Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم گفت: مسئول هر نشریه علمی می‌تواند برای شناسه دار کردن دیجیتالی مقالات اقدام کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن شریفی افزود: در کشور ما در چهار دهه گذشته پژوهش و فناوری رونق پیدا کرد و دستاورد‌های متنوعی به همراه داشت که یکی از آن دستاورد‌ها یافته‌های علمی و پژوهشی تحت عنوان مقاله است به طوری که هم در عرصه بین الملل جایگاه انتشارات علمی ما در مجلات معتبر بین المللی و پایگاه‌های استندادی دنیا قابل ستایش است و هم در سطح منطقه رتبه استنادی ایران در بین کشور‌های اسلامی قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: رتبه علمی ما در بین مجلات چشمگیر است و گزارش‌های پایگاه‌های استنادی اسکوپوس و وب آی ساینس نشان می‌دهد که بیش از 64 هزار مقاله از سوی پژوهشگران ایرانی سالانه در نشریات بین المللی منتشر می‌شود البته همین میزان مقاله نیز در بیش از هزار و 300 نشریه داخلی منتشر می‌شود.
آقای شریفی افزود: حجم پژوهش‌های علمی در مراکز علمی کشور شامل دانشگاه، پژوهشگاه و مؤسسات آموزشی و پژوهشی قابل توجه است و باید این دستاورد علمی رشد و توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه شاهد هستیم تمامی مقالات منتشر شده در پایگاه‌های استنادی و نشریات علمی کشور دارای کد ملی و یا شناساگر دیجیتالی است، گفت: همین وضعیت باید برای مقالات ایرانی که در نشریات داخلی به چاپ می‌رسد هم ایجاد شود به طوری که هر مقاله دارای یک شناساگر دیجیتال باشد.
مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مزایای اجرای این طرح افزود: شناسنامه دارکردن مقالات هویت نویسنده، ناشر و مقاله را حفاظت می‌کند تا جعل و تخلف در راستای آن مقاله شکل نگیرد و هم دسترسی را برای دریافت اطلاعات مقاله آسان می‌کند و هم مالکیت معنوی نویسنده حفظ می‌شود.
آقای شریفی گفت: انحرافات علمی و سوء استفاده از افراد یا مؤسسات از مقالات در کشور‌های مختلف وجود دارد و با شناسنامه دار کردن آن‌ها این امکان کاهش پیدا می‌کند.
وی تأکید کرد: تاکنون به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز منطقه‌ای اطلاعات علوم و فناوری جهان اسلام در شیراز، زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح آغاز شده و شناسنامه ملی برای مقالات در نشریات داخلی تحقق پیدا کرده است و از این پس تمامی مقالاتی که در نشریات داخلی منتشر می‌شوند دارای شناساگر دیجیتالی و یا کد ملی هستند که در صفحه نخست مقاله درج می‌شود و پژوهشگران می‌توانند با جستجوی آن کد در فضای مجازی به آن مقاله دست پیدا کنند و از هرگونه انحرافات علمی و سوء استفاده هم جلوگیری بعمل می‌آید.
آقای شریفی گفت: نویسندگان و مسؤولان نشریه‌ها خیالشان راحت باشد و مطمئن باشند که مقالاتی که منتشر می‌شود هیچگونه انحرافی در آن صورت نمی‌گیرد و مالکیت افراد حفظ می‌شود.
وی تأکید کرد: نحوه دریافت کد ملی یا شناساگر دیجیتالی برای هر مقاله از سوی نشریه ایجاد می‌شود یعنی دانشجویان با ارسال مقاله به نشریه موردنظر دیگر فعالیتی در قبال دریافت کد ملی و شناساگر دیجیتالی ندارند و تمامی مراحل دریافت کد ملی و یا شناساگر دیجیتالی را نشریه انجام می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: امیدواریم همه نشریات علمی وارد این فرآیند شوند و این شناساگر را برای مقالات دریافت کنند البته ما هم در سطح وزارت علوم کمک می‌کنیم تا این امر در نشریات علمی سریع‌تر تحقق پیدا کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شناسه مقالات وزارت علوم کل امور کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار نامه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص اعمال پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی با انتشار نامه مذکور اعلام کرد: یک اتفاق مبارک و مؤثر برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری (عتف) بخشی ازجورچین (پازل) انگیزشی دوره جدید مدیریت وزارت (عتف).

بیشتر بخوانید: بخشنامه سازمان سنجش ابطال شد/ نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی غیرقانونی است

متن نامه به شرح زیر است:

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه‌ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بازگشت به نامه شماره ۳۶۸۳۵۲/ و مورخ ۵ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی به استحضار می‌رساند:

با توجه به ماده (۷) تصویب نامه شماره ۱۶۰۷۱۶/ ت ۶۰۰۲۹ ه مورخ ۲ آذر ۱۴۰۱ هیأت وزیران، دستورالعمل اعطای پایه‌های تشویقی تا (۶۰ پایه) ازسوی آن وزارت خانه ابلاغ‌شده برای تمامی اعضای هیأت علمی که از طریق مراکز جذب وزارت‌خانه مربوطه به‌کار گرفته شده یا می‌شوند از سال هزار و چهارصد و ۲ قابلیت اجرایی یافته است.

بنابراین محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی تا (۷) پایه موضوع ماده پنجاه و سه آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی از تاریخ اجرای ماده مذکور لغو می‌گردد.

علی‌ای‌حال چنانچه احدی از اعضای مذکور در شرف بازنشستگی هستند در صورت رعایت ضوابط کلی اعطای پایه‌های مورد بحث که دستورالعمل مزبور تشریح گردیده موضوع اعمال پایه‌های تشویقی در محاسبه حقوق بازنشستگی قابل رسیدگی و اقدام خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228534 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس