Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، سید مناف هاشمی امروز در حاشیه آیین رونمایی از نخستین قطار ملی مترو، ضمن اشاره به افزایش ۸۵ درصدی عمق داخلی سازی، گفت: این اقدام نشان می‌دهد که صنعت داخلی ایران می‌تواند خودکفا و اشتغال زا باشد. ساخت یک رام قطار ملی نشان داد که می‌توان نیاز سایر متروهای کلانشهرهای کشور را به جز تهران که نیاز به دو هزار دستگاه واگن دارد را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه تأکید کرد: پس از دریافت تأییدیه‌های بین المللی که در دستور کار ۴ ماه پیش روی مدیریت شهری قرار دارد، دولت و شهرداری‌ها باید بتوانند سفارش‌ لازم برای انبوه سازی قطار ملی را داشته باشند.

معاون شهردار تهران درباره اوراق مشارکت ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، توضیح داد: حدود ۴۲۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۱۳۹۸ باقی مانده است. اگر بانک رفاه این مبلغ را پیش از سال ۱۴۰۰ به مدیریت شهری تحویل می‌داد، چهار ایستگاه مترو به بهره برداری می‌رسید. متأسفانه بانک رفاه، وثیقه‌های شهرداری تهران را به عنوان سند قطعی زدن قلمداد می‌کند. سخت‌گیری‌های بانک رفاه به میزانی زیاد است که مدیریت شهری نتوانست در مجموع ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کند و تنها ۹ عدد ایستگاه سال گذشته افتتاح شد. با معرفی املاک جدید به بانک رفاه، امید است که هرچه سریع‌تر پول به حساب شهرداری واریز شود.

او در ادامه، بیان کرد: ۱۸۵۹ میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۱۳۹۹ برای مترو تهران و ۴۵۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی‌ با عاملیت بانک شهر نهایی شده است. همچنین تلاش می‌شود که ۳۰۰ میلیارد تومان برای واگن تهران دریافت شود. در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان ‌می‌تواند تمامی اهداف مدیریت شهری در مترو و اتوبوسرانی تأمین کند. امید است که این اقدامات تأثیر مثبتی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رفع خطر از شهروندان داشته باشد.

افزایش نرخ ‌های جدید حمل ونقل از اول اردیبشهت

معاون‌حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرا و اعمال نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس‌ و مترو گفت: تمامی نرخ گذاری‌ها درخصوص تاکسی، اتوبوس، مترو، پارک حاشیه‌ای و طرح ترافیک در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده و به موقع به تأیید فرمانداری، استانداری و وزارت کشور رسید. تاریخ اجرای افزایش قیمت‌ها نیز از یکم اردیبهشت ۱۴۰۰، خواهد بود. به هیچ عنوان این مصوبات تغییر نخواهد یافت. معیشت رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی بشدت دچار مشکل است و مدیریت شهری اجازه ندارد حقوق رانندگان را کاهش دهد.

هاشمی با اعلام اینکه حدود ۳۰ درصد از اتوبوس‌های بخش خصوصی به علت درآمدهای پایین، فعالیت نمی‌کنند، افزود: اگر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سه-چهار ماه آینده اجرا نشود شرایط برای همه سخت‌تر خواهد شد. به گفته او  توافق استانداری و شهرداری و ... این است که اعمال افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی از یکم اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اگر در حمل‌ونقل عمومی تحت حمایت دولت قرار نگیرد و نباشد، وضعیت نسبت به امروز برای همه سخت‌تر خواهد شد، گفت: حمایت‌های‌ دولت در چهار ماه گذشته قابل تقدیر است. امید است که سال ۱۴۰۰، سال توسعه بیشتر حمل و نقل عمومی تهران باشد.

کد خبر 593792 برچسب‌ها شهرداری اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مدیریت شهری حمل و نقل شهری مترو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مدیریت شهری حمل و نقل شهری مترو میلیارد تومان مدیریت شهری بانک رفاه حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود

رییس شورای شهر تهران درباره حصارکشی درون بوستان لاله تهران گفت: قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود. برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی با اشاره به سامانه پایش مصوبات شورا گفت: این سامانه پیش از این در شورا پایه‌گذاری شده بود اما متوقف ماند و امروز از این سامانه رونمایی خواهد شد و کل مصوبات بعد از پایش در این سامانه بارگذاری و در دسترس قرار خواهد گرفت. 

چمران ادامه داد: در جلسه امروز همچنین گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری توسط خزانه دار شورای شهر ارائه خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به مفقود شدن یکی از کارگران خدمات شهری منطقه ۱۵ در پی بارش باران تصریح کرد: این کارگر زحمت کش برای بازگشایی مسیر وارد نهر شده است که متاسفانه تا این لحظه هنوز پیدا نشده است و امیدواریم هر چه سریعتر پیدا شود البته در این مواقع کارگران باید با امنیت کار کنند.

چمران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با حصارکشی درون پارک لاله گفت: هنوز مشخص نیست برای چه موضوعی این کار انجام شده است. براساس آنچه که پرسیده شده است پس از جشن های ماه رمضان احساس شده که در آنجا نیاز به چنین فضایی وجود دارد.

وی افزود: البته قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود و ما هم اجازه چنین کاری نمی دهیم. هنوز طرحی آماده نشده است و به شورا ارائه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در شورای شهر دوره سوم مصوبه ای داشتیم که در بوستان های بزرگ می توانند برای خدمات مورد نیاز بوستان، ساخت و ساز انجام دهند که این موضوع نیز تنها محدود به کتابخانه و مسجد شد که آنهم باید طرح هایش در هیئتی که قرار داده ایم مصوب شود و به این ترتیب ساخت و ساز اگر از ملزومات پارک باشد به شرط عدم قطع درخت امکان دارد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قراردادهای حمل و نقل در سفر زاکانی؛ شهردار تهران به چین محرمانه است یا خیر؟ گفت: قرارداد را هر عضوی خواسته در اختیارش قرار گرفته است. قراردادها محرمانه است و انتشار آن مشکل امنیتی دارد اما زیر نظر متخصصین وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است.چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود