Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:00:54 GMT

واکنش ها به از سرگیری ارائه حمایت مالی آمریکا به آنروا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۲۱۳۴

واکنش ها به از سرگیری ارائه حمایت مالی آمریکا به آنروا

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص ازسرگیری ارائه کمک اقتصادی، توسعه‌ای و انسانی به ملت فلسطین به ویژه ارائه کمک مالی به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ارائه کمک به آنروا در فراهم کردن شرایط آموزش و بهداشت صدها هزار دانشجو و میلیون‌ها شهروندی که در اردوگاه‌های فلسطین و کشورهای همسایه زندگی می‌کنند، سهم به سزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه همچنین آمده است، سایر کمک‌های اقتصادی و توسعه‌ای نوار غزه و کرانه باختری در حمایت زیرساخت‌ها و خدمات اساسی لازم برای مقابله با شرایط سختی که ملت فلسطین به خاطر اشغالگری و شیوع ویروس کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، سهیم خواهد بود.
رهبری فلسطین و در رأس آن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر آمادگی خود برای همکاری با طرف‌های امنیتی به ویژه کمیته چهار جانبه بین‌المللی جهت دستیابی به راهکاری سیاسی تاکید کرد به طوری که امنیت و ثبات منطقه در تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را تضمین می‌کند.
از سوی دیگر، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اعلام ازسرگیری کمک‌های مالی به آنروا و ارائه ۱۵۰ میلیون دلار سالانه و همچنین از سرگیری ارائه کمک مالی به پروژه‌های رشد و توسعه‌ای در کرانه باختری و نوار غزه به ارزش ۷۵ میلیون دلار استقبال کرد.
محمد اشتیه تصریح کرد: ما تنها منتظر ازسرگیری کمک‌های مالی آمریکا نیستیم بلکه خواهان احیای روابط سیاسی با ایالات متحده هستیم به طوری که از حقوق مشروع ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی دفاع کند.
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین عنوان کرد: ما از آمریکا می‌خواهیم رژیم صهیونیستی را برای توقف تمایلات توسعه طلبانه و گسترش شهرک‌سازی در اراضی اشغالی تخت فشار قرار دهد.
از سوی دیگر، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا تصمیم دولت آمریکا برای ازسرگیری کمک به این آژانس را «اخباری خوب و مهم» توصیف کرد.
لازارینی همچنین تصریح کرد، آمریکا از زمان تأسیس آنروا و دهه‌ها شریک قوی و قدرتمند صاحب این آژانس است.
وی ادامه داد، آنروا به مقابله با چالش‌های مالی در ماه‌های قبل حتی با از سرگیری ارائه کمک مالی آمریکا ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر ازسرگیری کمک‌های اقتصادی، انسانی و رشد و توسعه‌ای به ملت فلسطین استقبال کرد.
احمد حافظ خاطرنشان کرد، ازسرگیری حمایت مالی از آنروا، در نابودی درد و رنج‌های فلسطینیان و همچنین فراهم کردن حمایت مالی در مقابله با چالش‌های بی‌سابقه اقتصادی و انسانی سهیم بوده است و به آنروا اجازه می‌دهد خدمات ضروری ملت فلسطین را فراهم کند.
دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته ارائه بخشی از کمک‌ها به فلسطینی‌ها را که دولت دونالد ترامپ مسدود کرده بود، ازسربگیرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنروا دولت بایدن تشکیلات خودگردان فلسطین ازسرگیری کمک ملت فلسطین ارائه کمک توسعه ای کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک

گروه دیپلماتیک - همهشری آنلاین: از آمریکا، اروپا و کانادا گرفته تا آسیا و استرالیا و حتی آمریکای لاتین روزبه‌روز دانشگاه‌های بیشتری در سراسر جهان به معترضان جنگ غزه و حامیان فلسطین می‎پیوندند.

بسیاری از دانشجویان در اقصی‌نقاط جهان با الهام گرفتن از دانشجویان آمریکایی به‌ویژه دانشگاه کلمبیا علیه جنایات رژیم‎صهیونیستی در نوار غزه دست به اعتراض و تحصن زده و خواستار پایان این تراژدی انسانی شده‌اند.

در ادامه به اسامی شماری از دانشگاه‌های جهان که در هفته‌های اخیر شاهد اعتراض‌های گسترده در حمایت از فلسطین بوده‎اند، ‌اشاره می‌کنیم.

کد خبر 849588 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل نسل‌کشی رژيم صهيونيستى ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • سناریوهای تجاوز به رفح و واکنش جبهه‌های حامی غزه
  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • فیلم/ رژه خودرویی در شیکاگو آمریکا در حمایت از غزه
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • حمایت از فلسطین این بار در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان میشیگان | ویدئو
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا