Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:46:28 GMT

تبعيض نژادي گسترده در بخش سلامت آمريکا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۹۳۰۶

تبعيض نژادي گسترده در بخش سلامت آمريکا

خبرگزاری آریا- پایگاه اینترنتی نشریه تایم مطلبی با عنوان "نژادپرستی در بخش سلامت آمریکا، گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها" منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی نشریه تایم مطلبی با عنوان "نژادپرستی در بخش سلامت آمریکا، گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها" منتشر کرد.
در این مقاله به قلم پارک آلیس آمده است: اگر بیماری همه گیر کووید - 19 به ما درسی آموخته باشد، این است که بهداشت سلامت نعمتی است که به راحتی به بعضی از افراد ارزانی و از بسیاری دیگر دریغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کووید-19 در آمریکا، معلوم شد این بیماری گروه‌های خاصی را بیش از دیگران تحت تأثیر قرار داده است و موجب ابتلا شدیدتر و بستری شدن شمار بیشتری از افراد در بیمارستان و همچنین نرخ بالاتر مرگ و میر در میان جوامع سیاهپوست، لاتین تبار و بومی آمریکایی و جوامع بومی آلاسکا و افراد با شرایط اقتصادی-اجتماعی پایین‌تر شده است.
علت این تاثیر نامتقارن خیلی با عواملی مانند بیولوژی یا ژنتیک ارتباط ندارد، بلکه با تعداد زیادی از سایر عوامل مثل مکانی که مردم زندگی می‌کنند، چه میزان هوایی که تنفس می‌کنند پاکیزه است، چه تغذیه‌ای دارند، آیا کاری دارند و اگر دارند در چه شغلی مشغئل به کارند و آیا از سامانه حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، ارتباط دارد. دکتر روچل ولنسکی، مدیر جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، از این روند به خوبی آگاهی دارد. وی به عنوان مدیر بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان عمومی ماساچوست کار کرده، تحقیقات و کار بالینی وی بر روی اچ. آی. وی. متمرکز بوده است، او همچنین در هیئت مشاوره کووید - 19 چارلی بیکر، فرماندار ماساچوست، به ایجاد سیاست مقابله با همه گیری در آن ایالت کمک کرده است. والنسکی گفت: "من از محل مراقبت از بیماران مبتلا به اچ. آی. وی؛ و بیماری‌های عفونی آمده ام و کسانی که در بخش بهداشت عمومی کار می‌کنند به خوبی می‌دانند که بیماری‌هایی که فقرا و مبتلایان با دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و اقلیت‌های نژادی و قومی را مبتلا می‌سازد از بیماری‌هایی که سفیدپوستان آمریکایی یا آمریکایی‌ها با امتیازات بیشتر را مبتلا می‌کند، متفاوت است. من هر روز با آگاهی از این واقعیت سر کار می‌آمدم. "
کووید - 19 به سادگی این واقعیت را در مرکز توجه قرار داد. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC)، نسبت سیاه پوستان و لاتین تبار‌های آمریکا که در بیمارستان بستری هستند حدود سه برابر سفیدپوستان و نسبت مرگ و میر نیز حدود دو برابر بیشتر است؛ و والنسکی این حقیقت تلخ را فرصتی می‌داند.
در هشتم آوریل، او در آژانس ابتکار جدیدی به نام نژادپرستی و بهداشت را پایه گذاری کرد، تا تلاش‌های بخش بهداشت عمومی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) را بر تشخیص، تأیید و مهمتر از همه، اقدام در خصوص شمار زیادی از راه‌های تأثیر نژادی بر سلامتی مردم متمرکز کند. از بدرفتاری تاریخی که منجر به تردید دائمی و ترس از ایجاد پزشکی در میان جوامع نژادی و قومی خاص شده گرفته، تا عدم دسترسی به مراقبت‌های خوب، تا عدم حضور در مطالعات تحقیقاتی و تا در مقام کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی، نژادپرستی مدتهاست در نظام بهداشتی آمریکا ریشه دوانده است.
والنسکی گفت: "من در خصوص اعلام نژادپرستی به عنوان تهدید جدی برای بهداشت عمومی بسیار صحبت کرده ام. کاربرد کلمه نژادپرستی در این [ابتکار عمل]برای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا عمدی است. این فقط مربوط به رنگ پوست شما نیست بلکه مربوط به محل زندگی شما، محل کار شما، محل بازی فرزندان شما، محل عبادت و نحوه رسیدن به محل کارتان و همچنین مربوط به مشاغلی است که دارید. همه این موارد به سلامت افراد و فرصت‌های آن‌ها برای سلامتی ختم می‌شود. "
این نخستین بار نیست که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا به رفع نابرابری‌های بهداشتی نژادی، خود را متعهد می‌سازد. در اواخر دهه 1980، این آژانس برای اولین بار در وزارت بهداشت و خدمات انسانی، برای بهداشت اقلیت‌ها و عدالت درمانی دفتر خود را تاسیس کرد. لئاندری لیبرد بلافاصله پس از تشکیل دفتر به آن پیوست و اکنون دستیار مدیر است. لیبرد اذعان کرد در حالی که برخی از بخش‌های آژانس تلاش زیادی برای رفع نژادپرستی در میان کارکنان خود و همچنین کار‌هایی که ارائه می‌دهند، انجام می‌دهند، اما دیگران این کار را نمی‌کنند. وی گفت، کاری که ابتکار نژاد پرستی و سلامت جدید، انجام خواهد داد، بالا بردن عدالت بهداشتی به عنوان اولویت در هر کاری است که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا انجام می‌دهد. لیبرد افزود: "ما هم اکنون می‌توانیم شبکه خود را گسترش دهیم و واقعاً به طور کامل برای حل این مسائل مشغول به کار شویم. "
والنسکی اظهار کرد، این امر مستلزم تغییر در تمرکز و از مرحله مشاهده وارد مرحله عمل شدن است. وی همه مراکز و دفاتر تحت نظارت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا را موظف کرده است تا مداخلات و نتایج بهداشتی که در سال آینده برای مقابله با نژادپرستی در مناطق مربوطه را بررسی خواهند کرد، اعم از واکسیناسیون کودکان، تغذیه یا بیماری‌های مزمن را ارائه دهند. وی از زمان آغاز مدیریت خود در ماه ژانویه در دو نشست مجازی در سطح آژانس که با حضور 30 هزار کارمند برگزار شد، اظهار داشت این موضوع اولویت مدیریت وی است. او گفت این مسئله "باید در نظر گرفته شود. باید بخشی از کاری باشد که همه انجام می‌دهند. "
کووید - 19 به عنوان وسیله‌ای موثر برای دستیابی به آن عمل می‌کند. با کمک مالی اضافی دولت فدرال، برای مقابله با کووید - 19، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا دو میلیارد و 250 میلیون دلار بودجه در اختیار دارد تا نابرابری‌های بهداشتی مربوط به کووید - 19 را برطرف کند، و بفهمد چرا برخی از جوامع به طور نامتناسبی تحت تأثیر این بیماری همه گیر قرار گرفتند. والنسکی گفت کشور با آگاهی پیدا کردن در خصوص این موضوع در موقعیت بهتری قرار می‌گیرد و امیدوارانه این روند را قبل از شیوع همه گیری بعدی تغییر می‌دهد. کلید آن درک عوامل به اصطلاح اجتماعی سلامت - همه‌گیرشناسی بیماری مسری در مورد عوامل غیر پزشکی است که می‌توانند بر سلامت افراد تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، افرادی که در مناطقی با دسترسی کم به محصولات تازه زندگی می‌کنند، در معرض ابتلا به چاقی و بیماری‌های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا هستند که امر مربوط به رژیم غذایی کمتر مغذی است؛ و از آنجا که همان مشخصات جمعیتی بدون دسترسی به محصولات تازه احتمال دسترسی به مسائل مراقبتی کمتری دارند، این شرایط احتمالاً منجر به بروز عوارض جدی می‌شود که می‌تواند زندگی آن‌ها را تهدید کند.
چشم انداز والنسکی این است که به طور موثرتری از قدرت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا به عنوان یک نهاد ملی بهداشت استفاده کند تا آگاهی از نژادپرستی را در هر کاری که آژانس بر عهده دارد، نهادینه کند. او گفت این کار با راه اندازی وب سایت تازه نژادپرستی و سلامت "با نام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا و بهره بردن از حمایت و نفوذ این مرکز" آغاز شده است. این سایت منبعی برای مردم است تا در مورد تلاقی بین نژادی و سلامت و راه‌هایی که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا برای از میان بردن نابرابری‌ها و رفع شکاف‌های ناشی از نژاد در پیش می‌گیرد، اطلاعات کسب کنند.
کووید - 19 شکاف‌های عمیقی را در زمینه دسترسی و نتایجی که در بین گروه‌های نژادی و قومی مختلف در آمریکا وجود دارد نمایان ساخت،
والنسکی گفت: "مستندات زیادی در این خصوص وجود دارد. من می‌خواهم به این فکر کنم که ... چگونه می‌توانیم برای حل مشکل مداخله کنیم. طبیعتا همه آن‌ها موفق نخواهند بود، اما من واقعاً دوست دارم به این فکر کنم که چگونه می‌توانیم به مداخلاتی که عامل تغییر هستند بپردازیم. "
چاره این کار تلاش‌های قدرتمند‌تر بین جوامع برای مناطقی است که برای واکسیناسیون خدمات کمتری برای مقابله با کووید - 19 دریافت کرده اند، از جمله بسته جدید 300 میلیون دلاری برای تأمین مالی نهاد‌های کارکنان بخش بهداشت جوامع - یعنی مهمترین مقامات محلی که می‌تواند شامل مقامات مذهبی تا آرایشگران و دیگر مقامات محلی مورد اعتماد باشند. شخصیت‌هایی که در جوامع زندگی می‌کنند و دلایل اقتصادی، فرهنگی یا سایر دلایلی را که از شبکه بهداشتی موجود طرد شده اند را می‌شناسند. با کمک مالی بیشتر به طور مثال بخش‌های بهداشتی عمومی محلی از گروه‌های سیار برای رفتن به محل استقرار افراد در هر جایی که باشند و کاستن از بار آن‌ها برای انتقال آن‌ها به سمت مرکز واکسیناسیون حمایت خواهند کرد. سران مذهبی و کلیسا‌ها نیز به مراکز واکسیناسیون جامعه تبدیل می‌شوند و این در حالی است که اعضای گروه‌های وابسته به کلیسا دیگران را به واکسن زدن علیه کووید -19 متقاعد می‌کنند.
والنسکی در خصوص ساخت واکسن کرونا گفت: "اکنون زمان این کار فرا رسیده است، زیرا توجه‌ها به آن جلب شده و منابع مالی لازم نیز برای آن مهیا شده است. " وی افزود: "ما تلاش ملی هماهنگی را برای دستیابی به کسانی که هنوز به آن‌ها دسترسی نداریم انجام دادیم، زیرا ارتباطاتی با افراد محلی و اشخاص مورد اعتماد پیدا کردیم. من فقط می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که تا زمانی که ما این تلاش را انجام می‌دهیم و به افرادی در هرجایی که هستند دسترسی پیدا می‌کنیم، این کار را به شیوه‌ای انجام دهیم که به ما امکان دهد نه فقط امروز آن‌ها را علیه کووید - 19 واکسینه کنیم بلکه کودکان آن‌ها را نیز برای هرگونه واکسیناسیون انجام نشده واکسینه کنیم و بیماری فشار خون آن‌ها را درمان و آن‌ها را از نظر سرطان غربال کنیم و تمام کار‌هایی را که مدت هاست به دلیل عدم آن‌ها دسترسی مورد سهل انگاری واقع شده انجام دهیم. "
هم والنسکی و هم لیبورد متوجه شدند که این اتفاق یک شبه نمی‌افتد، بلکه در این سازمان، مبارزه با تأثیرات نژادی بر بهداشت مردم مرحله مهمی است. از آنجایی که کووید - 19 شکاف‌های عمیقی را در زمینه دسترسی و نتایجی که در بین گروه‌های نژادی و قومی مختلف در آمریکا وجود دارد نمایان ساخت، لیبرد گفت: "ادامه این مسیر بدون توجه به وجود این نابرابری‌ها مغایر همه اصول بهداشت عمومی و خلاف رویه اخلاق بهداشت عمومی است. ما اکنون این فرصت را داریم که مطمئناً توجه خود را به این موضوعات افزایش دهیم و آن را تسریع کنیم. "

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تبعیض نژادی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها بهداشت عمومی نژادی و قومی نابرابری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه