Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حاتمی در پایان دور دوم مذاکرات وزرای دفاع ایران و تاجیکستان در جمع خبرنگاران گفت: دو کشور ایران و تاجیکستان در تهدید تروریسم هستند، البته کل منطقه ما با این تهدید روبروست و هر دو کشور مخالف این نوع تهدیدات هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ امیر حاتمی در پایان دومین دوره مذاکرات دوجانبه میان وزرای دفاع ایران و جمهوری تاجیکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشحالم که در ابتدای سال ۱۴۰۰ میزبان وزیر محترم دفاع تاجیکستان و هیئت محترم همراه ایشان در تهران بودیم و در سه روزی که هیئت محترم تاجیک در تهران بودند دو دور مذاکره انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این سه روز بازدیدهای مختلفی را متناسب با خواست هیئت تاجیکستان تدارک دیده بودیم که انجام شد و در نهایت صورت جلسه این مذاکرات امروز امضا شد .
 
وزیر دفاع گفت: در مذاکراتی که با وزیر محترم دفاع کشور تاجیکستان در این سه روز داشتیم و همچنین مذاکرات که سرلشکر باقری رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح با طرف تاجیکی داشتند موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت، همچنین سوابق همکاری ها میان دو کشور نیز مرور شد و البته مشکلات پیش روی گسترش همکاری ها بررسی و خوشبختانه به تفاهمات خوبی برای گسترش و استمرار همکاری ها رسیدیم.

وی تصریح کرد: دو کشور ایران و تاجیکستان مشترکات تاریخی، فرهنگی ، دینی و به ویژه تمدنی و زبانی ویژه‌ای با هم دارند لذا زمینه‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری ها در همه حوزه ها به خصوص در حوزه های امنیتی و دفاعی میان دو کشور وجود دارد.

وزیر دفاع با اشاره به روابط خوب میان دو کشور ایران و تاجیکستان در گذشته، اظهار داشت: همکاری های دو جانبه میان دو کشور با یک وقفه مواجه شده بود که امروز تصمیم گرفتیم یک شروع مجددی را به برای همکاری ها داشته باشیم به همین دلیل هیئت های کارشناسی تبادل خواهد شد که این هیئت ها صحبت و تبادل نظر خواهند داشت و زمینه‌های همکاری را به طور کامل فراهم خواهند کرد.

امیر حاتمی با اشاره به تهدیدات مشترک دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و تاجیکستان در تهدید تروریسم هستند، البته کل منطقه ما با این تهدید روبروست و هر دو کشور مخالف این نوع تهدیدات هستند که عمدتاً ریشه آن در دخالتهای فرامنطقه ای ست.

وی افزود: امیدواریم این شروعی که در آغاز سال ۱۴۰۰ وهمزمان با آغاز بهار است یک شروع بسیار خوب برای دو کشور در جهت ارتقاء امنیت منطقه باشد و در نهایت رفاه، آسایش و آرامش دو ملت ایران و تاجیکستان را فراهم کند.

سپهبد شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان نیز  در این نشست خبری مشترک،  طی سخنانی با تقدیر از مهمان نوازی طرف ایران، اظهار داشت: از وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دعوت و انجام این سفر به سرزمین قدیمی ایران و مهمان نوازی شان تشکر می کنم.

وی ادامه داد: سفر رسمی من و هیئت همراه از جمهوری تاجیکستان به ایران در روزهایی است که ملت های دو کشور نوروز را جشن گرفته اند، به همین دلیل با استفاده از این فرصت میخواهم عید نوروز را به ملت ایران تبریک بگویم.

وزیر دفاع تاجیکستان با اشاره به روند مذکرات انجام شده در سه روز سفر به تهران، اظهار داشت: در این سه روز دیدار و مذاکرات خوبی با وزیر دفاع ایران داشتیم و از نزدیک با بخشی از دستاوردها و توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آشنا شدیم.

وی بحث و گفت‌وگو در خصوص امنیت منطقه ای و بین المللی و همچنین تهدیدات مشترک را از جمله محورهای گفت‌وگو با وزیر دفاع ایران اعلام و بیان کرد: ما افزایش امنیت و مقابله با گروه های تروریستی در منطقه را در گرو گسترش همکاری منطقه ای می دانیم، همچنین معتقدیم همکاری میان دو کشور می تواند به امنیت دو کشور کمک کند.

وزیر دفاع تاجیکستان گفت: از همتای خود جناب امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دعوت کردم که در فرصتی مناسب سفری رسمی به جمهوری تاجیکستان داشته باشند و امیدواریم ادامه مذاکرات میان هیئت های تخصصی دو کشور به افزایش همکاری ها در جهت تامین امنیت دوجانبه و منطقه ای بینجامد.

گفتنی است در پایان این مذاکرات تفاهم نامه همکاری نیز بین طرفین به امضا رسید.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیر حاتمی تاجیکستان ایران دو کشور ایران و تاجیکستان ایران و تاجیکستان دفاع تاجیکستان نیروهای مسلح میان دو کشور دفاع ایران امیر حاتمی همکاری ها وزیر دفاع منطقه ای سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ دوم خداداد فلاح معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: استاد مطهری، مجاهد واقعی عرصه تبیین و یک مخاطب شناس به تمام معنا بود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تحلیل سیاسی از سوی اساتید، گفت: تحلیل سیاسی، تبیین و ریشه‌یابی تحولات روز و کنکاش در آن است که باید ما را به "کشف و شناخت حقایق و واقعیت ها"، "درک جزئیات یک پدیده"، "آگاهی بخشی" و "انتقال بینش و معرفت" برساند.

معاون سیاسی ارتش، مبانی تحلیل سیاسی را آیات و روایات، فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد و با اشاره به الزامات تحلیل سیاسی، افزود: شناخت وضعیت جهان و نظام بین‌الملل، شناخت وضعیت نظام قدرت سیاسی حاکم بر منطقه و شناخت وضعیت سیاسی حاکم بر داخل از الزامات تحلیل سیاسی محسوب می شوند.

وی، ترویج ایمان، آرمانگرایی، وحدت جهان اسلام، انقلابی بودن، مرزبندی با دشمن و امید را از اصول تحلیل سیاسی عنوان کرد و گفت: یک تحلیل سیاسی درست، موجب افزایش بصیرت و بینش سیاسی، ولایتمداری، روحیه انقلابی، امیدآفرینی شده و در روحیه رزم و ارتقای آمادگی رزمی اثرگذار است.

امیر سرتیپ فلاح در ادامه با اشاره عملیات "وعده صادق" تصریح کرد: عبور از لایه پدافندی ناتو و سپر پدافندی رژیم صهیونیستی دست برتر جمهوری اسلامی ایران در عملیات صادق بود و این عملیات موجب اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی شد.

وی، عقلانیت را وجه غالب عملیات وعده صادق عنوان کرد و افزود: بعد معنوی، اخلاص و توکل بر خدا و هم افزایی حداکثری بین نیروهای مسلح موجب موفقیت این عملیات شد.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق، الگوی جدیدی از نبرد را ترسیم کرد گفت: ما در یک عملیات نا هم طراز عملیات انجام دادیم و کف سطح قدرت تهاجمی خود را در مقابل سقف قدرت تدافعی آن ها به کار بردیم.

امیر سرتیپ فلاح با اشاره به پیام های عملیات وعده صادق، تاکید کرد: اولین پیام این عملیات این بود که رویارویی با رژیم صهیونیستی دیگر نیابتی یا ایذایی نیست. دیگر اینکه ساکنان سرزمین های اشغالی بدانند رژیم صهیونیستی توانایی تامین امنیت آن ها را ندارد.

وی یادآور شد: همچنین پیام این عملیات به دولت های منطقه این بود که ترتیبات امنیتی آمریکایی با حضور قدرت های فرا منطقه‌ای قابل اتکا نیست بلکه ترتیبات امنیتی درون منطقه‌ای باحضور قدرت های منطقه پایدار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات