Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@12:54:17 GMT

ماموریت‌های آموزش از راه دور در زیست بوم جدید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۴۰۹

ماموریت‌های آموزش از راه دور در زیست بوم جدید

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور در گفتمان زنده تصویری که از طریق شبکه شاد با موسسان و مدیران آموزش از راه دور سراسر کشور برگزار شد، برنامه‌های سازمان را در خصوص مدارس آموزش از راه دور بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، در این برنامه زنده تصویری، تحلیلی از عملکرد مدارس مذکور در سال 1399 ارائه شد و ضمن مروری بر اقدامات، کیفیت بخشی و تقویت این حوزه، طرح آشتی با آموزش(آبا) را تدبیری برای قرار گرفتن این حوزه در بطن آموزش دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«گودرز شاهمرادی» با اشاره به این که طرح آبا در اجرای ابلاغیه وزارتی بسته های تحولی ، ودر راستای تحقق راهکارهای 3-5 و 4-5 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار استان ها قرار گرفته، بیان کرد: طرح آشتی با آموزش (آبا) به عنوان یکی از بسته های تحولی به منظور افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده و جذب حداکثری دانش آموزان تارک تحصیل دوره اول و دوم متوسطه به ویژه در مناطق روستایی، مرزی کمتر توسعه یافته، ابلاغ شده است.

وی افزود: این طرح با استفاده از ظرفیت های مدارس آموزش از راه دور و به کارگیری فناوری نوین و با مشارکت خیرین و حمایت های شورای های آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی و نهادهای محلی در حال اجرا است.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور گفت: در سال گذشته این طرح در 15 استان، 54 منطقه، 81 مدرسه مجری و جذب 2248 دانش آموز بازمانده از تحصیل در مدارس آموزش از راه دور مجری اجرا شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار می رود تمامی مدارس آموزش از راه دور با جدیت تمام در راستای جذب بازماندگان از تحصیل و اجرای مطلوب طرح اقدام کنند.

شاهمرادی در ادامه به برخی از اقدامات این حوزه که در راستای ارتقای کیفی مدارس آموزش از راه دور می باشد پرداخت و گفت: تهیه و تدوین تقویم اجرایی فعالیت های مدارس آموزش از راه دور در سه سطح مدرسه، استان و ستاد بعنوان ریل گذاری برای فعالیت های جاری سطوح مختلف این حوزه از جمله ی این اقدامات است.

وی تهیه و تدوین آیین نامه دوره اول متوسطه، ارائه خدمات آموزش الکترونیکی، تدوین محتوای غنی آموزشی توسط مدارس آموزش از راه دور را از سایر اقدامات مهم این مدیریت برشمرد.

وی به راهبرد سازمان در خصوص نقش آفرینی و تاثیر گذاری آموزش از راه دور اشاره نمود و گفت: برنامه ها و فعالیت های سال 1400 با طرح سه استراتژی, احیا، توسعه و تقویت فعالیت های آموزش از راه دور و توجه به استقرار تمامی فرایندها و ابزارهای آموزش الکترونیکی . تقویت نظام برنامه ریزی ونظارت و ارزیابی عملکرد خواهد بود.

شاهمرادی در پایان ضمن سپاس از زحمات همکارانی که درحوزه آموزش از راه دور فعالیت و همکاری داشتند، برای همکارانی که اکنون در این حوزه قبول مسئولیت کرده اند آرزوی موفقیت و سلامتی نمود و از خداوند متعال برای شادی روح همکار فرهیخته مرحوم آقای مفیدی کارشناس مسئول آموزش از راه دور استان اصفهان مغفرت و آرامش ابدی طلب کرد.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدارس آموزش از راه دور آموزش از راه دور مدارس آموزش از راه دور آموزش الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان  با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) گفت: برنامه‌های هفته معلم با نواختن زنگ سپاس معلم و شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و براساس روز شمار در استان اجرا می‌شود.
ولی موسوی افزود: آیین نمادین زنگ «سپاس معلم» یازدهم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان استانی ساعت ۸ صبح در دبستان پسرانه شاهد یاسوج، نواخته خواهد شد.
وی دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت، نشست خبری با خبرنگاران با هدف تبیین برنامه‌های هفته معلم، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه در رابطه با معلم را، از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مسابقات کتابخوانی از کتب استاد شهید مطهری و تجلیل از ۱۰۲ نفر از معلمان و مدیران نمونه استانی و شهرستانی را، بخش دیگری از برنامه‌های هفته معلم در استان است.
موسوی، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی را، از مهمترین رسالت‌های معلمان عنوان کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در آبادانی ایران اسلامی نقش تاثیر گذاری دارند که در این راستا معلمان نقش محوری دارند.
 وی از استاد شهید مطهری به عنوان یک الگوی تمام عیار برای معلمان یاد کرد و افزود: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سجایای اخلاقی شهید مرتضی مطهری نیاز امروز جامعه ما است بیان کرد: این شهید گرانقدر، کار‌های عمیق فکری در حوزه تعلیم و تربیت دارد که باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه شود.
وی در پایان از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های هفته معلم خبرداد و گفت: درهفته گرامیداشت مقام معلم ۴۰۰ برنامه در استان اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش