Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم رجبی گفت: تجربه تاریخی و اقدامات چند سال اخیر آمریکا نشان داد که این کشور و دولتمردان آن، در هیچ حوزه و زمینه کاری قابل اعتماد نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عبدالکریم رجبی، نماینده ادوار مردم شریف مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در گفتگو با گلستان ما که به مناسبت قطع ارتباط سیاسی ایران با آمریکا در سال ۵۹، انجام شد؛ اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شکست سنگینی برای آمریکا و همپیمانان آن در ایران بود که در این راستا آنها با شایعه سازی مبنی بر پایدار نماندن این انقلاب، درصدد تضعیف روحیه جوانان انقلابی برآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنار این شکست و خنثی سازی توطئه های دشمنان این انقلاب، در سال ۵۹ با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، همینه پوشالی این کشور فروپاشی شد؛ لذا آمریکایی ها برای جبران این شکست، اقدام به فشارهای سیاسی و دیپلمات کردند که این خود باعث قطع روابط سیاسی ایران با این کشور در ۲۰ فروردین ۵۹ شد.

دبیر کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با قطع روابط دیپلماتیک و همچنین شکست های پی درپی آمریکا در مقابل ایران، دولتمردان ادوار این کشور سیاست‌های،  اضمحلال و از هم پاشیدگی ایران،  از هم پاشیدگی اقتصاد ایران،  تهاجم به مرزهای ایران را در پیش گرفتند که این نشان از دشمنی دیرینه آنها با این انقلاب بود.

رجبی تصریح کرد: متاسفانه با وجود گذشته استعماری و جاسوسی آمریکا در ایران، باز هم برخی از سیاسیون در داخل و خارج از کشور بر طبل مذاکره با این کشور زدند و ۸ سال از سالهای مفید کشور که می شد با توجه به ظرفیت های داخلی، تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کرد؛ این زمان صرف مذاکره با کسانی شد که امتحان خود را پس داده بودند.

نماینده ادوار شرق گلستان گفت: خوشبختانه یا متاسفانه در مذاکرات برجامی، برای چندمین بار، چهره آمریکا و همپیمانان آن برای مردم ایران آشکار شد؛ اما متاسفانه برخی سیاسیون با وجود همه ادله لازم برای عدم اعتماد به این کشورها و سیاستمداران آنها، با اهداف سیاسی و با در تنگنا قرار دادن کشور و مردم درصدد احیای مذاکرات از پیش شکست خورده هستند.

رجبی با بیان اینکه نباید با نشان دادن سراب آمریکایی، فرصت ها را سوزاند؛ ادامه داد: مسلما کشوری که با قطع روابط سیاسی در سال ۵۹، با وجود نداشتن روابط دیپلماتیک صدها توطئه و سیاست خصمانه را در قبال ایران طراحی و پیاده کرده است؛ با داشتن روابط و نفوذ در کشور می‌توانست ضربات جبران ناپذیری به ایران و ملت ایران وارد کند؛ لذا بهترین رویکرد در قبال چنین کشورهایی قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک است.

وی تاکید کرد: سند راهبردی ایران و چین نه تنها باعث شکست سیاست تحریمی آمریکا شد؛ بلکه باعث فروپاشی هیمنه این کشور شد.

نماینده اسبق مردم شریف شهرستان های شرق گلستان در پایان گفت: کشورهای ایران، چین و روسیه می‌توانند با اتحاد و افزایش مراودات اقتصادی خود، باعث عدم وابستگی به اقتصاد نفتی و دلاری شوند تا به این واسطه اهرم های فشار آمریکا و غرب بر این کشورها کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قطع روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: در عملیات وعده صادق نبوغ نظامی ما به کار آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، سلسله نشست‌های «جهاد تبیین» با موضوع جنگ شناختی و جنگ ترکیبی به‌همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول امروز برگزار شد.

دکتر سید نصیب‌الله دوستی‌مطلق عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با اشاره به طراحی بی‌نظیر عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: شناسایی تمام لایه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و عبور پهپادها و موشک‌ها از 12 لایه پدافندی و برخورد دقیق به هدف، محصول طراحی بی‌نقص اعجوبه‌های نظامی کشورمان بود.

وی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق نبوغ نظامی ما بکار آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شد؛ افزود: این عملیات اثبات توان نظامی ایران بود و باید به این دارایی‌هایی که در حوزه دفاع و امنیت داریم افتخار کرد.

این استاد دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد و گفت: خبرگان نظامی دنیا پیام این حمله را دریافت کردند و فهمیدند. در سال‌های آینده دیگران نیز به ابعاد این حمله پی خواهند برد؛ به‌گونه‌ای که جهان به قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم خواهد شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان چرایی اینکه حمله از چند نقطه از داخل خاک ایران انجام شد؛ اظهار کرد: دشمن اهل محاسبه است و این تصور برای او پیش می‌آید که ایران از چند نقطه دیگر توان حمله دارد که ما از آن بی‌خبر هستیم؟ و همین تصور و انگاره توان تصمیم‌گیری طرف مقابل را به چالش کشیده و احتمال انجام عملیات متقابل را به صفر می‌رساند.

دوستی‌مطلق تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیانش در عملیات وعده صادق تمام توان پدافندی خود را به کار گرفتند و هیچ تکنولوژی نبود که داشته باشند و در این عملیات بدون استفاده بماند. لطف خدا شامل حال ما شد که توانستیم قدرت این مردم و نظام را و همچنین نبوغ فرزندان این انقلاب و این مرز و بوم را به رخ دنیا بکشیم و بار دیگر به آن‌ها اثبات کردیم که ما یک کشور مستقل هستیم و تحریم دیگر پاسخگو نیست. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست