Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان ری از رد صلاحیت تعدادی از کاندیداها بر اساس مُر قانون و رعایت حق‌الناس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، مجید زارعی شامگاه پنجشنبه در دومین نشست خبری اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان ری با اصحاب رسانه ضمن تأیید رد صلاحیت تعدادی از کاندیداها اظهار داشت: از 19 اسفندماه پس از صدور احکام هیئت نظارت در شهرستان ری آغاز به کارکرده و با فرارسیدن زمان ثبت‌نام کاندیداها کار به‌صورت جدی و عملیاتی آغاز و جلسات به‌صورت منظم برگزارشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی صلاحیت‌ها با توجه به اهمیت این موضوع و تجربه ادوار گذشته حق‌الناس را رعایت می‌کنیم و در زمینه صلاحیت شوراها با اغماض بیشتری بررسی‌ها انجام می‌شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان ری در ادامه گفت: انتخابات به‌مثابه جشن سیاسی انقلاب اسلامی است که باید کمک کنیم جشن این دوره پرشورتر از همیشه برگزار شود زیرا که مایع افتخار و مباهات کشور است.

تشکیل هیئت اجرایی مشترک انتخابات در لرستان؛ 30 معتمد به هیئت نظارت معرفی می‌شودرئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها: با افزایش صندوق های سیار مخالفیماعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان معرفی شدنداعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر معرفی شدند

زارعی با بیان اینکه تعدادی از کاندیداها از سوی هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند تصریح کرد: در بررسی صلاحیت‌ها همواره تابع قانون هستیم و اگر با کاندیدای مسئله‌دار مواجه شویم طبق مُر قانون عمل می‌کنیم زیرا که سیستم انتخاباتی کشور به‌صورت کاملاً مردمی است و مردم نیز بلوغ فکری و سیاسی کافی برای درک این شرایط را دارند.

وی در زمینه جریانات خاص که حامی کاندیداهای پوششی هستند بیان کرد: در روند تأیید صلاحیت کاندیدا موظف به بررسی صلاحیت عملکردی افراد هستیم و نمی‌توانیم افراد را به ناحق قضاوت کنیم و به‌طورکلی اعضای هیئت نظارت دارای بینش و تابع قانون هستند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان ری ادامه داد: بررسی صلاحیت افراد به‌روز بررسی می‌شود و صرف نتایج بررسی‌ها در دوره‌های قبل دلیلی برای تأیید و یا رد صلاحیت افراد نیست و همچنین شایعات پیرامون سفارش کاندیداها و تأثیر آن بر هیئت نظارت را رد می‌کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام شمس معاون حقوقی هیئت نظارت شهرستان ری اظهار داشت: اگر شخصی سوءپیشینه یا اشتهار به موضوع خلاف مقررات قانون داشته باشد، صلاحیتش احراز نخواهد شد. بررسی نتیجه استعلام مراجع چهارگانه در هیئت اجرایی صورت می‌گیرد. معیار اصلی سنجش صلاحیت افراد قانون و موضوع حق‌الناس است.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران آنچه قانون اساسی در زمینه انتخابات بیانگر آن است این است که مردم تعیین‌کننده هستند و در واقع هم رأی می‌دهند و هم معتمدین آن‌ها برگزارکنندگان انتخابات هستند.

مسئول حقوقی هیئت نظارت شهرستان ری در زمینه اینکه عدم صلاحیت چگونه محرز می‌شود گفت: اگر شخصی سوء‌پیشینه و محکومیت قطعی داشته باشد یا به موضوعی خلاف قانون اشتهار داشته باشد منجر به عدم صلاحیت خواهد شد و معیار برای سنجش شخص سوءپیشینه است.

شمس‌ در پایان خاطرنشان کرد: پرونده باز قضایی دلیل بر سوءپیشینه نیست و در شهرستان ری به دلیل اهمیت موضوع تمامی موارد عدم صلاحیت یا پیشینه به‌صورت شفاف پیگیری شده تا حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بررسی صلاحیت رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: شوراها یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی شهر و روستا هستند.

مسلم مرادی امروز (دهم اردیبهشت‌ ماه) در مراسم تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بروجرد، اشترینان و ونایی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شوراها در شهر و روستا، اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها برخاسته از مردم‌سالار دینی هستند و در این راستا باید کار مردم را در اولویت قرار داد و دغدغه‌های آنها تبدیل به مصوبه و اجرا شوند.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه نقش شوراها در پیشبرد امور شهرها و روستاها بسیار مهم و با اهمیت است، افزود: مصوبات شورا باید قوی و برای رفع مشکل باشد تا گرهی از مشکلات باز کند.

مرادی بیان کرد: شوراهای اسلامی باید در راستای نظارت کافی و لازم بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیشبرد اهداف مد نظر و رسیدن به سطح مطلوب توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراها از ظرفیت افراد نخبه و صاحب‌ نظر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا همواره یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا هستند.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی است.

در این مراسم، از اعضای شورای اسلامی شهرهای بروجرد، ونایی، اشترینان، سرهنگ خوانساری و سرباز وظیفه‌ای که هفته گذشته به زنانی که در خیابان خودروی آنها دچار مشکل شده بود، کمک کردند و پاکبانی که در بارندگی‌های اخیر جان چند حیوان را نجات داد، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟