Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع گفت: دو کشور ایران و تاجیکستان در تهدید تروریسم هستند، البته کل منطقه ما با این تهدید روبروست و هر دو کشور مخالف این نوع تهدیدات هستند که عمدتاً ریشه آن در دخالتهای فرامنطقه ای ست.

قدس آنلاین: امیر سرتیپ امیر حاتمی در پایان دومین دوره مذاکرات دو جانبه میان وزرای دفاع ایران و جمهوری تاجیکستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشحالم که در ابتدای سال ۱۴۰۰ میزبان وزیر محترم دفاع تاجیکستان و هیئت محترم همراه ایشان در تهران بودیم و در سه روزی که هیئت محترم تاجیک در تهران بودند دو دور مذاکره انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این سه روز بازدیدهای مختلفی را متناسب با خواست هیئت تاجیکستان تدارک دیده بودیم که انجام شد و در نهایت صورت جلسه این مذاکرات امروز امضا شد.

وزیر دفاع گفت: در مذاکراتی که با وزیر محترم دفاع کشور تاجیکستان در این سه روز داشتیم و همچنین مذاکرات که سرلشکر باقری رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح با طرف تاجیکی داشتند موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت، همچنین سوابق همکاری ها میان دو کشور نیز مرور شد و البته مشکلات پیش روی گسترش همکاری ها بررسی و خوشبختانه به تفاهمات خوبی برای گسترش و استمرار همکاری ها رسیدیم.

وی تصریح کرد: دو کشور ایران و تاجیکستان مشترکات تاریخی، فرهنگی ، دینی و به ویژه تمدنی و زبانی ویژه‌ای با هم دارند لذا زمینه‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری ها در همه حوزه ها به خصوص در حوزه های امنیتی و دفاعی میان دو کشور وجود دارد.

وزیر دفاع با اشاره به روابط خوب میان دو کشور ایران و تاجیکستان در گذشته، اظهار داشت: همکاری های دو جانبه میان دو کشور با یک وقفه مواجه شده بود که امروز تصمیم گرفتیم یک شروع مجددی را به برای همکاری ها داشته باشیم به همین دلیل هیئت های کارشناسی تبادل خواهد شد که این هیئت ها صحبت و تبادل نظر خواهند داشت و زمینه‌های همکاری را به طور کامل فراهم خواهند کرد.

امیر حاتمی با اشاره به تهدیدات مشترک دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و تاجیکستان در تهدید تروریسم هستند، البته کل منطقه ما با این تهدید روبروست و هر دو کشور مخالف این نوع تهدیدات هستند که عمدتاً ریشه آن در دخالتهای فرامنطقه ای است.

وی افزود: امیدواریم این شروعی که در آغاز سال ۱۴۰۰ و همزمان با آغاز بهار است یک شروع بسیار خوب برای دو کشور در جهت ارتقاء امنیت منطقه باشد و در نهایت رفاه، آسایش و آرامش دو ملت ایران و تاجیکستان را فراهم کند.

سپهبد شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان نیز در این نشست خبری مشترک، طی سخنانی با تقدیر از مهمان نوازی طرف ایران، اظهار داشت: از وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دعوت و انجام این سفر به سرزمین قدیمی ایران و مهمان نوازی شان تشکر می کنم.

وی ادامه داد: سفر رسمی من و هیئت همراه از جمهوری تاجیکستان به ایران در روزهایی است که ملت های دو کشور نوروز را جشن گرفته اند، به همین دلیل با استفاده از این فرصت میخواهم عید نوروز را به ملت ایران تبریک بگویم.
وزیر دفاع تاجیکستان با اشاره به روند مذکرات انجام شده در سه روز سفر به تهران ، اظهار داشت: در این سه روز دیدار و مذاکرات خوبی با وزیر دفاع ایران داشتیم و از نزدیک با بخشی از دستاوردها و توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آشنا شدیم.

وی بحث و گفتگو در خصوص امنیت منطقه ای و بین المللی و همچنین تهدیدات مشترک را از جمله محورهای گفتگو با وزیر دفاع ایران اعلام و بیان کرد: ما افزایش امنیت و مقابله با گروه های تروریستی در منطقه را در گرو گسترش همکاری منطقه ای می دانیم ، همچنین معتقدیم همکاری میان دو کشور می تواند به امنیت دو کشور کمک کند.

وزیر دفاع تاجیکستان گفت: از همتای خود جناب امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دعوت کردم که در فرصتی مناسب سفری رسمی به جمهوری تاجیکستان داشته باشند و امیدواریم ادامه مذاکرات میان هیئت های تخصصی دو کشور به افزایش همکاری ها در جهت تامین امنیت دوجانبه و منطقه ای بینجامد.

گفتنی است در پایان این مذاکرات تفاهم نامه همکاری نیز بین طرفین به امضارسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیر حاتمی تهدیدهای دشمن آب منطقه ای وزیر دفاع دو کشور ایران و تاجیکستان دفاع تاجیکستان نیروهای مسلح میان دو کشور امیر حاتمی وزیر دفاع همکاری ها منطقه ای سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی عازم ابوظبی شد تا پس از ۱۰ سال در اجلاس این کمیسیون شرکت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی به ویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش بینی می شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس موصوف، همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

بذرپاش پیش از سفر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم مراودات تجاری میان دو کشور در این سفر بازنگری می شود.

هدف گذاری جدید برای افزایش تجارت میان ایران و امارات  

وی افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می گیرد.

بذرپاش با توجه تعداد قابل توجه پروازها میان دو کشور گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری ها و فعالیت های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

وی یادآور شد: با توجه به اختلاف نظر در تعرفه های واردات و صادرات کالا میان دو کشور، هیاتی از روز گذشته مذاکرات مقدماتی را انجام داده است و امیدواریم در روز برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، تصمیمات خوبی به نفع مردم عزیز کشورمان اتخاذ شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات