Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:09:31 GMT

داوران قرآنی در استان مرکزی ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۵۳۶

داوران قرآنی در استان مرکزی ساماندهی می‌شوند

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف استان مرکزی با بیان اینکه داوران قرآنی در استان مرکزی ساماندهی می‌شوند جزئیات آزمون شبیه‌سازی و ساماندهی داوران قرآنی در استان مرکزی را اعلام و تشریح کرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در جامعه اسلامی ما که بر مبنای احکام، دستورات الهی و اسلام است ضرورت توجه به قرآن و قرآن‌خوانی در جامعه اهمیت بالایی دارد به همین سبب باید برنامه‌های هدفمند و دقیقی برای گرایش افراد به این سمت تدوین و برنامه‌ریزی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گرایش جامعه به سمت فضای قرآنی و فعالیت در این حوزه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هم کمتر می‌شوند به همین سبب مسئولان باید بستر و زمینه حضور پررنگ جوانان در این فضا را بیشتر کنند زیرا جلوگیری از کمرنگ شدن آموزه‌های قرآنی به دستیابی به معنویت جامعه کمک شایانی می‌کند.

همه باید نسبت به حفظ و احیای فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم و شیوه‌های تربیت قرآنی به شکل درست و هدفمند در جامعه نهادینه شوند بنابراین با توجه به اینکه کشور این روزها درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا است اما نباید از برنامه‌های فرهنگی در جامعه غافل ماند.

هر ساله مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف و با حضور باشکوه و پرشور جوانان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود که در سال گذشته به سبب شیوع بیماری کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

 ساماندهی داوران مسابقات قرآنی علاوه‌بر ارتقای کیفیت داوری‌ها ضریب اطمینان شرکت‌کنندگان را افزایش می‌دهد به همین سبب طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن از سال گذشته آغاز شده و مراحل بعدی این طرح امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان: انجمن قرآن و عترت در استان باید مردمی باشدمهلت شرکت در نخستین جشنواره هنر قرآنی دانش تا 22 فروردین‌ماه تمدید شدمهلت شرکت در جشنواره قرآنی استان البرز تا پایان ماه رمضان تمدید شد

"حجت‌الاسلام عبدالله واحدی" مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برگزاری مرحله دوم آزمون شبیه‌سازی و ساماندهی داوران با شرکت 16داور زن و مرد گفت: در این مرحله آزمون تعداد6 زن و 10مرد شرکت‌ می‌کنند و داوری در دو بخش قرائت شامل وقف و ابتدا، تجوید، صوت و لحن و بخش حفظ انجام می‌شود.

وی افزود: آزمون از ساعت 8تا18 روز پنجشنبه19فروردین ماه همزمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در محل سالن اجتماعات اداره کل اوقاف برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: مرحله نخست آزمون 24اسفند ماه به صورت مجازی و با شرکت40نفر در استان برگزار شد که از این تعداد 16نفر به مرحله دوم مرحله شبیه‌سازی داوری راه یافتند.

واحدی تصریح کرد: در مرحله دوم شرکت‌کنندگان فایل‌های تلاوت ارسالی توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف را داوری می‌کنند و پذیرفته‌شدگان در خردادماه برای مصاحبه علمی فراخوان می‌شوند.

به‌گزارش تسنیم، طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن از سال99 آغاز شده که برای تدوین آن از نظرات کارشناسان بسیاری استفاده شده، این طرح در 3مرحله برگزار می‌شود به طوری که مرحله نخست آن اواخر 99به صورت کتبی برگزار شد و مرحله دوم شبیه‌سازی داوری و مرحله سوم مصاحبه علمی است.

انتهای پیام/713/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساماندهی داوران مسابقات قرآن استان مرکزی شبیه سازی مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی

به گزارش خبرگزاری مهر، رباب ملایی، در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند…

رباب ملایی، کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از تعداد ۱۷۷ نفر، ۴۷ نفر در رشته ۱۰ جز، ۲۷ نفر رشته ۲۰ جز و ۱۰۳ نفر در رشته حفظ کل در این آزمون حضور خواهند یافت. کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: نتایج این آزمون طبق جدول زمان بندی سازمان دارالقرآن الکریم ۲۱ خردادماه از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

ملایی با تشریح طرح اعطای مدرک حفظ گفت: بر اساس مصوّبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان کلام وحی، سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصّصی به حافظان قرآن کریم را اجرا می‌کند.

کد خبر 6094878

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود