Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه به استعلامهای درخواست جواز تاسیس و بهره برداری پاسخ دهد و در صورت عدم موافقت آن سازمان، دلایل آن را به استعلام کننده به صورت کتبی ارایه کند و عدم پاسخ در مدت یاد شده به منزله تایید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک که در مشهد برگزار شد گفت: در نشست امروز تقاضای اجرای ۴۹ طرح تولیدی در محل مورد درخواست بررسی شد که به ۳۰ متقاضی مجوز فعالیت داده شد که زمینه این طرحها در کارتن سازی، زغال چوب به روش نوین، پسته پاک کنی، پرورش مرغ تخمگذار، قطعات بتنی، صندوق نسوز، بتن سیال معمولی، لنت ترمز خودرو، لاستیک خودرو، ماسک، پوشش و لباس بیمارستانی، پرورش گوسفند، بسته بندی خشکبار، پرواربندی بره، رشته آش، بازیافت و آسیاب مواد پلاستیکی، مینی پالایشگاه، دستگاه ضدعفونی کننده هوا، نان صنعتی، پنل خورشیدی، غذای آماده، رنگهای صنعتی و ساختمانی در شهرستانهای نیشابور، جوین، مشهد، طرقبه - شاندیز( بینالود)، فریمان، چناران و کلات بود.

سید کمال الدین میرجعفریان به صدور مجوز فعالیت به یک واحد لاستیک سازی حوالی شهرک صنعتی بینالود اشاره و اضافه کرد: این واحد مکمل شرکت ایران خودرو خراسان خواهد بود و هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد که تکلیف محدوده استقرار آن بین شهرک صنعتی و حریم بینالود مشخص شد.

وی در مورد درخواست یکی از واحدهای تولیدی برای استقرار در حوالی کمربند سبز مشهد گفت: استقرار در حوالی کمربند سبز با شرایطی همراه است و از سوی دیگر برنامه جامع خوبی برای جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی تدوین شده که در حال اجراست.

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین در مورد تقاضای استقرار برخی از واحدهای تولیدی در محور غرب مشهد هم گفت: براساس دستورالعمل صادره، فقط واحدهایی که هم اینک در این محور مستقر هستند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و هیچ واحد جدیدی مستقر نخواهد شد. 

میرجعفریان با اشاره به چهار تقاضای طرح تولیدی استخراج ارز دیجیتال مطرح شده در این نشست افزود: در راستای شعار سال و حمایت از تولید و مانع زدایی ها و به منظور پاسخگویی مناسب به افزایش تقاضا برای تولید ارز دیجیتال و همچنین جلوگیری از تخلفات و رفع شبهات در این زمینه،شیوه نامه تسهیل و تسریع در تعیین تکلیف طرحهایی که نیاز به مجوز کمسیون ماده ۱۱ دارند تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرکهای صنعتی، شرکت توزیع نیروی برق و اداره کل حفاظت محیط زیست باید کمیته ای را در این زمینه تشکیل و شاخصها را مشخص کنند تا بتوان شیوه نامه را تدوین و تصویب کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون مجوز استخراج ارز دیجیتال در ۲ شهرک چناران و تایباد به میزان ۱۰ قطعه صادر شده است اما براساس دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت دیگر هیچ مجوزی برای واگذاری زمین به استقرار دستگاه‌های استخراج رمزارز در شهرکهای صنعتی صادر نمی‌شود.

میرجعفریان افزود: بر اساس آمار ارایه شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، خراسان رضوی بیشترین جواز تاسیس استخراج ارز دیجیتال برای متقاضیان در کشور را صادر کرده اما تاکنون برای آنها پروانه بهره برداری صادر نشده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که زمستان سال گذشته با وجود مصرف بالای سوخت گاز برای گرمایش، در تامین برق نیروگاهها دچار مشکل شدیم استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال با توجه به مصرف بالای برق آنها بود.

او اضافه کرد: براساس شیوه نامه ای که تدوین می‌شود صدور مجوز برای استخراج ارز دیجیتال در خراسان رضوی مشروط به تامین انرژی از سوی خود متقاضی خواهد بود لذا بررسی و پذیرش چهار تقاضای مطرح شده در این نشست پیرامون استخراج ارز دیجیتال مشروط به تدوین این شیوه نامه است.
 

برچسب‌ها مشهد شاندیز بینالود جوین ارز دیجیتال طرقبه تایباد سازمان حفاظت محیط زیست وزارت صنعت معدن و تجارت فریمان تولید داخلی نیشابور قانون هوای پاک کمربند سبز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد شاندیز بینالود مشهد شاندیز بینالود جوین ارز دیجیتال طرقبه تایباد سازمان حفاظت محیط زیست وزارت صنعت معدن و تجارت فریمان تولید داخلی نیشابور قانون هوای پاک کمربند سبز اخبار کنکور استخراج ارز دیجیتال قانون هوای پاک معدن و تجارت خراسان رضوی شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: صنعت غذایی کشور عمدتا وارداتی است و از دانش فنی و تکنولوژی داخلی در حد مطلوب استفاده نمی‌شود؛ این در حالی است که کشور ما توان داخلی خوبی در حوزه صنعت غذا دارد .

فرشته حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فردا، ۱۳ اردیبهشت نخستین رویداد ملی فبین‌فود با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و معاونت علمی ریاست‌جمهوری در مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد ارتقای سطح فناوری در حوزه صنایع غذایی کشور است. با توجه به اینکه رویکرد جهاد دانشگاهی توسعه پژوهش‌های فناوری‌محور کاربردی است و با هدف کمک کردن به حل مسائل کلان کشور گام برمی‌دارد، پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی کار در حوزه امنیت غذایی را به عنوان هدف خود قرار داده و در طی سال‌های اخیر تمامی فعالیت‌های پژوهشی خود را با هدف کمک به امنیت غذایی کشور هم‌راستا کرده است.

وی اضافه کرد: در حوزه امنیت غذایی پژوهش‌های زیادی انجام شده که بسیاری از آن‌ها به مرحله کاربرد نرسیده‌ که این ناشی از عدم ریسک‌پذیری صنعت غذا در حوزه نوآوری است، این صنعت به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و عدم اتکا به دانش داخلی حاضر به انجام ریسک نیست و همان رویه قابل پیش‌بینی را ادامه می‌دهد. برای ارزان و آسان کردن هزینه‌های نوآوری ضروری است تا حاکمیت در این حوزه ورود پیدا کرده تا هزینه ریسک برای بخش خصوصی کاهش یابد.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: صنعت غذایی کشور عمدتا وارداتی است و از دانش فنی و تکنولوژی داخلی در حد مطلوب استفاده نمی‌شود. این در حالی است که کشور ما توان داخلی خوبی در حوزه صنعت غذا دارد و دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها دانش فنی خوبی را تولید می‌کنند، اما متاسفانه این دانش فنی به صنعت راه نمی‌یابد. به منظور حل این مشکل، زیرساخت‌های حمایتی توسط دولت ارائه شده و یکی از این زیرساخت‌ها که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری به وجود آمده، توسعه و ایجاد آزمایشگاه‌های ساخت سریع (فب‌لب) است که می‌تواند تاثیر بالایی در بهبود و ارتقای صنعت غذایی کشور داشته باشد.

حسینی افزود: پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی به عنوان مرکزی علمی که بیش از ۳۰ سال سابقه در حوزه صنعت غذا دارد، در این زمینه وارد شده و حلقه‌ای از بازیگران این طرح را تشکیل می‌دهد. در این خصوص زیرساخت‌های مطلوبی در پژوهشکده وجود دارد که به عنوان فب‌لب تخصصی با پژوهشگران به اشتراک گذاشته می‌شود. یکی از دلایلی که جهاددانشگاهی برای اجرای این طرح انتخاب شده، این است که این نهاد در سطح کشور شبکه عظیم و گسترده‌ای دارد و در سابقه کارهای شبکه‌ای خود نتایج خوبی را ارائه داده است.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک پژوهشگر معتقد هستم که انجام چنین کار جدیدی نباید به صنعت و پژوهشگر صدمه‌ای وارد کند، بلکه باید نهادی در این امر واسطه شود و حمایت خود را در جهت تسهیل‌گری برای هر دو طرف پژوهشگر و صنعت به ارمغان بیاورد. بنابراین جهاددانشگاهی به عنوان نهادی که زیرساخت‌های مناسب، نیروی انسانی ماهر و... دارد و از چالش‌های صنعت نیز آگاه است، در این طرح وارد شده و حمایت خود را آغار کرده است، خصوصا که صنعت توان مالی و انسانی مناسبی را ندارد و به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه وارد شود.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه کار گروهی از دو جنبه اقتصادی و فرهنگی دارای اهمیت است، گفت: یکی از ضعف‌های ما کار گروهی است و باید توجه کنیم که اگر تمامی بخش‌های دخیل در حل یک مسئله دست به دست هم بدهند، نتیجه کار بسیار مطلوب و خوب ارائه می‌شود و فرهنگ کار گروهی در میان جامعه رواج پیدا می‌کند. حضرت علی(ع) نیز در این خصوص فرموده‌اند: «دست خدا با جمعیّت است». بنابراین رویداد فبین‌فود از این جهت کاری فرهنگی هم محسوب می‌شود و در راستای ترویج فرهنگ کار گروهی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند