Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد امید باران عنوان کرد:جریان اصلاحات کف ۳۰ درصد را برای حضور زنان در نظر گرفته است که در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا،  محمدرضا عارف در کنگره انجمن روزنامه نگاران زن اظهار کرد: جریان اصلاح‌طلبی اپوزیسون نظام نیست، این جریان در دهه ۹۰ ارزیابی دستاوردهای ارزشمندی را در این دوره داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:  دستاورد اصلاح‌طلبی در دهه ۹۰ باید ادامه پیدا کند ، اصلاح طلبان در دام عملیات روانی رقیب قرار نمی‌گیرند. اجازه نمی‌دهیم خارج از مجموعه اصلاح‌طلبی برای اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته شود.

 عارف با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر عرصه سیاست خاطرنشان کرد: ضمن توصیه به هموطنان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تسریع در روند واکیسناسبون اقشار مختلف را به مسئولین یادآوری می‌کنیم و لازم است که با همکاری و مساعدت دست اندرکاران و نهادهای ذی ربط این امر مهم با فوریت و بدون ائتلاف وقت و بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای انجام شود، جریان اصلاحات بر ضرورت ارتقاء جایگاه و نقش‌آفرینی بیشتر زنان در همه زمینه‌ها مخصوصا مدیریت‌های میانی و رده‌های بالایی کشور تاکید دارد. سهم زنان  در همه امور متناسب باید متناسب با سهم آنان در  تحصیل، تخصص باشد

او تصریح کرد: جریان اصلاحات کف ۳۰ درصد را برای حضور زنان در نظر گرفته است که در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس بنیاد امید باران اظهار کرد: روزنامه‌نگار بودن و زن بودن با نگاهی به تاریخ جدید، با حق‌طلبی، نوخواهی و هزادی خواهی ایرانیان عجین شده است. از این رو رسالت تاریخی انجمن روزنامه‌نگاران زنان را حرکت در مسیر توسعه‌خواهی، حق‌طلبی و آزادی‌جویی و عدالت خواهی و فساد ستیزی می‌دانم. شما نماینده بخش مهمی از جریان ریشه دار اصلاحات هستید و وظیف سنگینی در این زمینه بر عهده دارید.

اوافزود: با زبان رسا می گوییم اصلاح طلبی هرگز اپوزیسیون نظام نیست و با حرکت های ضد منافع ملی موافق نمی باشد.

عارف تاکید کرد: اصلاح طلبی امروز یعنی اولویت دادن به جان و سلامت مردم کشور و برخورداری آنان از یک زندگی آبرومندانه و سیاست ورزی و توسعه متوازن و پایدار کشور

این فعال سیاسی اصلاح طلب یاداورد شد: اصلاح طلب یعنی توجه جدی به مشکلات و مطالبات مردم و پرداختن به مهمترین چالش های کشور در بخش های اقتصادی و سیاسی و... معنا می شود. 

او ادامه داد:امروز اصلاح طلبی از جهات مختلف با هجمه ها و هزینه های متعددی روبرو است. بر ما است که ابتدا اصلاح طلبی را درست تعریف و ترسیم کنیم و هویت خود را معطوف به الزامات زمینه و زمانه باز تعریف کنیم.

عارف تاکید کرد: امروز بر ما فرض است که اصلاح طلبی را از غیر از اصلاح طلبی رها کنیم و  با دور اندیشی در دام عملیات روانی رقیب نیفتیم.

او ادامه داد: بحث من امروز با شرایطی که کشور در آن قرار دارد و جریان اصلاحات با آن روبرو است باید نسبت به عملکرد این جریان در دهه ۹۰ توجه کنیم و از دستآوردهای اصلاحات دفاع کنیم. عدم موفقیت ها و ضعف ها را تحلیل کنیم تا بتوانیم ضعف ها را جبران کنیم.

عارف تصریح کرد: در جریان اصلاحات نیاز به تلاشی ائتلافی داریم آنچه که مهم است بعد از توجه به منافع ملی باید به منافع جریانی توجه داشت. باید برنامه ریزی ما برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باشد باید از تجربه موفق انتخاباتی که در چهارچوب وحدت و انسجام بدست آمده استفاده کنیم و این مسیر را با قوت و شدت بیشتری ادامه بدهیم.

او با تاکید بر اهمیت انتخابات شوراها گفت: نباید در کنار انتخابات ریاست جمهوری از انتخابات شوراها غافل شویم پایه دموکراسی از شورا ها شروع می شود.

رئیس بنیاد امید باران درپایان خاطرنشان کرد: مردم از جریان اصلاحات سابقه خوب و ارزشمندی دارند. تجربه موفق عملکرد اصلاحات می تواند موجب شود در انتخابات پیش رو نتیجه خوبی بدست بیاوریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمدرضا عارف انجمن روزنامه نگاران زن جریان اصلاحات جریان اصلاح اصلاح طلبی برای حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار خاطی سپاهان از حضور در ورزشگاه‌ها
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان