Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه با بیان این‌که بخشی از بدنه صنعت هوایی به تولید داخلی باور ندارند، گفت: ایرلاین‌ها برای توسعه باید از ابزار ادغام و تشکیل کنسرسیوم استفاده کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران صنعت حمل و نقل هوایی، ضمن قدردانی از زحمات شرکت‌های هواپیمایی در دوران کرونا گفت: بخش های مختلفی در دنیا در اثر کرونا آسیب‌ دیدند که از جمله این بخش ها حمل و نقل هوایی است و در کشور ما نیز این بخش شرایط متفاوتی را تجربه کرد اما به لطف الهی این صنعت متوقف نشد و از زحمات شما قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی باید برای یک وضعیت جدید آماده باشد، گفت: به یک تحول و جهش در صنعت هوانوردی نیاز داریم. باید یک گام بزرگ برداشت و از این فرصتی که برای کشور پیش آمده حداکثر استفاده را ببریم و برای توسعه و تجهیز ناوگان و تامین قطعات تلاش کنیم.

وی افزود: فرصت تحول فرارسیده است و ایرلاین ها باید با استفاده از بازارهایی چون تشکیل گروه متحد، کنسرسیوم و ادغام و تامین مالی فاینانس در راه توسعه کشور گام بردارند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هنوز در این صنعت هوانوردی کسانی هستند که به ساخت قطعات داخلی باور ندارند، افزود: این بخش حتی گاها در تعمیرات به خارج از کشور وابسته شده این عقب ماندگی نباید بیش از این تداوم داشته باشد.

اسلامی افزود: یکی از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته، ایجاد مرکز جهادی پیشرفت و نمایشگاه توان داخلی توسط ایران ایر برای استفاده از ظرفیت‌ها و کاهش وابستگی به خارج از کشور است. امیدوارم این نمایشگاه و مرکز جهادی پیشرفت با مشارکت شرکت‌های هواپیمایی سنگ بنایی برای توسعه صنعت هوایی باشد.

کمک به ایرلاین‌ها از محل منابع ملی

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز پتانسیل جدیدی برای توسعه ناوگان هوایی کشور به وجود آمده است، گفت: اگر این پتانسیل روی یک ریل صحیح و انقلابی قرار نگیرد، این فرصت‌های جدید از بین خواهد رفت و کشور وابسته می‌ماند. باید در خط مشخصی برویم که اداره صحیح و افزایش بهره‌وری و توسعه شرکت‌ها را هدف قرار دهیم. البته تدابیر ویژه را نیز مد نظر داریم و سعی می‌کنیم امسال هم از منابع ملی برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی استفاده کنیم.

اسلامی تأکید کرد: امسال هم توسعه و بهسازی و گسترش ناوگان شرکت‌های هواپیمایی و هم توسعه سهم بازار را باید داشته باشیم. سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها می توانند متقابلا و متضامنا با اعمال برخی سیاست‌ها، شرایط را برای افزایش سهم ایرلاین‌های ایرانی از بازار منطقه تسهیل کنند.

وی با اشاره به اهمیت نگاه شرکت‌های هواپیمایی به بازار منطقه افزود: ایران پیشتر برای همکاری به سراغ نقاط دور می‌رفت و کمتر به همسایه‌های خود توجه داشت. اما همسایه‌ها هم برای صنعت هوایی و هم سایر بخش ها فرصت مناسبی هستند .

وی همچنین خطاب به شرکت‌های هواپیمایی گفت: می توانید چند هاب پروازی را با مشارکت همدیگر و حمایت سازمان هواپیمایی کشوری در کشورهای همسایه تشکیل دهید. در وزارت راه و شهرسازی با وزرای این کشورها تنظیمات را انجام دادیم و مذاکرات بیشتری نیز خواهیم داشت تا بتوانید با استفاده از کانکشن‌ها و آزادی‌‌های پنجم در برخی از این کشورها، فرصت حضور در یک بازار 500 میلیون نفری را پیدا کنید.

وزیر راه زیر راه و شهرسازی یادآور شد: این یک بازار جدید است. فرصتی جدید با ترکیبی از پروازهای داخلی و خارجی می‌تواند رونق اقتصادی را برای ایرلاین‌ها به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به برخی موانع توسعه شرکت‌های هواپیمایی گفت: مشکلات مربوط به عوارض شهرداری‌ها باید در مجلس با پیگیری قانونی رفع شود تا این موانع و مزاحمت‌ها از سر راه شرکت های هواپیمایی کنار برود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی محمد اسلامی وزارت راه سازمان هواپیمایی محمد اسلامی وزارت راه شرکت های هواپیمایی راه و شهرسازی صنعت هوایی برای توسعه ایرلاین ها وزیر راه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد

ایسنا/خوزستان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که به دلیل واگذاری نادرست به بخش خصوصی در دولت قبل به مرز نابودی کامل رفت و تجمعات و اعتصابات کارگری آن به سر خط اخبار بین المللی تبدیل شده بود، طی سه سال گذشته با نگاه ویژه آیت الله رییسی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بار دیگر در حال بازگشت به دوران طلایی خود است.

نیشکر هفت تپه قدیمی‌ترین و بهترین کشت و صنعت نیشکری ایران بود که به دلیل مختلف از جمله واگذاری نادرست به بخش خصوصی در سال ۹۴ به حاشیه رانده شد و به دلیل سوء مدیریت‌ها در چند سال گذشته وضعیت نامناسبی پیدا کرد و طی این سال‌ها خانواده‌های کارگران نیشکر هفت تپه با مشکلات عدیده اجتماعی و خانوادگی و اقتصادی مواجه شدند. در حالی که خصوصی سازی شرکت‌ها باید به اهلش واگذار شود و توسط مسئولین امر در این واگذاری‌ها باید به تخصص و تجربه نیز نگاه شود تا خسارت‌های بیشمار پس از خصوصی سازی در پی نداشته باشد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولیدکننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

به گزارش ایسنا، اکنون و پس از پشت سر گذاشتن روزهای تلخ، کشت و صنعت نیشکر هفت ‌تپه در مسیر روزهای طلایی خود قرار گرفته و خاطرات تلخ گذشته این شرکت در حال فراموش شدن است. امید در هفت تپه زنده شده است و کارگران با همه توان برای جهش تولیدات این شرکت حتی بیش از وظایف قانونی در تلاش هستند.

داستان پر غم و غصه هفت تپه امروز به خوشی و آرامش رسیده است. روزگار تلخی که خسارت‌های جبران ناپذیری به هفت تپه و کارگران آن وارد کرده امروز جای خود را به کار و تولید داده است.

نیشکر هفت تپه پس از واگذاری به شرکت توسعه نیشکر/ مهرماه ۱۴۰۰

دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت نیشکر و صنایع جانبی می‌گوید: هفت‌تپه در سال جهش تولید پیشتاز است و جهش ۲۰۰ درصدی تولید شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، تاکنون با برداشت نزدیک به ۶۰ درصدی مزارع نیشکر در هفت‌تپه، حدود ۳۸ هزار تُن شکر تولید شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، این رقم به نزدیک ۶۰ هزار تُن برسد که در مقایسه با سال بهره‌برداری گذشته، جهشی ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

و اما هفت تپه امروز چه می‌خواهد...این شرکت در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با مصوبه سران قوا به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد ولی روند انتقال قطعی مالکیت آن هنوز صورت نگرفته است. ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ در جریان سفر رییس‌جمهور به شوش، کارگران هفت‌تپه خواستار واگذاری قطعی این شرکت به توسعه نیشکر شدند. آیت‌الله رییسی در این سفر در محل شرکت پاک چوب شوش با تعدادی از نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دیدار و نسبت به دغدغه آن‌ها برای واگذاری قطعی این شرکت به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قول پیگیری جدی داد.

شادی کارگران هفت‌تپه پس از خلع ید مالک قبلی/ اردیبهشت ۱۴۰۰

محمد خنیفر فعال کارگری هفت‌تپه در این اجتماع کارگران با تقدیر از زحمات آیت‌الله رییسی برای باز کردن گره کور این شرکت و بازگشت این شرکت به روزهای طلایی تولید خود، واگذاری قطعی هفت تپه به شرکت صنایع جانبی نیشکر را مهمترین خواسته کارگران از رییس‌جمهور دانست.

این فعال کارگری با بیان اینکه کارگران هفت تپه قدردان آیت‌الله رییسی هستند، چرا که بدون پیگیری‌های رییس دولت سیزدهم، مشکل هفت تپه هرگز حل نمی‌شد، گفت: کارگران این شرکت می‌خواهند تا رییس‌جمهور لطف خود را به این واحد تولیدی تکمیل کرده و با قطعی کردن واگذاری هفت‌تپه به صنایع جانبی آرامش را به هزاران خانواده این شرکت بازگرداند.

وی با بیان اینکه کارگران هفت تپه به قول آیت‌الله رییسی اعتماد دارند، ادامه داد: اکثر کارگران هفت تپه جزء خانواده شهدا و رزمندگان هستند و به دنبال هیاهو و یا تولید خوراک برای رسانه‌های خارجی نیستند.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتراضات کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره‌گشایی از مشکلات این شرکت، بار دیگر با شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت شیرین شد.

نیشکر هفت تپه پس از واگذاری به شرکت توسعه نیشکر/ مهر ماه ۱۴۰۰

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!