Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@13:49:50 GMT

۱ کشته و ۶ زخمی در تیراندازی تگزاس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۲۲۶

۱ کشته و ۶ زخمی در تیراندازی تگزاس

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، پلیس شهر «برایان» در ایالت تگزاس بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد بر اثر تیراندازی در یک پارک صنعتی در این شهر دست‌کم یک نفر کشته و ۶ نفر زخمی شده‌اند.

«جیسون جیمز»، سخنگوی پلیس برایان در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته فردی که مظنون به انجام این تیراندازی است متواری است و هنوز دستگیر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند وضعیت برخی از افرادی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند وخیم گزارش شده است. جیسون، اطلاعاتی درباره وضعیت مجروحان ارائه نکرد.

این تیراندازی ساعاتی بعد از آن صورت گرفت که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از ۶ دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌ های مسلحانه در آمریکا رونمایی کرد.

بایدن در این سخنرانی خشونت‌های مسلحانه در آمریکا را مانند بیماری مسری توصیف کرده و آن را مایه شرمساری برای ایالت متحده آمریکا خواند.

«تیراندازی‌های کور» و خشونت مسلحانه در سال‌های گذشته به یکی از چالش‌های عمده مسئولان آمریکایی تبدیل شده است.

تحلیل‌های آماری نشان می‌دهند با آنکه حدود ۵ درصد جمعیت دنیا در آمریکا زندگی می‌کنند نزدیک به ۳۱ درصد از کل حوادث تیراندازی‌ های کور در این کشور اتفاق می‌افتد.

آزادی حمل سلاح توسط شهروندان را اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این پدیده می‌دانند. از کل ۶۵۰ قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا، حدود نیمی از آنها (۴۸٪) در اختیار شهروندان آمریکایی است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تگزاس برایان تیراندازی خشونت مسلحانه تیراندازی های کور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه

شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا امروز (پنجشنبه) به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله «کارولین فولین» استاد اقتصاد و «نوئل مک آفی» رئیس بخش فلسفه دانشگاه «اموری» در شهر «آتلانتا» ایالت «جورجیا» توسط پلیس بازداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه ثبت کرده است. این دو استاد در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت‌های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

یک گروه حقوق مدنی موسوم به «شورای روابط اسلامی- آمریکایی» در جورجیا «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور  دستبند‌های زیپ‌دار به دست مردم می‌بندند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند.

استفاده از خشونت و ابزار‌های نیروی پلیس برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های این کشور در باره آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

سرکوب‌های خشونت آمیز از این دست، در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • ببینید | لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به یک دانشگاه؛ در آمریکا چه خبر است؟
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین