Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا خشونت با اسلحه در این کشور را به یک بیماری مسری تشبیه کرد و آن را مایه شرمساری بین‌المللی دانسته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه در اظهاراتی ضمن معرفی اقدامات اجرایی کاخ سفید برای مقابله با خشونت با اسلحه، گفت: خشونت با اسلحه مانند یک بیماری مسری و واگیر است و یک مایه شرمساری بین المللی برای ایالات متحده به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین اقدامات دولت بایدن برای مقابله با خشونت اسلحه

بر اساس این گزارش بایدن و معاونش کامالا هریس روز پنجشنبه با معرفی 6 اقدام اجرایی برای مقابله با خشونت با اسلحه، از کنگره خواستند تا قوانینی را در این زمینه تصویب کند.

بایدن افزود: این طرز فکر عجیبی است که گفته شود اقدامات اجرایی که توصیه می کنیم، خلاف قانون اساسی آمریکا است. خشونت با اسلحه در این کشور یک بیماری مسری و واگیر است و به مایه شرمساری بین المللی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: در آمریکا روزانه به طور متوسط 316 نفر هدف اصابت گلوله قرار می گیرند که از این تعداد 106 مورد منجر به مرگ می شود. پرچم ایالات متحده به دلیل کشته شدن 8 آمریکایی آسیایی تبار در ایالت جورجیا در حالت نیمه افراشته بود که 10 نفر دیگر در ایالت کلرادو کشته شدند.

بایدن اذعان کرد: بین این دو حادثه تیراندازی نیز به مدت یک هفته 817 تیراندازی دیگر به وقوع پیوست که در این حوادث نیز حدود 250 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 500 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وی افزود: من خواستار ممنوعیت مالکیت و حمل سلاح های جنگی هستم. هیچ دلیلی وجود ندارد که فردی در خانه اش سلاح جنگی داشته باشد که 100 گلوله شلیک می کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خشونت با اسلحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی#فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899868

دیگر خبرها

  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا