Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@02:33:29 GMT

رتبه ششم زنجان در ذخایر معدنی طلا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۵۴۴

رتبه ششم زنجان در ذخایر معدنی طلا

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: این استان رتبه ششم ذخیره طلا را به خود اختصاص داده است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زنجان در حوزه معدن جایگاه مناسبی در ذخیره سرب و روی دارد، از طرفی رتبه ششم ذخیره طلا را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد از سهم معدن کشور را دارد، افزود: به خاطر وجود معدن سرب و روی انگوران، کارخانه‌های زیادی زیرمجموعه این معدن احداث و باعث ایجاد اشتغال شده که در این رابطه زنجیره تولید تا حدودی کامل است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش میزان معادن راه‌اندازی و بهره‌برداری شده در سال گذشته، میزان سرمایه‌گذاری در این بخش از رشد ۱۲۴ درصدی برخوردار بوده است.

فغفوری با اشاره به رشد بالای صدور پروانه‌های بهره‌برداری معادن در استان، تصریح کرد: سال گذشته ۲۰ پروانه بهره‌برداری معدن در استان زنجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این معادن ۲۱۳ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، از ۱۲۴ درصد رشد برخوردار بوده؛ این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری بخش معدن در سال ۹۸، بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به تاثیر فعال شدن معادن در اشتغال، خاطرنشان کرد: ۱۰۳ نفر در سال گذشته در بخش معدن و صنایع معدنی استان مشغول به کار شدند و تداوم فعالیت معادن و صدور پروانه‌های بهره‌برداری جدید علاوه ‌بر افزایش اشتغال مستقیم در معادن، افزایش اشتغال در صنایع پایین‌دستی را به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان معادن طلا بهره برداری استان زنجان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عبدالحمید سرتیپی گفت: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌و‌کار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نیم سال اول سال جاری ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند شناسایی نموده و جهت فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال ۱۴۰۲ به مزایده گذاشته شد افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌و‌کارهای استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان می بایستی در سامانه اکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نمام نمایند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید گرد: متقاضیان مزایده می توانند از روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۸ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۶ از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام نموده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۶ در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تحویل نمایند.

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد