Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:47:09 GMT

روزانه ۱۱۰‌ بیمار کرونایی در قزوین بستری می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۳۱۵۰

روزانه ۱۱۰‌ بیمار کرونایی در قزوین بستری می شود

به گزارش ایرنا، پیمان نامدار روز پنجشنبه در جلسه ستاد کرونا استان که به ریاست استاندار قزوین  برگزار شد، افزود: متاسفانه موج چهارم  کووید ۱۹ آغاز شده و غریب به اتفاق شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی اظهار داشت : در حال حاضر میانگین فوتی‌ها و بستری‌ها افزایش پیدا کرده است در  حالیکه پیش از تعداد فوتی‌ها در استان  در طول هفته تک‌رقمی بود الان روزانه به طور میانگین چهار تا پنج نفر فوتی گزارش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نامدار با اشاره به بستری ۴۶۶ بیمار کرونایی در مراکز درمان استان قزوین اضافه کرد: پلن سوم طرح تخصیص تخت در بیمارستان‌ها  خیلی زودتر از موعد مقرر آغاز شده  و از امروز  ۸۰۰ تخت بیمارستانی را به بیماران کرونایی باید اختصاص دهیم.
وی تاکید کرد: با توجه به  ورود ۱۱۰ بیمار  در طول روز خروجی ما ۳۰ نفر است و اگر تصمیم قاطعی گرفته نشود  سیستم بهداشت و درمان طی ۱۰ روز آینده نمی‌تواند پاسخگوی نیاز باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین  تصریح کرد: با توجه به پر شدن همه تخت‌های بیمارستان‌های دولتی و تامین ‌اجتماعی استان در شرایط فعلی نیاز مبرم به تخت‌های جدید داریم و ۱۵ درصد ظرفیت بیمارستان های خصوصی  برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است .
وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز  در استان و همچنین افزایش میزان ابتلای بیماران نیازمند راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ارتش در قزوین  خواهیم بود.
نامدار  یاد آور شد : اجرای طرح شهید سلیمانی و همدلی خوب مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظامی باعث شد که  پنج ماه اخیر  وضعیت ثابتی داشته باشیم.
این مسوول دور همی خانوادگی و مسافرت های نوروزی را عمده علت شیوع بیماری در جامعه دانست و گفت: در شرایط فعلی باید محدودیت‌ها  جدی تر از گذشتهاعمال و نظارت بیشتری بر گروههای یک تا چهار صنوف و رعایت پروتکل های بهداشتی شود.
نامدار با بیان ابنکه در هیچ‌یک از بیمارستان‌های استان عمل زیبایی انجام نمی‌شود ، افزود: طبق بخشنامه تمامی عمل‌های غیرضرور منحل شده است.
وی در مورد سهمیه واکسن کرونا  تاکید کرد : تاکنون  ۶ هزار دز واکسن به استان اختصاص  یافته است که از این میزان ۸۵ درصد از جامعه هدف را واکسینه شدند .

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی استان قزوین استانداری قزوین فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی استان قزوین ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی استان قزوین استانداری قزوین فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • حس خوب حمایت
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد