Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان سخنانی را در خصوص مذاکرات سیاسی پیرامون پرونده بحران سد النهضه مطرح کرد.

وی در این زمینه اظهار داشت: علیرغم اینکه مذاکرات فراوانی پیرامون پرونده بحران سد النهضه انجام شده است، اما این مذاکرات تاکنون بی نتیجه بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات درباره سد النهضه بیش از آنچه که پیش بینی می شد، زمان بُرده است.

این مقام سودان همچنین تأکید کرد: تلاش ما این است که هرچه سریعتر به مشکلات و معضلات با اتیوپی در زمینه سد النهضه پایان دهیم. برخی طرف ها در قاره آفریقا نیز به میانجی گری برای حل این بحران پرداخته اند.

پیشتر رسانه های عرب زبان از شکست مذاکرات درباره سد النهضه در پایتخت کشور کنگو خبر دادند. این درحالی است که وزیر خارجه مصر گفته بود: مذاکرات در کشور کنگو آخرین فرصت برای دستیابی به یک توافق در زمینه سد النهضه است.

چندی پیش نیز «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در این خصوص تأکید کرده بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف‌های مختلف حاصل کند؛ توافقی که بتواند خواسته‌ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه تصریح کرد: توافقی که می‌بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه‌ای که تمامی طرف‌ها به آن عمل کنند.

سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را آغاز و اعلام کرده‌اند این فرایند ۳ سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست کرده است فرایند مذکور در طول مدت زمان ۱۰ سال انجام شود.

کد خبر 5184814 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سودان مصر سد النهضه ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه برجام رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ترکیه فلسطین اردن کمیسیون ویژه برجام افغانستان سوریه اوکراین سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میزان آمادگی این استان در حوادث غیرمترقبه سفری یک روزه به استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی مجموعه موضوعات و آخرین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران در کرمانشاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به برنامه‌های این سفر اشاره کرد و گفت: قرار است رئیس سازمان مدیریت بحران بازدیدی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته باشد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات ساخت و ساز در منطقه قرار بگیرد.

یگانه افزود: بازدید از بافت فرسوده، بررسی آخرین اقدامات انجام شده و روند پیشرفت ساخت و ساز در این مناطق و بازدید از آبشوران به عنوان یک نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه با ریاست دکتر نامی و حضور مدیران استانی برگزار می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند