Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@18:02:07 GMT

موارد بستری 5برابر بیشتر شده

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۸۷۸

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی گفت: عمدتاً علت همه مراجعه‌ها مربوط به مسافرت‌های نوروزی بوده است، باید همه جا را تعطیل کنند و تعطیلی سراسری برقرار کنند، چون در غیر این شرایط در دو هفته آینده بدتر خواهد شد. ناطقان: رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی، با اشاره به وضعیت بیمارستان و مراجعه‌ بیماران مبتلا به کرونا، طی روزهای اخیر بیان کرد: مراجعه به بیمارستان خیلی زیاد شده و بیماران عمدتاً بدحال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر به نظر می‌رسد که افراد مراجعه کنند، به ویروس جهش یافته‌ی انگلیسی مبتلا هستند که شایع است.

وی ادامه داد: این مراجعین درگیری‌های بالای ریوی دارند و آمار مراجعه کنندگان ما خیلی زیاد است، یعنی وضعیت نسبت به ماه آخر سال گذشته خیلی بدتر شده است.

عمادی افزود: اسفند سال قبل موارد بستری کرونا ۴۰ نفر بود، اما الان ۲۱۰ نفر شده است، یعنی بیش از ۵ برابر شده و شدت بیماری هم بالا است، دیگر بخش آی‌سی‌یوهای ما جا ندارد و مریض‌های بد حال را در بخش نگه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بخش های کرونا را به بیمارستان اضافه کردیم، گفت: الان تقریباً هفت بخش ما زیر بار کووید است و بخش‌های دیگر را همچون بخش نفرولوژی و بخش جراحی ۱ و ۵ همچنین ۳ و ۴ همه را تعطیل کردیم و به مریض‌های کرونایی اختصاص دادیم.

عمادی در مورد شرایط دو هفته‌ی آینده، تاکید کرد:  عمدتاً علت همه مراجعه‌ها مربوط به مسافرت‌های نوروزی بوده است، باید همه جا را تعطیل کنند و تعطیلی سراسری برقرار کنند، چون در غیر این شرایط در دو هفته آینده بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون بیمارستان گفت: واکسیناسیون کادر درمان بیمارستان ما هنوز تمام نشده است، فعلا در حال تزریق هستند و بخش تزریق در بخش کرونای بیمارستان هنوز تکمیل نشده است.

عمادی افزود: توجه کنید کادر درمان چه واکسن زده بودند و چه نزده بودند در خدمت رسانی آنها هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌شد، با همه توان خود کار می‌کنند و اصلاً اینطور نبود که مثلاً وقتی که واکسن نزده باشیم به دلیل ریسک خطر خدمت‌رسانی نکنیم و حالا که واکسن زدیم کار کنیم چون خیالمان راحت شده است. اصلاً اینطور نبوده چون همه کادر درمان با دل و جان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: بیشتر آنها چند بار به ویروس مبتلا شده بودند ولی بازهم با جان و دل کار می‌کردند و در واقع این طوری نیست که تفاوتی داشته باشد، چون اگر واکسن بزنیم و نزنیم باز هم در خدمت مردم هستیم، اما مسئله این است که در بیمارستان دیگر جا نداریم، ما ظرفیت نداریم و نمی‌توانیم به بیمار سرویس بدهیم وقتی بیمار نیاز به بستری در آی‌سی ‌یو دارد و جای دیگری نمی‌توان سرویس‌های مورد نظر برای او فراهم کرد.

عمادی گفت: باید یک تعطیلی دو هفته‌ایی را در اولین فرصت برقرار کنند، همه جا را ببندند، اصلا دو هفته هیچکس در خیابان نباشد، چون اگر این کار را نکنند شرایط از انگلیس و آمریکا هم بدتر خواهد شد، در این شرایط خبرنگارها باید فشار بیاورند چراکه صدای کادر درمان به تنهایی به کسی نمی‌رسد. منبع: خبر انلاین برچسب ها: موارد بستری ، بیشتر شدن ، تعطیلی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: موارد بستری بیشتر شدن تعطیلی کادر درمان دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم راستا با نهضت مبارزه جهانی با مالاریا موفق شده است طی ۴ سال از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ گزارش صفر موارد بومی مالاریا را در کشور گزارش کندکه نشان دهنده پیشرفت قابل توجه برنامه کنترل مالاریا بعد از ۶ دهه مبارزه با بیماری در کشور است.

حسین فرشیدی افزود: این پیشرفت ایران در کنترل مالاریا با توجه به تحریم‌های فلج کننده، محدودیت‌های دسترسی به اقلام مورد نیاز بهداشتی بین المللی و شیوع کووید ۱۹ به دست آمده است که بدون حمایت سازمان بهداشت جهانی و کمک‌های فنی این سازمان، دستیابی به این موفقیت میسر نبود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کنار کمک های سازمان بهداشت جهانی، تلاش به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب و جنوب شرقی کشور؛ استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش جنوبی استان کرمان یعنی محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، موجب شد که ایران در کنار کشور  آلوده‌ای مثل پاکستان با تخمین بیش از دو میلیون مورد سالیانه مالاریا، چنین دستاورد بزرگی داشته باشد.

حسین فرشیدی افزود: باید به این نکته توجه داشت که ایران کشوری پهناور و بزرگ و قابل قیاس با کشور‌هایی نظیر امارات و مراکش که در سال‌های گذشته و دو کشور آذربایجان و تاجیکستان که سال پیش گواهی حذف مالاریا را دریافت کرده اند، نیست. ایران بیش از ۸۰ میلیون جمعیت دارد و در جوار کشور‌هایی مانند پاکستان و افغانستان قرار دارد که آمار بیماری مالاریا در آن‌ها بیش از خیلی از کشور‌های منطقه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از دستاورد‌های  ایران، گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی مالاریا به ویژه سطح تشخیص میکروسکوپی است در حدی که در مدیترانه شرقی به زعم همه کارشناسان بین المللی ایران در این زمینه پیشتاز است.

دکتر فرشیدی افزود: در دو سال گذشته بعد از حدود  ۱۰ سال کاهش موارد مالاریا، افزایش مواردی را شاهد بودیم که موارد وارده از مرز‌های جنوب و جنوب شرقی کشور و بیشتر از کشور پاکستان بود، این افراد همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق سیستان بلوچستان به ویژه شهر‌های سرباز، چابهار و سراوان داشتند.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت ؛ پارسال  پرونده موارد مالاریای کشور با حدود ده هزار مورد بیماری بسته شد که همه این موارد از ملیت ایرانی، افغان یا پاکستانی وارده از خارج از کشور بودند ؛ ایرانی‌هایی که این بیماری را گرفته اند به دلیل شغل حمل سوخت قاچاق در مرز‌های جنوب شرقی یا حسب ضرورت‌های شغلی دیگر در مناطق صفر مرزی مشغول به خدمت بودند یا به آنسوی مرز‌های شرقی کشور تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین