Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-08@23:28:02 GMT

تحقق برداشت تکلیفی گاز از پارس جنوبی در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۱۹۳۹

تحقق برداشت تکلیفی گاز از پارس جنوبی در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: در زمستان سال ۹۹ روزانه حدود ۱۵ میلیون مترمکعب مازاد بر برنامه مصوب وزارت نفت، از میدان مشترک پارس جنوبی گاز غنی برداشت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین‌فام در نشست با مدیران معاونت عملیات و پشتیبانی که صبح روز چهارشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) در منطقه عملیاتی عسلویه برگزار شد، تحقق تولید تکلیفی گاز از پارس جنوبی را در سال ۹۹ مایه مباهات و سربلندی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران‌مان در بخش عملیات و پشتیبانی، در زمستان سال گذشته بدون هیچ‌ نقیصه‌ای، روزانه حدود ۱۵ میلیون مترمکعب مازاد بر برنامه مصوب وزارت نفت از میدان مشترک پارس جنوبی گاز غنی برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ساله پارس جنوبی در بخش توسعه و نگهداشت تولید، افزود: ضروری است در بخش عملیات تولید نیز با تشکیل کارگروهی، سند راهبری تولید پایدار گاز از پارس جنوبی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت تهیه و تدوین شود تا ضمن شناسایی مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع گلوگاه‌های تولید پایدار و مستمر گاز، نقشه راه بخش عملیات و تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی مشخص شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از گاز مصرفی کشور از میدان گازی پارس جنوبی تامین می‌شود، تصریح کرد: مشکلات موجود شامل شیوع بیماری کرونا، تغییرات در سطوح مدیریتی و تنگناها و کمبود منابع مالی نباید مانعی در دستیابی به تولید و تأمین ۷۰ درصدی گاز کشور ایجاد کند.

مشکین‌فام همچنین با اشاره به موضوع نگهداشت تولید گاز از مخزن گازی پارس جنوبی، گفت: شرکت نفت و گاز پارس در سال ۱۳۹۹ توانست در حوزه نگهداشت تولید به خوبی عمل کند که انتظار می‌رود این موضوع در سال پیش رو به مراتب مطلوب‌تر از پارسال دنبال شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۸ سکوی گازی تولیدی در اختیار پیمانکاران طرح‌های توسعه پارس جنوبی قرار دارد، اظهار کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا بهره‌برداری از این سکوها تا خردادماه امسال در اختیار معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس قرار گیرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس شرکت نفت و گاز پارس تولید گاز پارس جنوبی شرکت نفت و گاز پارس پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در خصوص تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد | بانک هایی که برنامه اصلاحی را رعایت نکنند...

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بهادری جهرمی گفت: نگاه دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی خیلی روشن است و با کسی هم شوخی ندارد. امیدواریم امسال با جدیتی که دولت پیش از این هم نشان داده و توافقاتی که با بانک ها داشتیم، تسهیلات تکلیفی را بهتر پرداخت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 850390 برچسب‌ها سخنگوی دولت بانک خبر ویژه دولت سیزدهم علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • دولت در خصوص تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد | بانک هایی که برنامه اصلاحی را رعایت نکنند...
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • کمک شرکت نیشکر به گندم کاران در مقابل سیلاب
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان