Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@16:23:40 GMT

کشتی توقیف‌شده کره‌ جنوبی آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۷۳۲۷

کشتی توقیف‌شده کره‌ جنوبی آزاد شد

ایران اکونومیست-خطیب‌زاده اعلام کرد که در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره‌ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره دستور آزادی کشتی از سوی دادستان صادر شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه در خصوص آزادی نفت‌کش کره جنوبی اعلام کرد: در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره‌ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان را فراهم کرد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با سواحل طولانی در خلیج فارس و دریای عمان، بر رعایت کامل مقررات دریایی از جمله مقررات ناظر بر حفظ محیط زیست تاکید دارد و هرگونه تخلف در این زمینه را رصد و پیگیری می‌کند.

رسانه رسمی کره جنوبی امروز با اشاره به بیانیه‌ای از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که ایران کشتی توقیف‌شده کره جنوبی و ناخدای آن را آزاد کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای گفته نفت‌کش «هانکوک چیامی» (هانکوک چیمی) به همراه ناخدا و ۱۲ خدمه‌اش ساعت ۶ صبح امروز (به وقت ایران) بندر ایران را ترک کرده است. خدمه این کشتی قبلاً آزاد شده بودند، اما برای ارائه خدمات نگهداری، نفت‌کش را ترک نکرده بودند.

وزارت خارجه کره جنوبی گفته ناخدا و خدمه کشتی سالم هستند.

خبرگزاری یونهاپ هفته پیش به نقل از یک منبع دیپلماتیک با اشاره به پیشرفت‌های حاصل‌شده در مذاکرات با طرف‌های ایرانی از احتمال رفع توقیف این نفت‌کش و ناخدای آن طی روز‌های آتی خبر داده بود.

نفت‌کش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیامی» صبح روز ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۹۹ به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره جنوبی نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ،ادامه داد: شبکه های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902791

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است