Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:44:20 GMT

فارس من| ارتقاء صدرا به شهرستان در دست اقدام است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۱۲۴۹

فارس من| ارتقاء صدرا به شهرستان در دست اقدام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سوژه ای با عنوان « ارتقاء شهر صدرا به کجا رسید؟»  در سامانه فارس من خبرگزاری فارس ثبت شده که در توضیحات آن آورده شده است: « طرح ارتقاء شهر صدرا توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شهر شیراز در روزهای اول شروع به کار مجلس توسط جناب آقای دکتر قادری و دکتر عزیزی مطرح و پیگیری شد، پس از گذشت چندین ماه هیچ خبری از این موضوع نیست! خواهش می‌کنم پیگیری کنید، شهر صدرا به دلیل مستقر نبودن نماینده سیاسی و قانونی دولت و فرمانداری باعث شده بستر مناسبی برای ایجاد تخلفات مالی و اداری شود و از طرفی مردم جهت پیگیری مطالبات بحق خود نیاز به نماینده دولت دارند و با ارتقاء شهر صدرا هماهنگی و تعامل قابل قبولی در بین دستگاههای اجرایی و ارگان‌های دولتی ایجاد می‌شود که باعث پیشرفت و توسعه شهر صدرا و‌ جبران عقب‌ماندگی‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به همین منظور خبرنگار خبرگزاری فارس موضوع را از رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و مدیرکل سیاسی استانداری فارس پیگیری کرد.

پیگیر استقرار فرماندار مستقل در صدرا هستیم

ابراهیم عزیزی اظهار داشت: شهر جدید صدرا از فرصت های شهرستان شیراز می باشد و از قدیم به عنوان شهری که بخشی از جمعیت شیراز را در خود جای دهد، پیش بینی شده بود.

وی بیان کرد: به همین دلیل نیاز است که تلاش ها و کارهای لازم برای تبدیل صدرا به شهرستان در تقسیمات کشوری صورت پذیرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه تقاضای مردم صدرا درست، منطقی و شایسته می باشد، اذعان داشت: پیگیری برای ارتقاء صدرا به شهرستان صورت گرفته اما تا حصول نتیجه فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه موضوع را با جدیت دنبال خواهند کرد، گفت: مراحل اداری تبدیل شهر صدرا به شهرستان و استقرار نماینده دولت در حال انجام می باشد.

تبدیل صدرا به شهرستان در حال طی روند اداری

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس نیز اظهار داشت: با وجود مسائل و مشکلات مالی و بودجه‌ای دولت، در استان فارس شاهد تاسیس هفت شهر جدید بودیم که مزیت‌هایی را برای مجموعه استان به همراه داشته است.

حجت رضایی با اشاره به اینکه شهرهای جدید در کشور از جمله صدرا با مشکلاتی مواجه هستند، عنوان کرد: تقسیمات کشوری همچون ارتقای دهستان به بخش، بخش به شهرستان و ... فرآیند و پروسه‌ای خاص خود دارد که باید طی شود.

وی از وجود دو دیدگاه در خصوص شهر جدید صدرا با جمعیت بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر گفت و افزود: دیدگاه اول پیوستن صدرا به شیراز بوده که بدین ترتیب صدرا همانند یکی از مناطق شهر شیراز خواهد بود و دیدگاه دوم ارتقاء صدرا به یک شهرستان مستقل و وجود یک فرمانداری مجزا می باشد.

رضایی با اشاره به پیگیری دیدگاه دوم مبنی بر استقرار فرمانداری در صدرا و ایجاد یک شهرستان جدید بیان کرد: مجموعه استانداری فارس از جمله معاونت سیاسی همچنین دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری از هیچگونه تلاشی برای رفع و حل مشکلات شهر جدید صدرا دریغ نخواهند کرد و پیرامون ارتقاء این شهر به شهرستان نامه نگاری با وزارت کشور انجام شده و در حال طی روند اداری خود می باشد.

این مسئول با تاکید بر ضوابط و ملاحظات کشوری که باید در نظر گرفته شود، بیان کرد: این موضوع باید در سطح کلان و ملی مطرح و برای همیشه حل شود تا مشکل شهرهای جدید در کل کشور مرتفع گردد.

وی پیش نیاز ارتقای صدرا به شهرستان را داشتن حداقل دو بخش عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات اساسی ما در صدرا تشکیل بخش و منطبق شدن بر اساس قانون می باشد و این ضابطه باعث کند و محدود شدن سرعت تبدیل صدرا به شهرستان شده است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: ارتقا شهر صدرا شهرستان نماینده مردم شیراز و زرقان ابراهیم عزیزی صدرا به شهرستان تقسیمات کشوری شهر صدرا شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از استفاده از پهپاد مهاجر ۴ برای کنترل ترافیک در استان فارس ببینید.

کد خبر 848687 منبع: ایسنا برچسب‌ها استان‌ فارس ترافیک - شهری خبر مهم هواپیما - پهپاد

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • پیگیری مستقل شدن دو بخش لواسانات و رودبار قصران
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران