Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه میرور، مطالعه‌ای جدید که توسط محققان دانشگاه ساوتهمپتون انجام شده است، نشان داد برخی افراد هنگام دوش گرفتن عادت خطرناکی را انجام می‌دهند که ممکن است موجب آسیب به چشم آن‌ها شود.

کسانی که از لنز‌های تماسی استفاده می‌کنند باید مراقب باشند؛ زیرا دوش گرفتن هنگام وجود لنز در چشم به این اندام آسیب می‌رساند و ممکن است باعث کوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان داد اگر افراد ۷ بار در حین دوش گرفتن از لنز‌های خود استفاده کنند، در معرض عفونت تهدیدکننده چشم و بینائی قرار می‌گیرند، زیرا این عادت منجر به کراتیت باکتریایی مرتبط با لنز‌های تماسی می‌شود.

همان مطالعه آسیب‌های ناشی از خواب با لنز را بررسی کرده است که نشان داده شد افراد بین ۲۵ تا ۵۴ سال بیشتر در معرض ابتلا به عفونت هستند و این عفونت ۵۰ درصد از بیمارانی را که از نوعی از دست دادن بینایی رنج می‌برند، تهدید می‌کند.

این امر پس از آن رخ داد که یک زن انگلیسی به عفونت نادر و خطرناکی مبتلا شد که منجر به کوری یکی از چشم‌های او پس از استفاده از لنز‌های تماسی خود هنگام شنا شد و علی رغم موفقیت پزشکان در معالجه عفونت چشمان او، اما بینائی در چشم چپ خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید

چگونه از چشمان خود در برابر تب یونجه محافظت کنیم؟ بیماری ناشی از عفونت که می‌تواند باعث کاهش قدرت بینایی شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استحمام دوش گرفتن لنزها دوش گرفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو

به گزارش خبرآنلاین،مهمترین علائم سینوزیت درد پیشانی و صورت، کاهش حس بویایی، گرفتگی بینی، ترشحات سبز رنگ بینی، احساس پری و سنگینی صورت و تب بالای ۳۸.۵ درجه است.

عصرایران در خبری نوشت:در شرایطی که آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌شوند، روش‌های طبیعی متعددی نیز برای تسکین علائم و تسریع روند بهبودی وجود دارد. در این مطلب، به بررسی برخی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای سینوزیت می‌پردازیم.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902737

دیگر خبرها

  • عملیات خطرناک نجات حیوانات خانگی هنگام فوران آتشفشان + فیلم
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟