Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک بانوی کرمانی یک اثر تاریخی متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد را به موزه حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام اهدا کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، آقای مهدی قیصری‌نیک معاون موزه‌های سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی چهارشنبه 18 فروردین 1400، گفت: «با اهدای سفالینه‌ای مربوط به عصر برنز و هزاره سوم پیش از میلاد توسط یک بانوی فرهنگ‌دوست کرمانی به موزه رضوی، عمر قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در این موزه به 5 هزار سال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او افزود: خانم فاطمه‌بیگم روح‌الامینی، از هموطنان کرمانی یک خمره سفالی نخودی رنگ را با حدود 5 هزار سال قدمت خریداری و به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.
آقای قیصری‌نیک ادامه داد: اقدامات مربوط به شناسنامه‌نویسی، تصویرسازی و مستندسازی این اثر تاریخی که مربوط به عصر برنز و هزاره سوم پیش از میلاد است انجام شده و این اثر به‌زودی در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.
او افزود: این اثر، قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در موزه رضوی است و با اهدای این سفالینه پنج هزار ساله، عمر قدیمی‌ترین شیء تاریخی این موزه هزار سال افزایش پیدا کرد.»
خانم فاطمه بیگم روح‌الامینی اهداکننده این سفالینه تاریخی یکی از نویسندگان و دبیران پرتلاش آموزش و پرورش در کرمان است که تأسیس موزه آموزش و پرورش کرمان یکی از خدمات او به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اهدا موزه رضوی هزاره سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده