Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@01:48:36 GMT

کاریکاتور جنجالی علیه ظریف و صالحی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۴۷۳۴

کاریکاتور جنجالی علیه ظریف و صالحی

فرارو- انتشار کاریکاتوری علیه ظریف و صالحی در خبرگزاری تسنیم خبرساز شد و بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت. منتقدان این کاریکاتور را "توهین آمیز" ارزیابی کرده‌اند.

در کاریکاتور منتشر شده جو بایدن در حال دادن آبنبات به محمد جواد ظریف و علی اکبر صالحی وزیر خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی است. 

این کاریکاتور پس از آغاز نشست مهم وین و مذاکرات ایران و قدرت های جهانی حاضر در برجام منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری تسنیم در توضیح این کاریکاتور نوشته است: "اظهارات برخی دولتمردان برخی نشانه‌ها و به‌ویژه صحبت‌های شب گذشته آقای علی‌اکبر صالحی این شائبه را پیش می‌آورد که دولت یا نادانسته و یا با آرزوی کسب یک آبنبات انتخاباتی بخواهد سیاست لغو تحریم‌ها توسط آمریکا را به محاق ببرد. متأسفانه برخی گمانه‌زنی‌ها از رفتار بعضی از دولتمردان و همچنین اخباری که به گوش می‌رسد حاکی از آن است که دولتی‌ها بی‌تمایل نیستند که با کسب یک آبنبات انتخاباتی، سیاست لغو همه تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران را بفروشند."

این کاریکاتور بازتاب وسیعی در فضای سیاسی داشته است علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در توئیتی نوشت: «حافظه ما نه اینچنین جنگ و تحریم ظالمانه ای را از خصم به یاد دارد و نه اینچنین کینه توزی و نفرت پراکنی را نسبت به سربازان وطن و رزمندگان خط مقدم. مبتلاییم به روزگاری که از پنجره تیر می بارد و از خانه خنجر.»

محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب هم در این رابطه نوشت: "این کاریکاتور خبرگزاری رسمی تسنیم در روزهایی است که مذاکره در حال اجراست. دردناکه!"

محسن عبداللهی استاد دانشگاه این سوال را مطرح کرده که "این کارتون در ایران منتشر شده؟!"

هادی محمدی فعال رسانه‌ای هم معتقد است: «گویا این بازی مسخره تمام نمیشه. هیج دیپلماتی در دنیا بدون اجازه و دستورالعمل مشخص نظام کشورش مذاکره نمیکنه، دوستان اگر فکر میکنن در حال گول خوردن یا گرفتن آب نبات هستیم به نهادهای عالی نظام بگن که گفتگوها متوقف بشه والا این خنجر از پشت زدن، به ضرر کشور و حتی دولت اصولگرای بعدیست»

برخی کاربران می گویند که این کاریکاتور تخریب تیم مذاکره کننده هسته ای است. 

فردی نوشته است: "تسنیم این کاریکاتور توهین‌آمیز را درباره نمایندگان ایران در مذاکرات برجام کشیده که چیزی کم از هتاکی مجاهدین روبروی هتل محل مذاکرات ندارد..جناح متولی تسنیم زمانیکه سعید جلیلی چندین سال زمان و پول مملکت را در ازای تحریم‌های مکرر و رفتن ذیل فصل٧ هدر داد هم برایش کاریکاتور میکشید؟"

کاربری در این رابطه معتقد است: "تا وقتی دیپلماسی قوی کشور این شکلی از درون کشور در حال ضربه خوردن چه انتظاری از خارج نشین های وطن فروش و دشمنان داریم."

کاربران زیادی بیانات رهبر معظم انقلاب در توصیف تیم مذاکره کننده هسته ای را یادآوری شده اند. رهبر انقلاب پیشتر بارها از تیم مذاکره کننده حمایت کرده و آنها را افرادی "متدین"، "غیور"، "متین"، "امین" و "شجاع" دانسته بودند. 

منبع: فرارو

کلیدواژه: آزاده نامداری توافق ایران و چین کاریکاتور محمد جواد ظریف علی اکبر صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران


 

به گزارش تابناک، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه «ششم اردیبهشت ماه»، در قطعنامه‌ای، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه  «ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳»، در قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران به اسرائیل را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه، بر حمایت کامل از امنیت اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه، صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند.

قانون‌گذاران در پارلمان اروپا در این قطعنامه همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده‌اند.

در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، چهار رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده، محکوم شده و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.

در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط «کامران قادری» و «مسعود مصاحب» نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.

گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله اسرائیل به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه، در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم