Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز نعمتی روز پنجشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و حضور در نشست بررسی مشکلات آلودگی نفتی منطقه میانکوه شهرستان اردل افزود: بنا بر این بود تا قبل از عید سفری به استان چهارمحال و بختیاری و منطقه میانکوه داشته باشیم تا بتوان با ارزیابی کارشناسی در راستای جبران مطالبات مردمی اقدام شود که این سفر به زمان حال موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اثرات آلودگی نفتی بر منطقه و معیشت مردم میانکوه را قبول داریم در عین حال بر منطقی شدن خسارت‌ها و ارزیابی کارشناسانه آن تاکید کرد و گفت: خسارت‌هایی که از سوی استان چهارمحال و بختیاری اعلام شده باید منطقی شود و تعادل بین درخواست مردم و بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت نفت ایجاد شود.

نعمتی، تامین منافع مردم و جبران خسارت‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: جبران خسارت‌ها و کمک به مردم نیازمند همکاری‌های دوجانبه دستگاه های استانی و وزارت نفت است.

مشاور ارشد وزیر نفت با بیان اینکه این وزارتخانه بنا بر رفع مشکل مردم میانکوه دارد، خاطرنشان کرد: در این میان باید نظرات و ارزیابی‌های کارشناسی وزارت نفت نیز دیده شود و بر اساس نظرات ۲ طرف خسارت‌ها ارزیابی و سپس نسبت به به جبران آن اقدام شود.

به گزارش ایرنا، نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان اردل در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار رخ داد.  

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها آلودگی نفتی وزارت نفت چهارمحال وبختیاری بهروز نعمتی اصفهان میدان نفتی مارون نفت خوزستان اردل سرخون پروندهٔ خبری شکستگی خط لوله سرخون و تکرار آلودگی نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی وزارت نفت چهارمحال وبختیاری آلودگی نفتی وزارت نفت چهارمحال وبختیاری بهروز نعمتی اصفهان میدان نفتی مارون نفت خوزستان اردل سرخون اخبار کنکور استان چهارمحال و بختیاری شهرستان اردل آلودگی نفتی وزارت نفت خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) کوچه شعبانیه و ورود آب به زیرزمین برخی از خانه‌ها و مغازه ها، به دستگاه‌های امدادی و خدماتی اطلاع داده شد و در پی آن عوامل امدادی شهرداری اعم از گشت ساختمان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیرو‌های عمرانی و خدماتی منطقه بافت تاریخی شهرداری برای همکاری با شرکت آب و فاضلاب و همچنین نیرو‌های امدادی هلال احمر و پلیس راهور در محل حادثه حاضر شدند.   با حضور دستگاه‌های امدادی در محل مشاهده شد که ترکیدگی در لوله اصلی آب رخ داده و به دنبال آن آب به زیرزمین برخی از ساختمان‌های مجاور وارد شده است که بلافاصله عملیات تخلیه آب از سوی آتش نشانی و خدمات ایمنی و آبفا آغاز شد.   عوامل پلیس راهور نیز بخش‌هایی از این خیابان را مسدود کرده و آتش نشانان با همکاری ماموران شرکت آبفا از جاری شدن بیشتر آب و نفوذ آن به اماکن اطراف جلوگیری کردند.   عملیات تخلیه آب با پمپ‌های آب در حال انجام است و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با استفاده از تجهیرات موجود اقدام به ایمن سازی محل کردند.   همچنین هماهنگی‌های لازم درخصوص اسکان موقت شهروندانی که ساختمان‌های آنها دچار آسیب شده است، انجام شد.

دیگر خبرها

  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در حال ترمیم است
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد