Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@11:36:52 GMT

الگوی حکمرانی روحانی و جایزه تمشک طلایی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۹۲۲۹

الگوی حکمرانی روحانی و جایزه تمشک طلایی

روحانی با مشی و مدیریت خود و ارجاع مسایل کشور به خارج، هزینه‌های تهدید تحریم‌های هسته‌ای را به شکل حداکثری درآورده است.

به گزارش مشرق، پرویز امینی در یادداشتی تحت عنوان «الگوی حکمرانی حسن روحانی و جایزه تمشک طلایی!» نوشت: در یک صورت‌بندی قابل فهم، هر حکمرانی با مجموعه‌ای محدودیت‌ها و امتیازات یا به قول مشهورتر با مجموعه‌ای از فرصت‌ها و تهدیدها روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین براساس رویارویی‌های گوناگون با این فرصت‌ها و تهدیدها می‌توان الگوهای مختلف حکمرانی را مدل‌سازی کرد:

-استفاده حداکثری از فرصت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها

- استفاده حداکثری از فرصت‌ها و رفع تهدیدها

- استفاده حداکثری از فرصت‌ها و حداقلی کردن هزینه های تهدیدها

- استفاده حداکثری از فرصت‌ها و پرداخت حداکثری هزینه‌های تهدید

- ناتوان در استفاده از فرصت‌ها و پرداخت حداکثری هزینه‌های تهدید

- تبدیل فرصت‌ها به تهدید و پرداخت حداکثری هزینه‌های تهدید

- تبدیل حداکثری فرصت‌ها به تهدیدها و پرداخت حداکثری هزینه تهدیدها

- تبدیل حداکثری فرصت‌ها به تهدید و پرداخت حداکثری هزینه‌های تهدید بعلاوه زبانِ دراز

مصداق کامل الگوی اول حکمرانی، شهید قاسم سلیمانی، خصوصا در دوره فرماندهی سپاه قدس در دو دهه گذشته است. این شهید عزیز از فرصت وجود نظام اسلامی و ظرفیت‌هایی که در جهان اسلام وجود داشت استفاده حداکثری کرد و به استحکام‌بخشی و نیرومندسازی یک جبهه نیرومند مقاومت اسلامی در عراق و لبنان و فلسطین و یمن و... مبادرت کرد و تهدیدهایی مثل داعش را به فرصت بالا بردن ضریب امنیت کشور تبدیل کرد. عراق و افعانستان اشغال شده و در چنگ آمریکا گرفتار شده را به باتلاقی برای آمریکایی‌ها تبدیل کرده است و...

 اما تنها مصداق الگوی آخر شاید در کل تاریخی که بشر مدون کرده باشد، دولتمداری حسن روحانی است. او مثلا توانست فرصت کنترل و مدیریت بیماری ناشناخته کرونا را چند بار در طول دوره این بیماری به تهدید تبدیل کند که گفتارها و کردارهای او در دو هفته گذشته نمونه اخیر است. وی با گفتارهایی نظیر ما پیک کرونا را پشت سر گذاشتیم و کردارهایی مثل رها کردن کنترل‌های حاکمیتی، توانست فرصت کنترل چند ماهه کرونا را به تهدید قرمز شدن شتابنده اکثر مناطق ایران تبدیل کند. ضجه‌ها و التماس‌های وزیر بهداشت نیز تاثیری در این شکل حکمرانی او نداشت و اینک این جان انسان‌هاست که فدای این مدل حکمرانی می‌شود و فریادرسی نیز نیست.

 روحانی علاوه بر این، با مشی و مدیریت خود و ارجاع مسایل کشور به خارج، هزینه‌های تهدید تحریم‌های هسته‌ای را به شکل حداکثری درآورده است که مقایسه وضعیت اکنون کشور با سال ۹۲ که نتایج تحریم‌های سخت آمریکا تا حد زیادی کنترل و مدیریت شده بود، به خوبی این حداکثری کردن تهدید در دولتمداری روحانی را می‌توان فهمید. البته اصحاب دولت روحانی به این وضعیت نیز اکتفا نکردند و به جای ابراز شرمندگی از این همه فلاکتی که بر سر کشور و مردم آوار کرده است، با زبان درازی می‌گویند که اگر ما نبودیم، قحطی می‌شد یا اگر ما نبودیم صد برابر بدتر میشد یا اگر ما نبودیم دلار به جای ۲۵ هزار تومان، ۵۰ هزار تومان بود و ما اگر نبودیم‌های دیگر!

 در سینما علاوه بر جایزه‌های مثبت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های سینمایی مثل نخل طلای کَن و شیرِ طلایی ونیز و خرسِ طلایی برلین و سیمرغ بلورین جشنواره فجر، به بدترین فیلم‌ها نیز جایزه می‌دهند که تمشکِ طلایی از نمونه‌های مشهور آن است. اگر بخواهیم به دولتمردی روحانی براساس منطقِ بدترین فیلم سینمایی جایزه بدهیم، جایزه تمشک طلایی حکمرانی با فاصله زیاد از دیگران به روحانی تعلق می‌گیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا حسن روحانی مقاومت اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی حسن روحانی دولت روحانی فلسطین یمن مشرق استفاده حداکثری از فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید

مدیرعامل توانیر جزئیات اهدای جوایز به مشترکان صنعت برق را تشریح کرد و گفت: ۸۰ میلیون جایزه برای مشترکان صنعت برق در نظر گرفته شده که به صورت قرعه‌کشی به آنها اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی در حاشیه مراسم رونمایی از پویش با انرژی که با حضور مسئولین صنعت برق و جمعی از هنرمندان برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص نحوه ارائه پاداش صنعت برق به مشترکان، اظهار کرد: بیش از ۴۲ مشترک صنعت برق داریم که از این تعداد حدود ۳۲ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند اگر این تعداد مشترک کاهش مصرف برق داشته باشند طی ۲۱ هفته در نظر گرفته شده به صورت امتیازی از جوایزی که پیش بینی شده بهره مند شوند.

وی افزود: ممکن است مشترکین بیش از دو یا چند بار از این جوایز بهره مند شوند و محدودیتی در این جوایز وجود ندارد.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه مشترکان خانگی و تجاری که ۱۵ درصد مصرف را کاهش دهند به صورت قرعه کشی از جوایزی مثل خودرو برخوردار خواهند شد، اظهار کرد: بر اساس میزان کاهش مصرف پاداش صرفه جویی پیش بینی شده، سال گذشته ۴۰ درصد از مشترکان خانگی در این طرح مشارکت داشتند امیدواریم امسال با افزایش تعداد مشترکان صرفه جویی کننده انرژی بیشتری را به بخش مولد تحویل دهیم.

مشکلی در تامین منابع پویش با انرژی نداریم

رجبی‌مشهدی افزود: قطعا منابع مورد نیاز از طریق صنایع انرژی بر کشور تامین خواهد شد و مشکلی در تامین اعتبار وجود ندارد.  

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص زمان اجرای این پویش گفت: پویش با انرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ادامه دارد، بیش از ۸۰ میلیون جایزه به کسانی که کاهش مصرف برق داشته باشند و مستمرا این کار را تکرار کنند، داده خواهد شد، این مشترکان با این اقدام هم برق پایدار دریافت می کنند و هم بخش مولد کشور از انرژی بیشتری برخوردار خواهند بود و ما می‌توانم به نقاط بسیار گرم و همچنین مراکز بیمارستانی، خدماتی و آموزشی برق مورد نیاز را ارسال کنیم.

به گفته مدیر عامل توانیر گفت: هدف از این پویش این است که مشترکان تجاری و خانگی که ۸۰ درصد تعداد مشترکان و ۵۰ درصد مصرف دوران اوج مصرف کشور را تشکیل می دهند را به کاهش مصرف تشویق کنیم به همین جهت جایزه و هم پاداش صرفه جویی در دستور کار قرار گرفته است.

با مشارکت مردم نیاز به خاموشی نیست

رجلی‌مشهدی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، در خصوص احتمال خاموشی در کشور، گفت: قطعا با مشارکت مردم نیاز به خاموشی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های مصرف برق؛ شدت مصرف انرژی در کشور است که این شاخص در کشور ما دو برابر متوسط جهانی است، افزود: همیشه نیازمند این هستیم که مصرف بهینه داشته باشیم تا بتوانیم نیاز تقاضاهای جدید و بخش مولد کشور را تامین کنیم.

جریمه سنگین برای رمزارزهای غیرمجاز

مدیرعامل توانیر درباره تامین برق رمزارزها گفت: برای کسانی که به صورت مجاز استخراج رمزارز داشته باشند، پیش بینی شده از ساعت ۲ بامداد تا ۹ صبح که ساعت بار حداقل است بتوانند از برق استفاده کنند اما برای کسانی که بصورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می کنند جرایم سنگینی پیش بینی شده است اگر دستگاههای آنها شناسایی شود ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و بر اساس قوانین جدید امحا خواهد شد و قطعا جرایم سنگین از زمانی که تشخیص داده شود اعمال خواهد شد و این جریمه ۱۰۰ برابر قیمت انرژی است

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه از هموطنان می خواهیم از طریق سامانه برق من گزارش رمزارزهای غیرمجاز را اعلام کنند این گزارش علاوه بر اینکه محرمانه خواهد ماند، می توانند از پاداش بهره مند شوند و متناسب با ماینرهایی که کشف می شود، عدد پاداش بیشتر می شود و به تامین برق پایدار کمک می کند.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

وی درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

حداکثر واردات را خواهیم داشت

مدیر عامل توانیر در خصوص صادرات برق به عراق در تابستان سال جاری اظهار کرد: برنامه ما این است در دوره گرم سال حداکثر واردات را داشته باشیم و صادرات را در حداقل ممکن باشد قطعا متناسب با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه مشکلی برای سرمایه‌گذاری در ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی وجود ندارد و از طریق درخواستی که به شرکت‌های توزیع داده می شود، تامین برق صورت خواهد گرفت، نرخ برق ایستگاه‌های شارژ نرخ تجاری یعنی ۵۴۷ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است