Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@16:51:13 GMT

۲۵ مسجد به صورت نمادین در بشرویه غبارروبی می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۱۶۰۹

۲۵ مسجد به صورت نمادین در بشرویه غبارروبی می شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بشرویه از اجرای طرح غبارروبی مساجد در راستای دهه تکریم و تعظیم مساجد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به صورت نمادین در ۲۵ مسجد بشرویه خبر داد.

حجت الاسلام «رضا بهشتی فر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در شهرستان بشرویه 120 مسجد وجود دارد که در حال حاضر در 25 مسجد این شهرستان نماز جماعت اقامه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به دهه تکریم و تعظیم مساجد گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان طبق سنت هر ساله قرار است 25 مسجد شهرستان بشرویه به صورت نمادین با کمک جوانان و نوجوانان در این شهرستان غبارروبی شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: دهه تکریم و تعظیم مساجد از 15 تا 24 فروردین است و تلاش می شود تا در این دهه ضمن غبارروبی مساجد به بحث خانه تکانی دل نیز توجه شود.

 

حجت الاسلام بهشتی فر در خصوص اهمیت غبارروبی مساجد در دین مبین اسلامی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در خصوص فضیلت غبارروبی مساجد فرمودند که کسی که مسجدی را بروبد خدا برابر آن برایش پاداش آزادکردن بنده ای را می نویسد و کسی که خاشاک اندکی را از مسجد بیرون ببرد خدا برایش رحمت دنیا و آخرت را می نویسد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بشرویه در پایان بیان کرد: با توجه به نارنجی بودن وضعیت شهرستان بشرویه و اعمال محدودیت های شدید کرونایی احتمال می رود که مراسمات مذهبی در مساجد این شهرستان طی ماه مبارک رمضان به صورت محدود برگزار شود.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: غبارروبی مساجد دهه تکریم مساجد غبارروبی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری