Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، گوش دادن به ضربان قلب جنین با استفاده از استتوسکوپ - سمع متناوب - سال‌ها برای ارزیابی وضعیت جنین و اینکه آیا کودک دچار پریشانی است که ممکن است به زایمان سزارین نیاز داشته باشد، استفاده می‌شود.

یافته‌های یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه وارویک نشان داد، نظارت ساده بر ضربان قلب جنین هنوز هم بهترین روش برای تعیین اینکه آیا برای تولد کودک به روش سزارین نیاز هست یا خیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های این مطالعه در CMAJ (مجله انجمن پزشکی کانادا) منتشر شد. زایمان سزارین متداول‌ترین روش جراحی در سراسر جهان است که برای تسریع در تولد و جلوگیری از عوارض نوزادی انجام می‌شود.

محققان از انگلستان و اسپانیا ۳۳ مطالعه را بررسی کردند که بیش از ۱۱۸ هزار زن را شامل می‌شود، این افراد عمدتا از کشورهای با درآمد بالا و همچنین هند و تانزانیا برای ارزیابی اثربخشی روش‌های مختلف نظارت در بهبود نتایج برای مادران و نوزادان و کاهش تعداد زایمان‌های سزارین بود.

آنها دریافتند که همه روش‌ها نتایج مشابهی برای نوزادان دارند، اما فقط سمعک متناوب خطر زایمان سزارین را کاهش می‌دهد بدون اینکه خطر سلامتی نوزاد را افزایش دهد. محققان تخمین می‌زنند سمع متناوب منجر به کاهش متوسط ​​۳۰ درصدی سزارین‌های اضطراری در مقایسه با سایر روش‌ها شده است.

محققان این پژوهش اصرار دارند، سرمایه گذاری در توسعه تکنیک‌های جدید برای نظارت بر جنین برای ایمن‌تر شدن زایمان برای مادران و نوزادان آنها انجام شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: ضربان قلب جنین سزارین زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده «سقط جنین» چیست؟

 به گزارش تابناک، دکتر انسیه خزعلی در همایش هم اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها که در مشهد مقدس برگزار شد بیان کرد: امیدواریم بنیاد آبشار عاطفه‌ها در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ وی ادامه داد: مسئله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادیست که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت کند.

دیگر خبرها

  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن