Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@15:04:14 GMT

ایران کشتی توقیف شده کره جنوبی را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۹۶۲

خرداد:خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد که ایران نفتکش کره جنوبی و ناخدای آن را حدود سه ماه پس از توقیف آزاد کرده است.
به گزارش خرداد به نقل از این خبرگزاری، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشتی همراه با ناخدا و ۱۲ خدمه دیگر آن بندر ایران را حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی ترک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته ایرنا، بر اساس این گزارش، خدمه کشتی برای نگهداری از نفتکش در کشتی باقی ماندند.
یونهاپ افزود که این اتفاق در زمانی افتاده است که سئول و تهران احتمالا بر سر آزادی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی پیشبردهایی را داشته اند.
روز ۱۳ فروردین ماه یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی از احتمال آزادی نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن در روز ۲۰ فروردین خبر داده بود.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.
این کشتی ۲۰ ملوان داشت که پنج خدمه آن کره ای بودند. چند روز بعد از توقیف این کشتی، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی انسان دوستانه تمامی خدمه این کشتی غیر از ناخدا را آزاد کرد. برچسب ها: کره جنوبی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره جنوبی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولیت رسیدگی به کشتی پرتغالی با قوه قضاییه است

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود. 

وی ادامه داد: شبکه های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیرو‌های ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مسئولیت رسیدگی به کشتی پرتغالی با قوه قضاییه است
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی