Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان اعلام کرد: مجوز کلی برای پیوستن خانواده های جدا مانده از یکدیگر طی پروسه چهارماهه با شش وزارتخانه گرجستان انجام و در روز سه شنبه ۱۰ فروردین از وزارت امورخارجه گرجستان کسب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان اعلام کرد: مجوز کلی برای پیوستن خانواده های جدا مانده از یکدیگر طی پروسه چهارماهه با شش وزارتخانه گرجستان انجام و در روز سه شنبه ۱۰ فروردین از وزارت امورخارجه گرجستان کسب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس موضوع اخذ مجوز در همان روز سه شنبه ۱۰ فروردین ماه جاری طی فراخوانی  بر روی سایت سفارت، جهت فراهم کردن مقدمات و آمادگی های لازم پیرامون ارسال مدارک تکمیلی موردنیاز، ایرلاین و مسائل مربوط به پرواز و شرایط و مقررات مرتبط با کرونا حاکم بر آن به اطلاع خانواده ها رسید.

متعاقب صدور مجوز و در همان روز، وزارت کشور گرجستان، خواهان تبدیل لیست اسامی خانواده های جدامانده  از زبان گرجی به زبان انگلیسی توسط سفارت و ارسال آن به همراه تصویر کپی پاسپورت اعضای مندرج در آن، شد.

بنابر این برابر مواضع مقامات گرجی اعتبار مجوز خانواده های جدامانده محفوظ بوده است و  حسب آخرین اطلاع  واصله از طریق کنسول سفارت گرجستان طی تماس تلفنی روز گذشته با سفارت ایران، بر آمادگی نهایی مراجع ذیربط برای انجام پرواز از امروز به بعد تاکید شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان تاکید کرد که با تلاش های مشترک دو سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و گرجستان در تهران، موضوع  آماده نمودن امکان پرواز در اولین فرصت ممکن در دستور کار قرار گرفت.

سفیر کشورمان با تقدیر از تلاش‌های قشم ایر برای مساعدت و ایجاد تسهیلات برای خانواده های جدامانده از یکدیگر، خاطرنشان می سازد که این ایرلاین درحال حاضر با توجه به موافقت واصله ازسوی مقامات گرجی برای تعیین زمان و تسهیل پرواز جدید درحال رایزنی ها و اقدامات مربوطه جهت برقراری پرواز جدید می باشد.
لازم ذکر است، این سفارت به منظور اطمینان خاطر کامل از وصول فهرست اسامی خانواده ها به مبادی ورودی آخرین هماهنگی های لازم را با وزارت کشور و خارجه گرجستان به عمل آورده و این وزارتخانه ها، وصول فهرست و اعلام به مبادی ورودی گرجستان را مورد تأیید قرار دادند.
همچنین در خصوص  اسامی اعضای خانواده ها، مسافرین محترم می توانند آخرین وضعیت درج اسامی خود را از طریق هواپیمایی قشم ایر بررسی کنند.
ضمنا همانگونه که پیشتر در اطلاعیه مندرج در لینک https://t.me/iranembassytbilisi/2126 اعلام شد، مسافرینی که قصد ورود به گرجستان از طریق سایر ایر لاین ها را دارند، هماهنگی های لازم جهت نحوه ورود خود را از طریق شماره تلگرام  +995577551840 بعمل آورند.

همچنین به اطلاع می رساند سایر خانواده های جامانده از یکدیگر واجد شرایط که در فراخوان اول اقدامی انجام نداده اند، می توانند مدارک خود شامل برگه درخواست با مضمون دلایل جداماندن اعضای خانواده به همراه کپی پاسپورت و کپی کارت اقامت و شماره تماس خود را به ایمیل Iranconsulatetbilisi@gmail.com ارسال کنند، تا سفارت پس از بررسی مدارک از صبح روز جمعه ۲۰ فروردین ماه طی یادداشتی به ارگان‌های ذیربط اقدامات خود را جهت دریافت مجوزهای مراحل بعد آغاز کند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و گرجستان جمهوری اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی ایران خانواده های جدامانده خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است

به گزارش جماران؛ امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ادعای غیرمستند و ارجاعات ناصواب علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴) را رد می‌ کند.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ادعای مطروحه نامه مزبور بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می شود.

ایروانی گفت: چنین ادعاهای بی‌اساسی همچنین تلاشی گمراه کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل است.

او تصریح کرد: به همین ترتیب، اتهامات موجود در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴/۳۰۴) کاملاً بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. همانطور که در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵) ما تأکید شده است، اقدام جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ در راستای اعمال حق ذاتی خود در چارچوب دفاع از مشروع و ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اتخاذ شد.

ایروانی ادامه داد: «مجددا تاکید می‌نماید که جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. با این حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.»

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان خواسته است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس