Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی اصل مدیر کل زندانهای گیلان عنوان کرد : نشاط و شادمانی توام با ورزش در سبک زندگی ، پویایی و افزایش امید به زندگی زندانیان موثر است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در حاشیه برگزاری مسابقه سیمولتانه در زندان مرکزی رشت ، محمدی اصل مدیر کل زندانهای گیلان با بیان اینکه ، ورزش در زندانها موجب نشاط و شادابی و پویایی در زندانیان است به نقش سازنده ورزش از منظر دینی وسخنان  ائمه اطهار (علیهم السلام)  نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زندان محل سپری نمودن اجرای کیفر زندانیان است گفت : در این بین داشتن برنامه های اصلاحی ، تربیتی و نقش موثر  ورزش در ارتقای سطح سلامت زندانیان در زمان تحمل حبس نقشی حیاتی ایفا می کند .

وی افزود :  سلامت بدن میتواند  رابطه مستقیم با سلامت روحی و روانی گروه هدف داشته باشد.

محمدی اصل ، سلامت روان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را پر اهمیت عنوان و بیان کرد : با داشتن برنامه های متنوع ورزشی مخصوصا برگزاری جشنواره نورزی با همکاری گسترده اداره کل ورزش جوانان استان ، هیئت های ورزشی و گروه های جهادی در ۱۲ رشته ۳۱۲۱ نفر زندانی را تحت پوشش این جشنواره قرار دادیم.

وی در اختتامیه مسابقه شطرنج سیمولتانه بیان کرد : مقرر گردید آموزش شطرنج و مسابقات هفتگی بصورت رنکینگ طی تفاهم نامه مشترک توسط هیئت شطرنج برگزار گردد.

شایان ذکر است ، مسابقه سیمولتانه بین ، امیررضا پوررمضانعلی ، استاد بزرگ شطرنج ایران وجهان  با۲۰ نفر از مددجویانی که مقام اول ودوم مسابقات شطرنج جشنواره نوروزی هر سالن را کسب کرده بودند در باشگاه ورزشی با نظارت اداره فرهنگی تربیتی زندانهای گیلان و  مسئول تربیت بدنی اداره کل،  با رعایت پروتکل های بهداشتی در  زندان مرکزی برگزار گردید که  این مسابقه بیش از ۲ ساعت به طول انجامید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟

به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟» در حال تغییر است، زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامت جسمی و روحی برخوردارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از جام جم، طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه۶۰سالگی معتقدند پیری از ۷۵سالگی شروع می‌شود در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شود.  افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود. شرک

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی وسکته راافزایش دهد.برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر درمعرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند ودرمقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمرمی‌کنند. 

تأثیر رفع بی‌نظمی در سلامت روان
بی‌نظمی‌ها در فضای زندگی در تمرکز وتصمیم‌گیری‌فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت،سطح بهره‌وری و انرژی‌فرد راکاهش می‌دهد. ازنظرکارشناسان، رابطه معکوس میان بی‌نظمی وسلامت روان وجود دارد؛ به این معنی که هرچه زندگی شما به‌هم‌ریخته‌تر باشد، سلامت روان شما نیز آسیب‌پذیرتر خواهد بود.

به همین دلیل ازبین بردن بی‌نظمی‌ها،وضعیت سلامت روان شما را بهبود می‌بخشد.  شاید مشکل درهم و برهم بودن وسایل زندگی شما درمقایسه بامشکلاتی همچون تغییرات آب وهوایی، کوویدـــ۱۹ یا تشدید خشونت‌های جهانی ناچیز به نظر برسد اما کارشناسان تاکید دارند نباید از تأثیرات منفی به‌هم ریختگی درفضای زندگی غافل بود و اصلاح این رفتار یک تخلیه صد درصدی برای سلامت روان محسوب می‌شود.

عواقب بی‌نظمی برسلامت روان، بسیار زیاد و قابل توجه است.از جمله این‌که حافظه را مختل می‌کند و منجر به تثبیت عادات غذایی نادرست می‌شود. فراموش نکنید رفع بی‌نظمی‌ها بیش از آنچه تصور کنید بر سلامت روان شما تأثیرات مثبت و قدرتمندی دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان