Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:41:09 GMT

سیستم خدمات الکترونیک شهروندان بزودی افتتاح خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۲۳۶۲

سیستم خدمات الکترونیک شهروندان بزودی افتتاح خواهد شد

لطفی، گفت: سیستم خدمات الکترونیک شهروندان شامل سیستم یکپارچه شهرسازی، آرشیو الکترونیک و شهروند سپاری بزودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان درکرمانشاه،محمدرضا لطفی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه گفت: سامانه خدمات الکترونیک شهروندان، سامانه ای برای دسترسی راحت شهروندان کرمانشاهی به املاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این سامانه در چند آیتم برنامه ریزی شده، آیتم اول تحت عنوان سیستم یکپارچه شهرسازی است که در مناطق هشت گانه شهرداری راه اندازی شده که از ثبت درخواست تا استعلام، پیگیری، صدور پروانه، عدم تخلف ساخت و ساز و... در آن صورت می‌گیرد.

 

لطفی تصریح کرد: یکی دیگر از آیتم ها، آرشیو الکترونیک است که تمامی پرونده ها در حوزه شهرسازی، معماری و... بصورت اسکن شده در آن ثبت شده است.

 

 رئیس سازمان فاوای شهرداری با اشاره به  آیتم سوم، سیستم شهروند سپاری است اظهار کرد: بعد از دو آیتم اولیه شامل سیستم یکپارچه و آرشیو الکترونیک، سیستم شهروند سپاری جهت دسترسی کامل شهروندان به تمامی اطلاعات ملکی بصورت الکترونیک است که از این طریق می‌توانند هرگونه اطلاعات ملکی، رصد پرونده های کمسیون ماده صد، درخواست ها  را کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه این سیستم به پرتال شهرداری متصل است و مردم می‌توانند از این طریق وارد نقشه و اطلاعات ملکی خود شوند تصریح کرد: هم اکنون آرشیو شهرسازی به اتمام رسیده و ان شاء الله بزودی با حضور اصحاب رسانه از سیستم خدمات الکترونیک رونمایی خواهد شد.

 

لطفی، هزینه اجرایی این پروژه تاکنون را مبلغ ٨٠ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: مبلغ ۵٠ میلیارد ریال نیز در سال ١۴٠٠ برای ادامه پروژه در نظر گرفته ایم.

 

رئیس سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه در پایان گفت: راه اندازی این پروژه مزایای زیادی برای شهروندان دارد که می‌توان به امنیت و حفظ پرونده های شهرسازی، حذف فیزیکی پرونده ها، جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری، بالابردن سرعت کار، کاهش تخلفات، تسریع در امور شهروندان و افزایش سطح آگاهی مردم اشاره کرد.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهروند سپاری ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری خدمات الکترونیک پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت

جام جم آنلاین اصفهان؛ امید علی اصغری افزود: اجراي طرح برون سپاري و ارائه خدمات شهرسازي شهرداري اصفهان در بستر الکترونیک از اوايل سال 94 از طريق دفاتر پيشخوان آغاز شد و تاکنون نیز در بیش از 32 دفتر طرف قرار داد شهرداری جهت تسهیل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حال اجرا است.

وي با بیان اینکه سامانه توسعه هوشمند شهری مورد حمایت مدیریت شهری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: همکاران ما در واحدهای مختلف همچون درآمد و نوسازی نیز همکاری مناسبی دارند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای در اختیار شهروندان در بستر الکترونیک قرار دهیم.

علی اصغری با بيان اينكه تا پایان سال  1402  تعداد 36هزار و 568 پاسخ استعلام انجام شده، افزود: استعلام دفترخانه و بانک، پایان کار شهرداری، گزارش تخلف مهندسین ناظر نیز در سامانه « اصنو» بصورت پایلوت در منطقه 7 شهرداری اصفهان انجام    می شود.

مديرپروژه شهرسازي الكترونيك معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت :پیاده‌ سازی سامانه‌ های مربوط به شهرسازی، انجام وب سرویس‌ها، ارتباط با دیگر سازمان‌ها و ادارات و همچنین واحد برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهر اصفهان که در حال حاضرتوسط 32 دفتر فعال در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان انجام می شود که در حال حاضر انجام استعلامات دفترخانه و بانک‌ها در قالب برون‌سپاری به عهده این واحد است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ که سامانه سرا ۸ آغاز به‌کار کرد، پروانه ساختمان و تمام خدمات شهرسازی روی این سامانه بارگذاری شد و به‌صورت عملی تمام فعالیت‌ها از طریق سامانه انجام می‌شود؛ این سامانه ارتباط داخلی شهرداری را تقویت نموده و ارتباط با شهروندان نیز در سامانه «اصنو» تقویت شد و در ادامه بصورتی برنامه ریزی شده که تا نیمه سال 1403 کلیه امور شهروندان در بستر الکترونیک بر روی سامانه (اصنو) انجام شود.

علی اصغری در خصوص خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قراردارد گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت بر خط هزینه تراکم و عوارض‌ها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها به‌صورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمان به شهروندان، محاسبه حداکثر پتانسیل پلاک به‌صورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه و از طریق سامانه، از جمله مزایای سامانه (اصنو) سرا 10 است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت