Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@06:02:07 GMT

آمار و ارقام نشان از شعله ور شدن کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۳۶۶۸

آمار و ارقام نشان از شعله ور شدن کرونا است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه فوق‌العاده قرارگاه فرماندهی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان با توجه به رنگ‌بندی جدید شهر‌ها طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر امروز ۱۹ فروردین به ریاست استاندار کرمان و با حضور روسای کمیته‌های شش‌گانه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در استان کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زینی‌وند استاندار کرمان در جمع‌بندی این جلسه گفت: مبنای مدیریت محدودیت‌ها طرح جامع هوشمند است که تکلیف شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد در آن مشخص شده و هیچ استثنایی هم نمی‌توانیم قائل شویم.

او افزود: شرایط کنونی و موج چهارم بیماری با توجه به برگزاری دورهمی‌ها و عادی‌انگاری صورت گرفته، کاملا قابل پیش بینی بود، با این حال اگر همت کنیم و نکات مراقبتی را رعایت کنیم، کنترل این موج (پیک) می‌تواند راحت‌تر باشد.

استاندار کرمان افزود: تعطیلات نوروزی را پشت سر گذاشته‌ایم و قاعدتا میزان مراجعات به اصناف کمتر شده است، ضمن اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و فضای این ماه برای غلبه بر پیک بیماری کمک کننده است.

زینی‌وند ابراز داشت: امیدواریم با غلبه بر این پیک به واکسن فراگیر نیز برسیم، اما تا یک ماه آینده با سختی مواجه هستیم.

استاندار کرمان از آمادگی بیمارستان‌ها برای مقابله با موج جدید کرونا خبر داد و از همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله مراکز نیرو‌های مسلح خواست تا ظرفیت‌های خود را برای این امر در نظر بگیرند.

زینی‌وند با تاکید بر اصل مراقبتی در خانه ماندن گفت: کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها با استقرار نیرو‌های انتظامی و کمک فرمانداران در به کارگیری همه ظرفیت‌ها را خواهیم داشت.

استاندار کرمان عنوان کرد: می‌دانیم مردم در گرفتاری و سختی هستند، اما راهی به غیر از اعمال محدودیت‌ها نداریم، برای نجات جان مردم باید محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها را ایجاد کنیم.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه عنوان کرد: اعداد و ارقام روز‌های اخیر از موارد ابتلا به کووید-۱۹ نشان از شعله‌ور شدن بیماری با شیب بسیار تند است.

او بیان داشت: موضوع را باید جدی گرفت، تمام سازمان‌ها و ادارات بر زیر مجموعه خود نظارت داشته و محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها و تعطیلی‌ها را اجرا کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارکرمان محدودیت های کرونایی استاندار کرمان محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

بهترین دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود

سوپرغذای تقویت‌کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند
علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

کد خبر 846840 برچسب‌ها سلامت خبر مهم تخم مرغ تغذیه

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟