Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:57:12 GMT

این توربین بادی نیازی به قرار گرفتن در سطوح مرتفع ندارد!

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۱۱۳۲

این توربین بادی نیازی به قرار گرفتن در سطوح مرتفع ندارد!

یک شرکت نوپا به نام هالکیوم (Halcium) که مستقر در شهر سالت‌لیک‌سیتی(Salt Lake City) است در حال کار بر روی توربین "پاورپاد" است، فناوری که آن را "امن‌ترین و قدرت‌مندترین توربین بادی جهان" نامیده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، نیک هاجز(Nick Hodges)، که موسس این شرکت است به یورونیوز گفت: "پاورپاد" از صفحات خورشیدی ارزان‌تر  است و برای محیط‌هایی که در طول سال کمتر از ۳۰۰ روز نور خورشید دارند، مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاجز می‌گوید:این توربین بادی یک کیلوواتی که برای محیط‌های شهری طراحی شده است سه برابر از دوربین‌های بادی معمولی قدرتمندتر است. سیستم تیغه‌های دایره‌وار این توربین سرعت باد را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

شرکت هالکیوم هنگام ساخت توربین قابل‌حمل بادی خود قصد داشت تا دستگاهی بسازد که مناسب محیط شهری باشد و چهره شهر را زشت نکند. همانطور که این مشکل توربین‌های معمولی خارج از شهر نیز هست.

این شرکت دستگاه قابل حملی ساخت که هم از نظر ظاهر و هم اندازه شبیه به یک سطل زباله است. "پاورپاد" می‌تواند روی هر سطح ثابتی قرار گیرد و برق تولید کند. تیغه‌های "پاورپاد"‌ می‌توانند به طور کارآمد و امن انرژی تجدید پذیر تولید کنند.

"پاورپاد" برای تولید انرژی تجدیدپذیر به طور کارآمد، هوا را دریافت کرده و آن را به مسیرهای هوایی کوچک می‌فرستد تا پیش از رسیدن به تیغه‌های دایره‌وار، سرعت آن افزایش یابد.

از آن‌جایی که سرعت باد بوسیله‌ی  طراحی این دستگاه افزایش می‌یابد، نیازی به قرار دادن این توربین‌ها بر روی سطوح مرتفع نیست.

هالکیوم می‌گوید که این دستگاه برای فضاهای عمومی بی‌خطر است زیرا هیچ بخش خارجی متحرکی ندارد و تیغه‌های دایره‌ای آن در یک پوشش پلاستیکی قرار دارند.

شکل ظاهری پوشش پلاستیکی این دستگاه نیز به آن کمک می‌کند تا باد را از همه‌ی جهات به طور همزمان دریافت کند در حالی که توربین‌های معمولی این ویژگی را ندارند.

این محصول هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و در حال حاضر به دنبال حامی مالی می‌گردد.

هاجز به یویرونیوز گفت: دوست دارم تا زمانی که این دستگاه‌ها فروش می‌روند آن‌ها را تولید کنم زیرا هر یک دستگاه باعث کاهش وابستگی ما به انرژی‌های ناپاک می‌شود.

این دستگاه را می‌توان هم در محیط‌های عمومی و هم در محیط‌های خصوصی مورد استفاده قرار داد و می‌تواند به ساختمان‌ها افزوده شود تا وابستگی آن به تجهیزات شهری کم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توربين بادي انرژی تجدید پذیر انرژی بادی و خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس بیان کرد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است. - اخبار سیاسی -

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در کلانشهرها ، گفت: ریشه‌ی بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است

روندی که درصورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یافته‌های متعدد و تجربه در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که کدام سبک زندگی و کدام الگوی مسکن و شهرسازی سازگاری بیشتری با آرامش آدمی دارد، گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد!حتی آزمایش‌های انجام شده بر روی موش‌ها نیز نشان می‌دهد که تراکم جمعیت (باوجود تأمین تمام نیازهای دیگر) به پرخاشگری، اصطکاک، افزایش مرگ و میر و نهایتا فروپاشی کامل جمعیت می‌انجامد.

نماینده کرج و فردیس در مجلس با بیان اینکه سندرم تراکم بلای جان کلانشهرها است،گفت: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است، که با وجود مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم، (افزایش 25درصدی مساحت سکونتگاهی کشور) تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

عسگری در همین راستا اضافه کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • از فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها کنکور
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک | ار فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده