Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@23:27:17 GMT

کانون اباعبدالله، افتخار و نگینی برای نایین

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۲۳۶۸

کانون اباعبدالله، افتخار و نگینی برای نایین

کانون فرهنگی وهنری اباعبدالله(ع) با افتخار آفرینی در سال گذشته نگین و افتخاری برای شهرستان نایین در حوزه فرهنگ و هنر است که منشا خیر و برکت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نایین یکی از شهرستان های استان اصفهان و با سابقه ای فرهنگی وتاریخی وشهرت جهانی، مهد پرورش علما ودانشمندان در علوم دینی وسیاسی بوده که همیشه به عنوان منطقه ای مطرح در سطح کشور واستان اصفهان از آن یاد شده که چنین سابقه تاریخی کار مدیران و تیم های اجرایی کانون های فرهنگی وهنری مساجد را مهمتر وبار مسئولیت مدیران را مضاعف ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کانون فرهنگی وهنری اباعبدالله(ع) این شهرستان با انجام فعالیت های فرهنگی و هنری متناسب با نیاز و رویکرد فعالیت های این مراکز به عنوان یکی از فعالترین کانون های در سطح استان و نایین مطرح است که در سال های گذشته با در این شهرستان با کسب امتیازات پیشتاز بوده و علاوه بر اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری نقش هم افزایی بین کانون های فرهنگی وهنری مساجد را در آن منطقه ایفا کرده که دستاورد این تلاش ها موجب کسب رتبه برتر در بین اعضای شبکه های کانون های مساجد کشور شده است.

کانون فرهنگی وهنری اباعبدالله(ع) نایین در طرح ملی فهما سال98 به عنوان کانون برتر شهرستان بوده ودر فهما سال99 نیز برای سال دوم رتبه نخست در شهرستان نایین ورتبه سوم در استان اصفهان را با کسب امتیاز بیشتر داشته است و و در شبکه رابطین نیز به عنوان رتبه دوم در سطح کشور بدست آورده است.

 

*تیم سازی مولفه اساسی در موفقیت کانون

 

مطمنا موفقیت های این مرکز فرهنگی و هنری مرهون فعالیت اعضا توانمندی و تیم اجرایی منسجم بوده که خالصانه وبدون هیچگونه چشم داشتی حتی با هزینه کرد شخصی خود توانستند چنین بدرخشند و خدمات گسترده ای نیز به مردم ارائه دهند.

ثبت فعالیت ها، شناسایی وبه کارگیری افرادتوانمند در هر حوزه و مشاوره وار تباط مستمر آن ها با مدیرکانون و مسئولین و همچنین ارتقا دانش کار با سامانه بچه های مسجد به واسطه همین تیم سازی و وجود نیروهای علاقه مند و دلسوز بوده که توانستند کاری را به سرانجام برسد و به باور متولیان امر با توجه به کمبود امکانات وفقر زیرساخ تهای سخت افزای ونرم افزاری در انجام کار، چنین موفقیت هایی کاری غیر ممکن بوده، ولی عملی شده است.

 

*دلسوزی برای کانون های تحت شبکه با هم افزایی بین بخشی

 

مدیر مسئول کانون حضرت اباعبدالله(ع) نایین با اشاره به اینکه وکلیه کانون های زیر مجموعه این شبکه موفق به اخذ مجوز شدند، گفت: برای دریافت مجوز کانون های شهرستان نایین با پیگیری مستمر رابط کانون با مدیران با وجود مشکلات در ساماندهی کادر وارکان وهمچنین مدارک واسناد قابل ارائه جهت اخذ مجوز اما مشارکت وهمت والای مدیران، این امور را مرتفع ساخت.

«رضا نیکزاد» افزود: در زمینه ثبت فعالیت ها با تفسیم کار بین اعضا کانون، رابط در هر قسمت و ارتباط مستقیم با مسئولین ذیربط کانون ها وانتقال تجارب ومشاوره عمل به آن ها توانستیم کانون های زیر مجموعه را تا حد امکان یاری کنند تا فعالیت های خود را ثبت و امتیاز قابل قبولی را دریافت نمایند.

 

وی در زمینه دوره های آموزشی ارائه شده در سامانه بچه های مسجد نیز گفت: به صورت مستمر  نسبت به اطلاع رسانی وتشوق مدیران و اعضا کانون ها وآگاهی بخشی نسبت به اینکه شرکت در آزمون ها می تواند سطح علمی وفنی اعضاء را ارتقا ببخشد و اخذ امتیاز حداکثری می تواند کمک شایانی به رتبه کانون داشته باشد، کانون ها مشارکت خوبی از خود نشان دادند.

نیکزاد همکاری امامان جماعت و هیات امنا مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج با مدیران کانون ها را مهم خواند و تصریح کرد: این همکاری ها موجب شد تا گزارشات کانون ها به خوبی ثبت بشود.

 

وی یادآورشد: دلسوزی کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این امر مهم بوده اما  مسئولین ذیربط ا در تجهیز زیرساخت های سخت افزاری ونرم افزاری کانون ها همکاری کنند و این ظرفیت های فرهنگی و هنری، فراغتی و اجتماعی را برای خدمت رسانی به جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تقویت کنند.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: فهما کانون های فرهنگی نایین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اصفهان فرهنگی و هنری فرهنگی وهنری اباعبدالله ع فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین