Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@16:29:18 GMT

افزایش صادرات نفت ونزوئلا به چین

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۱۱۷۳

افزایش صادرات نفت ونزوئلا به چین

داده‌های داخلی و داده‌های مؤسسه ردیابی کشتی رفینیتیو ایکون نشان داد ونزوئلا با وجود تحریم آمریکا موفق شده است در ماه مارس نفت خام بیشتری را به‌طور مستقیم به چین صادر کند و مجموع صادرات این کشور در این ماه کاهشی جزئی داشت.

به گزارش رویترز، افزایش صادرات نفت خام ونزوئلا به چین در ماه مارس به کاراکاس کمک کرد از افت شدید صادرات جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت دولتی نفت این کشور آمریکای جنوبی (پدوسا) و سرمایه‌گذاری‌های مشترک آن در ماه مارس به‌طور میانگین ​​۶۹۰ هزار و ۳۲۳ بشکه در روز نفت خام و سوخت صادر کردند.

صادرات این کشور در ماه مارس نسبت به ماه فوریه ۳.۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ ، ۱۴.۵ درصد کاهش یافته است.

صادرات ونزوئلا در دو بازه زمانی یادشده به ترتیب ۷۱۸ هزار و ۱۸۰ بشکه در روز و  ۸۰۸ هزار  بشکه در روز بود.

پدوسا با ارسال بیشتر محموله‌های بزرگ مستقیم به چین از کاهش شدید صادرات این کشور جلوگیری کرد. چین قرار است حدود ۲۴۸ هزار بشکه در روز نفت خام ونزوئلا را که ماه گذشته میلادی بارگیری شد از ونزوئلا دریافت کند. این مقدار حدود دو برابر نفتی است که چین در ماه فوریه از ونزوئلا وارد کرد.

پدوسا و سرمایه‌گذاران مشترک این شرکت در سه ماه نخست امسال به‌طور میانگین حدود ۶۴۸ هزار بشکه در روز نفت صادر کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۹۴۵ هزار و ۳۰۰ هزار بشکه در روز، ۳۱ درصد کمتر بود.

 

برچسب هاتحریم چین شرکت نفت ونزوئلا (PDVSA) ونزوئلا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تحریم چین شرکت نفت ونزوئلا PDVSA ونزوئلا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بشکه در روز ماه مارس نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت

براساس داده‌های شرکت تحقیقات نفت ال‌اس‌ئی‌جی، واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی نشان داد واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل نسبت به ماه مارس کاهش یافت و حتی افزایش واردات چین هم نتوانست خرید نفت دیگر کشورهای این منطقه را جبران کند.

براساس این داده‌ها، واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل روزانه ۲۶ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه بود که نسبت به ۲۷ میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه واردات روزانه نفت این قاره در ماه مارس کاهش داشته و به‌طور تقریبی با مقدار واردشده در ماه فوریه مشابه است. آسیا در ماه فوریه ۲۶ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه نفت در روز وارد کرد.

داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی همچنین نشان داد واردات نفت خام آسیا در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۴ حدود ۲۷ میلیون و ۳۰ هزار بشکه در روز بود که تنها ۳۰۰ هزار بشکه نسبت به واردات روزانه این قاره در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

این بدان معناست که واردات نفت خام آسیا با سرعتی بسیار کمتر از پیش‌بینی نهادهایی همچون سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال رشد است.

اوپک در گزارش چشم‌انداز بازار نفت در ماه آوریل پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ روزانه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نسبت به سال پیش میلادی افزایش می‌یابد که یک میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز آن مربوط به کشورهای غیر عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در آسیاست.

اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، در سال ۲۰۲۴ میلادی ۶۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

با این‌ حال، داده‌های رسمی اداره گمرک چین برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ و برآورد شرکت ال‌اس‌ئی‌جی برای واردات ماه آوریل نشان می‌دهد که واردات نفت خام این کشور در بازه ماه‌های ژانویه تا آوریل حدود ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز بود که ۲۹۰ هزار بشکه در روز بیشتر از داده‌های اداره گمرک چین در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ است.

دیگر خبرها

  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه