Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار قزوین ضمن انتقاد جدی از اعلام رنگ‌بندی شهرهای و مناطق مختلف گفت:‌ عامل ایجاد موج چهارم پاندمی کرونا در استان قزوین اعلام همین رنگ‌بندی‌هاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در آخرین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، ضمن انتقاد جدی از اعلام رنگ‌بندی شهرهای و مناطق مختلف اظهار داشت:‌ عامل ایجاد موج چهارم پاندمی کرونا در استان قزوین اعلام همین رنگ‌بندی‌هاست؛ چرا که همگی دیدیم بعد از آبی اعلام شدن رنگ کرونایی استان باز هم عادی‌انگاری مردم شروع شد و وضعیت ما را بحرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تا وقتی ویروس کرونا شیوع دارد، رنگ‌بندی بی‌معناست، افزود: به مجرد اینکه دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام می‌کند که وضعیت مدیریت کرونا در استان قزوین مناسب است، از فردا عادی‌انگاری مردم شروع می‌شود. بنابراین اعتقاد دارم که رنگ‌بندی باعث می‌شود مردم نسبت به وجود ویروس کرونا بی‌توجه شوند و شب‌نشینی، عروسی، جشن و سایر تجمعات خانوادگی را بدون مراعات پروتکل‌ها از سر بگیرند.

جمالی‌پور تصریح کرد: تا زمانی که واکسیناسیون عمومی اتفاق نیفتاده و چرخه عمر ویروس کرونا به آخر خود نرسیده، وضعیت کرونایی ما قرمز است و در صورت غفلت حتماً دچار آسیب می‌شویم؛ چه تغییررنگ اتفاق بیفتد و چه نیفتد.

ورود افراد بدون ماسک به تاکسی و اتوبوس ممنوع شد

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در ادامه از ممنوعیت یک هفتگی فعالیت اصناف گروه‌های 2 تا 4 در استان قزوین خبر داد و گفت: همچنین مراکز گردشگری و اقامتی به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد و فقط یکی دو مرکز به عنوان کشیک با نظارت ستاد کرونا فعالیت خواهند کرد.

جمالی‌پور اضافه کرد: همچنین سوار شدن افراد بدون ماسک بر مسافربرهای شخصی و عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس اکیداً ممنوع است و اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری حداکثر باید با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت کنند و هیچ اتوبوس یا مسافربری حق سوار کردن فرد بدون ماسک را ندارد و در غیر این صورت متخلف محسوب می‌شود.

با صلاحدید مدیران یک سوم کارمندان به‌کارگیری می‌شوند

استاندار قزوین همچنین به دورکاری نیمی از کارمندان ادارات اشاره کرد و گفت: مدیران کل دستگاه‌های دولتی این اختیار را از سوی ستاد کرونا دارند که در صورت تراکم نیروی انسانی و صلاحدید خودشان فقط با یک سوم کارمندان خود به خدمت‌رسانی ادامه دهند.

جمالی‌پور اضافه کرد: البته شخصاً با تعطیلی کارمندان موافق نیستیم؛ چرا که وقتی کارمندان را تعطیل می‌کنیم، دست زن و بچه‌ خود را گرفته و راهی بازار و مراکز خرید شده و یا در جاده سلامت دیده می‌شوند. بنابراین این شلوغی بازار به خاطر همین تعطیلی‌هاست و وقتی تعطیل می‌کنیم خیابان‌ها شلوغ می‌شود.

وی ادامه داد: در ضمن حراست‌ها و بازرسی‌ها مکلف هستند که با کارمندانی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد کنند و هیچ کارمندی حق ندارد در محیط اداری بدون ماسک و تشریفات پیشگیری مقابله با کرونا ظاهر شود. چرا که در همین استانداری قزوین دیدیم که افراد بدون ماسک تردد می‌کنند و مقابله با این پدیده دست خود ماست.

آغاز پیک چهارم شیوع کرونا در قزوین / مبتلایان روزانه ‌از مرز 400 نفر گذشت‌افزایش تصاعدی بستری‌های کرونایی در قزوین؛ اعمال جراحی اختیاری لغو شدبستری‌های کرونایی در قزوین از روزی 100 نفر گذشت /اجرای محدودیت‌های سخت‌گیرانه آغاز شد

تنگنای مالی برای تأمین داروی بیماران کرونایی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم با اشاره به تنگنای مالی پیش روی این دانشگاه برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی گفت:‌ در حال حاضر روزانه مجبور به تجویز داروهای گران‌قیمتی به نرخ یارانه‌ای برای بیمارهای کرونایی هستیم و در صورت ادامه وضعیت شیوع دانشگاه علوم پزشکی با مشکل مالی شدیدی روبه‌رو می‌شود.

پیمان قجربیگی افزود: اگر بودجه و اعتبار جدیدی برای تامین دارو از سوی وزارت بهداشت یا دولت جذب استان قزوین نشود، روند درمان و بهبودی بستری‌های کرونایی در استان قزوین با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد و به همین خاطر به کمک جدی وزارت بهداشت و درمان و دولت در این شرایط نیازمندیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استانداری قزوین پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استانداری قزوین افراد بدون ماسک استان قزوین جمالی پور رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد

شهردار قزوین گفت: کمربندی نسیم شمال قزوین بدون قطع یا آسیب زدن به حتی یک درخت از باغستان این شهر، احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی صباغی بعد از ظهر امروز_ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال و بهره‌برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری قزوین اظهار کرد: امروز مدیریت شهری با وجود مدیران دلسوز و با ایجاد وحدت و همدلی اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های شهری کرده تا قزوین به پیشرفت هرچه بیشتر برسد.

وی با بیان اینکه کمربندی نسیم شمال قزوین بدون قطع و یا آسیب زدن به حتی یک درخت از باغستان این شهر ساخته شده است، افزود: معتقدیم قزوین برای رشد و پیشرفت به همدلی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی نیاز دارد.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه شهرداری قزوین درصدد آن است تا در حوزه حمل‌ونقل عمومی تمامی اتوبوس‌های خود را برقی کند، خاطرنشان کرد: همزمان با بهره‌برداری از دو طرح عمرانی و خدماتی، دو تقاطع غیرهمسطح و ۳۰ هزار متر پارکینگ در نواحی دانش و ناصرآباد در دستور کار شهرداری قزوین قرار دارد که به زودی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها هم خواهیم بود.

صباغی اضافه کرد: افتتاح و راه اندازی یک ایستگاه آتش نشانی در مرکز بازار قزوین به عنوان یک امر ضروری و مهم در دستور کار مجموعه مدیریتی شهر قرار دارد و در ادامه هم موضوع جابه‌جایی میدان میوه و تره‌بار شهر به انجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: شهروندان قزوینی باید در آرامش و رفاه زندگی کنند و در این راستا شهرداری با رویکرد درآمد-هزینه از محل مالیات‌هایی که توسط مردم برای نوسازی، پسماند و موارد دیگر پرداخت می‌شود برای اجرای اینگونه طرح‌ها استفاده می‌کند.

کد خبر 750805

دیگر خبرها

  • جیمی کرگر و انجام چالش رتبه بندی بهترین مربیان تاریخ بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم
  • عاشق‌ترین دختر پرسپولیسی در روز ممنوع‌الورودی به ورزشگاه! | تصویر
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • تساوی سرد و بی‌روح گل‌گهر و شمس آذر
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع