Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه تحریم ابزار مهمی برای مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران است، تأکید کرد که آمریکا به اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم ادامه خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنج‌شنبه شب در یک نشست خبری از سیاست اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم دفاع کرد و این سیاست را ابزاری مهم برای مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ند پرایس در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات روز گذشته خود درباره آمادگی دولت آمریکا برای برداشتن برخی تحریم‌های غیرمرتبط با برجام اظهار داشت: «ما معتقدیم که برنامه موشکی ایران و حمایت ایران از گروه‌های نیابتی شرور [به زعم آمریکا] چالشی عمیق برای ما و شرکایمان در منطقه محسوب می‌شود. به همین دلیل است که ما به مقابله با ایران از راه‌های مختلف از جمله تحریم‌ ادامه می‌دهیم.»

وی با اعلام اینکه در صحبت‌های روز گذشته‌اش تحریم خاصی را مد نظر نداشته  به‌صورت کلی از آمادگی برای برداشتن برخی تحریم‌های غیرمرتبط با برجام سخن گفته است، اظهار داشت: «ما یک مذاکره‌کننده ارشد و یک تیم مذاکره‌کننده در وین داریم که درباره جزئیات صحبت خواهند کرد. اما وقتی بحث فعالیت‌های شرورانه، مسائل حقوق بشری، برنامه موشکی و حمایت ایران از گروه‌های نیابتی در میان باشد، ما به مقابله با این رفتارها ادامه خواهیم داد و تحریم یک ابزار مهم برای انجام این کار خواهد بود.»

روز چهارشنبه ند پرایس در نشست خبری روزانه خود مدعی شد که دولت بایدن آماده است اقداماتی را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد و برای این منظور تحریم های غیرمرتبط با برجام را لغو کند.

وی در عین حال تصریح کرد: «مذاکرات وین به صورت حرفه‌ای پیش می رود، ما آماده هستیم تا اقدامات لازم و ضروری برای بازگشت به برجام را انجام دهیم، این اقدامات شامل لغو تحریم های غیرمرتبط با برجام خواهد بود. البته من در جایگاهی نیستم که بتوانم جزئیات مربوط به چگونگی آن را در اختیار شما قرار دهم.»

در حالی که آمریکا برای تقسیم‌‌بندی تحریم‌ها به «تحریم‌های مرتبط با برجام» و سایر تحریم‌ها از جمله تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی تلاش می‌کند و قصد دارد به این بهانه از رفع برخی تحریم‌های مهم علیه ایران شانه خالی کند، ایران بارها تأکید کرده است که این تقسیم‌بندی را نخواهد پذیرفت و تنها در صورت رفع تمامی تحریم‌ها به‌صورت راستی‌آزمایی شده حاضر به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود خواهد بود.

آمریکا: آماده برداشتن تحریم‌های غیرمرتبط با برجام هستیممقام ارشد ایرانی: تهران هیچ‌گونه تقسیم‌بندی تحریم‌ها را نمی‌پذیردعراقچی: رفع تحریم‌های‌ آمریکا اولین و ضروری‌ترین اقدام جهت احیای برجام استسخنگوی وزارت خارجه: دستورکار نشست وین رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا است/ ایران طرح گام‌به‌گام را نمی‌پذیردتهران نتیجه‌ای جز برداشته‌شدن همه تحریم‌ها را از نشست وین نخواهد پذیرفت

انتهای پیام/.

 

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام تحریم های ایران اخبار آمریکا برجام تحریم های ایران اخبار آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ به استفاده واشنگتن از حقوق‌بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم، رفتار خصمانه و ضد کره شمالی، گزینه‌های قاطع و محکمی را برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود انتخاب خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا هفته پیش گزارش سالانه خود را درباره «مسائل اساسی حقوق‌بشر» در کره شمالی را منتشر کرد و این کشورا را به «نقض حقوق‌بشر» متهم کرد.

سخنگوی کره شمالی همچنین با اشاره به پرتاب ماهواره کره جنوبی در ماه آوریل از فشارهای دولت آمریکا برای توقف آزمایش‌های موشکی و سایر پرتاب‌ها انتقاد کرد؛ واشنگتن مدعی است که آزمایش‌های موشکی کره شمالی، «نقض قطعنامه‌های سازمان ملل» است.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی اخیراً به علت رفتارهای تحریک‌آمیز و آزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است. هفته پیش رسانه‌های رسمی و دولتی کره شمالی اعلام کردند که ارتش این کشور یک آزمایش موشکی موفق دیگر را انجام داده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در این‌باره گزارش داد که «اداره موشکی کره شمالی روز جمعه یک کلاهک بزرگ طراحی‌شده برای موشک کروز راهبردی «هواسال-۱ آرآ-۳» و همچنین یک موشک ضدهوایی «پیولجی۱-۲» را با موفقیت آزمایش کرد.»

بنابر این گزارش این موشک ضدهوایی، نوع جدیدی از موشک‌های ضدهوایی است.

این رسانه کره شمالی با اشاره به اینکه «این آزمایشها هیچ ربطی به شرایط پیرامونی ندارد.» افزود: آزمایش این تسلیحات بخشی از فعالیت‌های منظم و معمولِ اداره موشکی و موسسات علوم دفاعی وابسته به آن است.

در اوایل آوریل هم کره شمالی اعلام کرد که یک موشک مافوق صوتِ میان‌بردِ جدید با سوخت جامد را آزمایش کرده و رسانه های دولتی نیز تصاویری از پرتاب آن را با نظارت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منتشر کردند.

به نوشته الجزیره موشک‌های کروز از جمله مجموعه‌ای در حال رشد از سلاح‌های کره شمالی هستند که برای غلبه بر دفاع موشکی منطقه (آمریکا و کره جنوبی) طراحی شده‌اند. این موشک‌ها زرادخانه عظیم موشک های بالستیک کره شمالی از جمله انواع قاره پیما که گفته می شود در قاره ایالات متحده هدف قرار می گیرند را تکمیل می کنند.

تحلیلگران می گویند فناوری موشکی ضدهوایی عرصه‌ای است که کره شمالی می تواند در همکاری نظامی عمیق خود با روسیه از آن بهره‌مند، زیرا این دو کشور در مواجهه با رویارویی های جداگانه و تشدیدشونده خود با آمریکا همسو می شوند.

آمریکا و کره جنوبی کره شمالی را به ارائه گلوله های توپخانه و سایر تجهیزات به روسیه برای کمک به گسترش توانایی جنگی این کشور در اوکراین متهم کرده اند؛ اتهامی که پیونگ‌یانگ و مسکو آن را رد می‌کنند.

کره شمالی از زمان دومین آزمایش هسته‌ای خود در سال ۲۰۰۹ تحت تحریم های شدید بین المللی قرار گرفته، اما توسعه برنامه های هسته ای و تسلیحاتی این کشور بی وقفه ادامه داشته دارد.

کد خبر 6089441

دیگر خبرها

  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم