Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا جعفر زربافتی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آب و خاک، منابع پایه در بخش کشاورزی هستند و بدون آنها تولید در بخش کشاورزی امکانپذیر نخواهد بود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با میانگین بارش سالانه ١٠٠ میلی‌متر، جزو استان‌های کم بارش محسوب می‌شود و به منظور بهره وری مناسب از آب موجود منابع آبی، بهره‌گیری از سامانه‌های مدرن برای آبیاری مزارع و باغات کشاورزان ضروری وحیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری بشمار می‌رود.

زربافتی تاکید کرد: اجرای این سطح سامانه نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان ۲ برابر سال گذشته است.
وی تصریح کرد: تاکنون ۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری شامل آبیاری قطره ای، بارانی، تیپ و آبیاری کم فشار تجهیز شده است.

به گزارش ایرنا هم اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است. 
سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵ هزار تن از سطح ۱۷ هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می‌کند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان رونق تولید توسعه ایران کشاورزی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آبیاری اراضی کشاورزی زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان رونق تولید توسعه ایران سیستان و بلوچستان رونق تولید توسعه ایران کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی زاهدان اخبار کنکور سیستان و بلوچستان کشاورزی سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان