Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مکان یابی و دفن غیر اصولی زباله‌ها در شهر مارگون مرکز شهرستان تازه تاسیس مارگون سبب شده شاهد یک معضل زیست محیطی و رقص طلای کثیف باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سال‌ها پیش بعد از یک تصمیم نادرست محل دفن و در واقع دپوی زباله‌های شهر مارگون مرکز شهرستان تازه تاسیس مارگون واقع در تپه‌ای کوه مانند در ورودی این شهر تعیین شد که در این سال‌ها دستاوردی جز صدمه به محیط زیست نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفن غیر اصولی زباله‌ها در ورودی شهر سردسیری و زیبای مارگون سبب شده با کوچکترین وزش باد شاهد رقص ناموزون طلای کثیف در طبیعت زیبا و کم نظیر اطراف ورودی این شهر باشیم.

عدم دور اندیشی مسئولان وقت در زمینه مکان یابی و دفن غیر اصولی زباله‌ها در شهر مارگون به یک معضل زیست محیطی تبدیل شده و در واقع باد کاری کرده که کیلومترها از اراضی ورودی این شهر به محلی از انباشت زباله‌ها تبدیل شود و به نوعی بی تدبیری مسئولان و متولیان امر به نمایش گذاشته شود.

فرماندار شهرستان مارگون با اشاره به برگزاری اولین نشست کاگروه مدیریت پسماند این شهرستان، گفت: ساماندهی وضعیت نامناسب جایگاه دفن زباله شهر مارگون در ورودی شهر ضروری بوده و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

بحران زیست‌محیطی در استان قزوین| مکانی کثیف به‌نام پسماند محمدآباد‌ در قزوین/ سایه شوم کوه زباله بر سر مردم+ فیلمروایت تسنیم از کارگرانی که زباله‌های ‌کرونایی بیمارستان‌ها را جمع می‌کنند / اینجا فقط "عشق" حرف می‌زندطرح‌های جامع مدیریت پسماند شهرداری‌ها و تجمیع زباله‌گاه‌های روستایی در خراسان جنوبی تدوین شود

باقر قائمی افزود: جایگاه فعلی دفن زباله شهر مارگون به دلیل نداشتن شرایط مناسب، زباله‌ها و پلاستیک‌ها در محیط پیرامون پراکنده شده‌اند و تصویری تاسف بار و مشمئز کننده بوجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه مناسب تری با رعایت اصول فنی برای این منظور پیش بینی شود، ادامه داد: شهرداری مارگون به مناسبت دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک موظف بوده محیط اطراف جایگاه را پاک سازی کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: برای حوزه روستایی نیز بخشداران مرکزی و زیلایی موظف هستند جایگاه‌های مناسب با اخذ مجوزهای قانونی احداث کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی های زیست محیطی آلودگی های زیست محیطی شهر مارگون زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست