Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:39:00 GMT

سودان: ابتکار عمل امارات را برای تقسیم اراضی نمی پذیریم

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۷۹۵۱

سودان: ابتکار عمل امارات را برای تقسیم اراضی نمی پذیریم

به گزارش روز جمعه خبرگزاری «روسیا الیوم» عقار گفت: امارات کشوری  که در آن سوی دریاها واقع شده است قصد دارد تا سرزمین ما را تقسیم کند و خارطوم آن را نمی پذیرد زیرا این موضوع پیامدهایی را برای این منطقه ایجاد می کند.

سودانی ها پیشتر نیز به دلیل آنچه دخالت امارات متحده عربی در امور کشورشان خواندند در مقابل سفارت آن کشور در خارطوم تظاهرات کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقار افزود: بحران کنونی این منطقه دستاورد دولت مخلوع عمر البشیر است و پیش از او هیچ مناقشه ای در این منطقه وجود نداشت.

از نوامبر (آذر) گذشته با استقرار مجدد ارتش سودان در منطقه مرزی فشقه و بازپس گیری  ۹۵٪ از زمین های حاصلخیز که توسط کشاورزان اتیوپیایی تحت حمایت شبه نظامیان مسلح  مورد بهره برداری قرار می گرفت، تنش بین سودان و اتیوپی حاکم شده است.

ابتکار عمل امارات در پایان دادن به این درگیری ها ارائه راهکاری مبنی بر تقسیم اراضی کشاورزی این منطقه میان دو کشور سودان و اتیوپی بود که با واکنش تند سودان مواجه شد.
 سودان این منطقه مرزی را جزء سرزمین خود می داند و امارات را به دخالت در آن متهم می کند.

این منطقه در ماه‌های اخیر شاهد درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای سودانی و اتیوپیایی بوده که هر دو طرف همدیگر را به تشدید تنش‌ها و خشونت متهم می‌کنند. در ماه ژانویه دو کشور در خارطوم با یکدیگر گفت و گو کردند. اتیوپی در آن زمان اعلام کرد که تا پیش از خروج نیروهای سودان از مناطق مورد اختلاف هیچ گونه مذاکراتی با سودان نخواهد داشت.

برچسب‌ها سودان اتیوپی امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان اتیوپی امارات متحده عربی سودان اتیوپی امارات متحده عربی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال