Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز شهر پرسپولیس و نساجی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و نساجی در مصافی جذاب عصر امروز پنجشنبه - ۱۹ فروردین ماه - در استادیوم آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت. با این پیروزی سرخ‌پوشان موقتاً به صدر جدول رفتند و امیدوارند تا شاگردان نویدکیا در اصفهان امتیاز از دست داده و در شرایط بهتری بتوانند با سپاهان در کورس قهرمانی رقابت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوت این مسابقه را محمدحسین زاهدی‌فر بر عهده داشت که شاهد برخورد خاصی در میدان نبودیم اما هر دو گل سرخ‌پوشان مشکوک به آفساید بود. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و حسین نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

اثر گذاری کنعانی‌زادگان در موقعیتی مشکوک

کاشته ارسالی ترابی در دقیقه هشتم، به نظر می‌رسید با اثر گذاری کنعانی‌زادگان به گل رسیده است. اگر چه در تصاویر مشخص نشد که آیا او یا خود ترابی موفق به گشودن دروازه نساجی شده اما به نظر می‌رسید مدافع سرخ‌پوشان در موقعیت مشکوکی موقع گلزنی قرار داشت و این مسئله نیز محل اختلاف است.

سلیمانی: گل اول پرسپولیس را خیلی بررسی کردم و به نظر می‌رسید شوت ترابی مستقیم وارد دروازه شد و کنعانی زادگان نقشی در گل نداشته است. اما حتی اگر کنعانی زادگان گل را زده باشد، او زمان ارسال با یکی از مدافعان نساجی در یک خط قرار دارد و دو بازیکن دیگر پرسپولیس در موقعیت آفساید قرار دارند. بنابراین به نظرم گل پرسپولیس صحیح بوده و کار کمک داور هم عالی بود.

نجاتی: در گل اول هیچ وسیله‌ای که دقیقاً روی خط باشد و زمان ارسال و وضعیت زننده گل را نشان دهد وجود ندارد پس وقتی نمی‌شود آفساید را ثابت کرد، بنا بر قانون تخلفی صورت نگرفته است.

گل دوم پرسپولیس آفساید بود؟

دومین گل سرخ‌پوشان با نفوذ عالیشاه در وقت‌های اضافه نیمه دوم و پاسی که در شرایطی برای آل کثیر فرستاد که جلوتر از مدافعان نساجی قرار داشت، به ثبت رسید. با این حال بازیکنان نساجی اعتقاد به آفساید داشتند ولی داور گل را پذیرفت.

سلیمانی: اگر چه عیسی آل‌کثیر نسبت به مهاجمین جلوتر بود اما با مهاجم فرستنده توپ در یک موقعیت قرار داشته و بنابراین گل دوم پرسپولیس نیز ایرادی نداشت و کاملاً صحیح بود.

نجاتی: در گل دوم مهاجم پرسپولیس که زننده گل هست، از هم دسته خودش نزدیک‌تر به دروازه حریف است ولی از توپ جلوتر نیست و نهایتاً با توپ در موقعیت مساوی است. بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت چیزی به شکل تخلف آفساید وجود ندارد.

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: فکر می‌کنم دیدار پرسپولیس و نساجی به طور کلی دو صحنه داشت که مربوط به گل‌ها بود. اخطارهایی که در این بازی داده شد نیز صحیح بودند. به نظرم داور باید در این مسابقه نسبت به معترضین زودتر دست به کار می‌شد یعنی حتی دقیقه ۱۸ بازی می‌تواند به نیمکت فنی نساجی که خیلی شلوغ کرده بودند اخطار دهد. در ادامه هم اعتراضاتی داشتیم که داور چشم‌پوشی کرده و حتی می‌توانست دقایق پایانی به نورالهی به خاطر اعتراضش کارت زرد نشان دهد.

کد خبر 485657

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس پرسپولیس هواداران پرسپولیس تیم فوتبال نساجی مازندران نساجی مازندارن نساجی مازندران تیم نساجی مازندران کارشناسی داوری اشتباهات داوری لیگ برتر فوتبال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پرسپولیس و نساجی کنعانی زادگان سرخ پوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش فوق‌العاده برای حریف پرسپولیس با یک شرط

وضعیت پیچیده نساجی مازندران برای بقا در لیگ برتر فصل جاری باعث تعیین پاداش ویژه برای این تیم در دیدار با پرسپولیس شد.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نساجی مازندران از ساعت ۱۸:۱۵ دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که شرایط متفاوتی را در جدول لیگ بیست و سوم تجربه می کنند. پرسپولیس در رده دوم برای سبقت از استقلال تلاش می‌کند تا بار دیگر به صدر جدول برسد.

در سوی دیگر میدان، نساجی مازندران با کسب ۲۲ امتیاز در رده چهاردهم جدول است تا سایه سقوط به لیگ دسته اول را احساس کنند. از این رو مالک باشگاه نساجی برای ارتقای روحیه شاگردان ساکت الهامی پاداش ویژه ای را در نظر گرفت تا در صورت کسب پیروزی و خروج از منطقه سقوط مبلغ قابل توجهی را به صورت نقد پس از پایان سوت مسابقه دریافت کنند.

پاداشی که حدودا سه برابر بردهای این تیم در فصل جاری خواهد بود تا نساجی با روحیه ای مضاعف برای دیدار با سرخپوشان آماده شوند. این در حالی است که پرسپولیس هنوز موفق به تسویه کامل با بازیکنان خود بابت پاداش بردهای نیم فصل دوم نشده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سلیمانی: اخراج رفیعی درست بود؛ بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی داشت
  • شادی دیوانه‌وار و پیغام کنعانی در وطنی (عکس)
  • نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال/ یک پنالتی گم شد
  • اخراج سروش رفیعی مقابل نساجی درست بود؟
  • مورایس: بیرانوند و کنعانی زادگان که ستاره نیستند، فقط ما ستاره داریم!
  • خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی + فیلم
  • پاداش فوق‌العاده برای نساجی پیش از بازی با پرسپولیس
  • پاداش فوق‌العاده برای حریف پرسپولیس با یک شرط
  • پاداش فوق‌العاده برای حریف پرسپولیس با یک شرط سخت
  • مربی نساجی: پرسپولیس تغییر سرمربی نداشته است!