Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، برزین ضرغامی، افزود: ششمین سالانه هنرهای شهری تهران «بهارستان ۱۴۰۰» با هدف توسعه هنر شهری با توجه به مقتضیات فضاهای شهری، ایجاد فضای تعاملی با آثار خلاقانه شهری و همچنین تقویت تعاملات شهروندان و هنرمندان و بسترسازی بروز آفرینش‌های هنری، همزمان با نوروز باستانی برگزار شد. این رویداد هنری در چهار رویکرد کلی فرهنگی، سمبلیک، مفهومی و زیست محیطی اجرا شد و هنرمندان در این رویداد به احیای ارزش‌های هنر سنتی و گرایشات نوین در عصر حاضر، توجه داشتند که با استقبال شهروندان تهرانی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: «بهارستان ۱۴۰۰» تاکنون توانسته نظر مثبت بسیاری از شهروندان را به خود جلب کند. جامعه هنری کشور به ویژه هنرمندان تجسمی، موسیقی، سینما، تئاتر و ادبیات با استقبال از این طرح پیشنهادهای مختلفی در خصوص استمرار این رویداد هنری و حتی برگزاری فصلی این رویداد مطرح کرده‌اند تا با ویژگی هر فصل هنرهای شهری متناسب با آن بتواند فضای شهری را تغییر دهد. ما نیز در سازمان زیباسازی شهر تهران با احترام به نظرات جامعه هنری تلاش خواهیم کرد در سال پیش رو این روند را ادامه دهیم.

ضرغامی فرا رسیدن فصل بهار و ایام عید نوروز را فرصت و فضایی مناسب به‌منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری دانست و درباره اهداف این رویداد هنری گفت: همگامی هنرمندان با شهروندان در پیشواز بهار، ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری، امکان بروز و اجرای ایده‌ها و آثار هنری با شیوه‌های بیانی مختلف، اجرا و نمایش فرآیند آفرینش‌های هنری متناسب با محیط شهری و ایجاد فرصت آشنایی شهروندان با فرآیند خلق اثر هنری در حین اجرا، از اهداف این سالانه بود که با تلاش هنرمندان بهارستان ۱۴۰۰ محقق شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به انتقادهایی که هنرمندان بهارستان ۱۴۰۰ داشته‌اند، گفت: با گفتگو با هنرمندان حاضر در بهارستان ۱۴۰۰ نظرات آنها را شنیدیم و از آنجا که این هنرمندان در روند کار که همزمان با روزهای پایانی سال است دچار مشکلاتی شده‌اند در صدد رفع آن تلاش خواهیم کرد. هنرمندان این رویداد، بهارستان را یک سالانه هدفمند می‌دانند و بحث کیفی‌تر شدن آن را به زمانبندی بیشتر مرتبط می‌دانند که تلاش خواهیم کرد از سال آینده فراخوان این رویداد را زودتر منتشر تا هنرمندان زمان بیشتری برای ایده‌پردازی داشته باشند.

ششمین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در بهار سال ۱۴۰۰ در سطح شهر تهران در بخش‌های مختلفی همچون تخم مرغ‌های رنگی، دیوارنگاری و هنرهای محیطی اجرا شده است.

کد خبر 5185006

منبع: مهر

کلیدواژه: برزین ضرغامی بهارستان عید نوروز شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه ویروس کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تامین اجتماعی شهر تهران آیت الله سید ابراهیم رئیسی تهران 1400 وزارت آموزش و پرورش بنیاد برکت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران شهرداری سازمان زیباسازی شهر تهران بهارستان ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد