشهدی با موفقیت خارج شد.

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه توسلی، جراح و متخصص زنان در مشهد با اعلام خبر خروج موفقیت آمیز توده ۶ کیلوگرمی از شکم خانم ۴۲ ساله در بیمارستان بنت الهدی اظهار کرد: بیمار با علائم کم خونی، احساس بزرگی و درد شکم به بیمارستان مراجعه داشته و پس از انجام سونوگرافی و MRI مشخص شد این توده تمامی حفره شکم و لگن را پر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ابعاد این توده شکمی ابعادی برابر با یک رحم در ماه نهم بارداری بود، افزود: این بیمار سابقه سه زایمان داشته است.

این جراح و متخصص زنان گفت: عمل جراحی با روش لاپاراتومی صورت گرفت و با وجود اینکه رحم میوماتوز و پر عروق خونی بزرگ بود، یک ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید؛ در حال حاضر حال عمومی بیمار مساعد و قابل ترخیص است.

توسلی با بیان اینکه وجود میوم شایع‌ترین تومور خوش خیم رحم بوده و ۵۰ درصد از بانوان بالای ۳۵ سال بدان مبتلا هستند، گفت: وجود میوم اکثرا بدون علامت بوده و ایجاد بدخیمی در آن نادر است.

این جراح و متخصص زنان اظهار کرد: میوم گاهی به صورت اتفاقی کشف می‌شود و  شایع‌ترین علامت آن خونریزی های غیر طبیعی می‌باشد.

وی تاکید کرد: در صورت بروز تغییراتی در رشد میوم، خونریزی غیرطبیعی رحمی، کم خونی، دردهای لگنی و علائم مزاحم، باید فرد به پزشک مراجعه نماید تا ارزیابی و معاینه توسط متخصص زنان صورت گرفته و در صورت لزوم عمل جراحی صورت پذیرد.

توسلی گفت: بر اساس مشکل بیمار نوع عمل جراحی متفاوت است، گاهی اوقات از عمل حذف میوم که اصطلاحا میومکتومی گفته می‌شود، استفاده شده و فقط همان توده خارج می‌شود و گاهی اوقات نیز مجبور به برداشتن رحم (هیسترکتومی) هم می‌شویم.

این جراح و متخصص زنان تصریح کرد: در بیمارستان بنت الهدی عمل‌های انکولوژی زنان، لاپراسکوپی، هیستروسکوپی و جراحی‌های زنان در سطح پیشرفته انجام می‌شود و کادر درمانی و تیم پزشکی این بیمارستان تجربیات خوب و موفقیت آمیزی را پشت سر نهاده‌اند

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیمار مشهدی جراح و متخصص زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!