Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد قربانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرحهای عمرانی و زیربنایی در بخشهای مختلف طی سنوات گذشته و در دولت تدبیر و امید در گناباد با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات مورد توجه خاص قرار گرفت و با رشد قابل توجهی در حال اجراست و دولت عنایت خاصی به تکمیل زیرساختهای ریلی، جاده ای، گازرسانی، توسعه و عمران روستایی در این شهرستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای تکمیل و احداث فرودگاه گناباد به عنوان یکی از طرحهای مهم و زیرساختی این شهرستان در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و محوطه سازی و ساختمانهای امنیت پرواز آن تکمیل  و سالن ترمینال فرودگاه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

فرماندار گناباد گفت: طرح احداث مسیر دسترسی فرودگاه به طول ۲ کیلومتر و با اعتبار ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار واگذار شده و زیرساختهای فیبر نوری تکمیل و آب و برق و گاز آن با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

قربانی افزود: ساخت فرودگاه گناباد جزء ۱۶ طرح مهم اقتصادی این شهرستان است که در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و تفاهمنامه جلسه اقتصاد مقاومتی طی ۲ سال گذشته در اولویت رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح احداث فرودگاه گناباد طی سه ماهه ابتدای سالجاری گفت: این فرودگاه به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر از جمیعت گناباد و شهرستانهای اطراف را در جنوب استان خراسان رضوی و مناطقی از خراسان جنوبی  تحت پوشش قرار می دهد.

فرماندار گناباد گفت:  طرح احداث خط ریلی یونسی بجستان به گناباد به عنوان قطعه نخست راه آهن مشهد به زاهدان به طول ۵۸ کیلمتر و برآورد اولیه ۵۴۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی هم  در حال اجراست و از مجموع ۱۸۰ دهنه پل  ۱۵۵ پل تاکنون احداث و ۱۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن خاکریزی برای اجرای طرح انجام شده است و با تکمیل زیرساختها، ریل گذاری این خط ریلی تا پایان امسال آغاز می شود.

قربانی افزود: ۱۲۰ نفر در ساخت این طرح خط ریلی مشغول به کارند و ۳۷۰ میلیارد ریال برای اجرای آن تاکنون هزینه شده است.

وی اضافه کرد: طرح احداث ۲بانده شدن جاده گناباد به قاین در استان خراسان جنوبی به طول ۳۱ کیلومتر و  با اعتبار  هزار و ۴۰ میلیارد ریال از سال گذشته با پیشرفت فیزیکی هفت درصدی در حال اجراست و تاکنون ۱۰ هزار مترمکعب تراشه برداری و  ۲۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی آن انجام شده است 

فرماندار گناباد گفت: طرح احداث ساختمان زندان گناباد به عنوان یکی از طرحهای نیمه تمام این شهرستان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به آن ۴۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته محقق شد و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

قربانی افزود: طرح گازرسانی به واحدهای صنعتی گناباد نیز با  اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجراست و گازرسانی به پنج روستای بخش شرقی کاخک هم تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی به دلیل خلع ید پیمانکار تا زمان تعیین پیمانکار جدید متوقف شده است.

وی ادامه داد: اصلاح خط آبرسانی گناباد با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب این شهرستان هم تکمیل و آماده بهره برداری است و برای اجرای آن ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار گناباد احداث درمانگاه تخصصی سوختگی گناباد را از طرحهای مهم بخش بهداشت و درمان این شهرستان ذکر کرد که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال ساخت است و احداث بخش جدید مراقبتهای ویژه (ICU) بیمارستان علامه بهلول گنابادی هم با صرف اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال تا نیمه اردیبهشت ماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

قربانی افزود: ۱۳۰ میلیارد ریال برای احیا و مرمت قنوات و توسعه سیستمهای نوین آبیاری تحت فشار بخش کشاورزی گناباد طی سال گذشته اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تکمیل مجتمع آموزش عالی گناباد هم تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای احداث آن ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک و چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۱۱۲ روستا در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها مشهد سبزوار دولت تدبیر و امید افتتاح طرح طرح های عمرانی گناباد خراسان جنوبی زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سبزوار دولت تدبیر و امید مشهد سبزوار دولت تدبیر و امید افتتاح طرح طرح های عمرانی گناباد خراسان جنوبی زاهدان اخبار کنکور میلیارد ریال اعتبار درصد پیشرفت فیزیکی فرماندار گناباد حال اجراست هزینه شده بهره برداری سال گذشته طرح احداث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه مهمترین خدمت ارزشمند و شاهکار دولت سیزدهم به بیماران را ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ دانست و گفت : تا پیش از ایجاد این صندوق تنها هزینه‌های درمانی پنج نوع بیماری از جمله دیالیزی، هموفیلی و ام‌اس تحت پوشش بیمه قرار داشت.

وی با بیان اینکه با ایجاد این صندوق تعداد بیماری‌های تحت پوشش از پنج به ۱۰۷ نوع افزایش یافته است، افزود: این بیماری‌ها شامل انواع سرطان‌ها، ژنتیکی، فلج مغزی، معلولیت، اوتیسم، آلزایمیر، پارکینسون، قلبی و عروقی، دیابت، سوختگی‌ها، مزمن اعصاب و روان و… است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از نشان‌دار شدن ۳۳ هزار و ۱۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در این استان از زمان ایجاد این صندوق تا کنون خبر داد و گفت: این بیماران خدمات ویژه‌ای دریافت می‌کند.

تحویلیان با بیان اینکه هزینه‌های درمانی برخی از بیماری‌های صعب العلاج حتی برای خانواده‌های توانمند نیز بالا است، بیان کرد: این بیماران بعد از نشان دار شدن، دارو و خدمات درمانی در مراکز دولتی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، این خدمات شامل تصویربرداری، سونوگرافی، آزمایش، جراحی، نمونه برداری و حتی فیزیوتراپی و گفتار درمانی‌های مرتبط با بیماری است.

تحویلیان با اشاره به اینکه بعضی از این بیماران تمایل مراجعه به بخش خصوصی دارند، بیان کرد: ارائه خدمات درمانی در مراکز خصوصی با تعرفه خصوصی اعمال خواهد شد، اما درصد قابل ملاحظه‌ای از این تعرفه با ارائه فاکتور و بعد از بررسی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در سال بر اساس سرفصل خارج از شمول صندوق بیماری‌های خاص به حساب بیمار واریز می‌شود.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای این سرفصل به استان کرمانشاه را در سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد که توسط بیمه سلامت بابت خدمات خارج از شمول بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است و مابقی هزینه‌ها نیز در دست پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: این اعتبار به غیر از مبلغی است که در سامانه‌های الکترونیک به صورت اتوماتیک به حساب شرکای طرف قرارداد این سازمان همانند پزشکان، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و یا داروخانه‌ها واریز می‌شود.

تحویلیان اضافه کرد: تا به امروز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار خارج از شمول در سر فصل خسارت متفرقه به حساب بیماران خاص و صعب العلاج در این استان پرداخت شده و در مجموع نیز برای همه هزینه‌های درمانی این بیماران به مراکز درمانی ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

به گفته وی، از محل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج تا کنون به ۹ هزار بیمار در این استان تسهیلات پرداخت شده است.

تحویلیان خاطر نشان کرد: از زمان ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ دولت ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این صندوق اختصاص داده که سهم استان کرمانشاه از جذب این اعتبار حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد: در این زمینه کرمانشاه جز استان‌های برتر در جذب اعتبار و هزینه کرده آن برای بیماران خاص و صعب العلاج است.

تحویلیان گفت: لیست کامل بیماری‌هایی که تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفته است در پرتال بیمه سلامت به آدرس https://ks.ihio.gov.ir قابل مشاهده است و این بیماران می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه سلامت در مرکز استان و شهرستان‌ها نسبت به ثبت‌نام و نشان‌دار شدن خود اقدام کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج