Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ورود محموله جدیدی از داروی کرونای فاویپیراویر از شنبه آینده خبر داد و گفت: این داروها توسط داروخانه‌های منتخب بخش خصوصی توزیع می‌شوند. - اخبار استانها -

پیمان قجربیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از ورود محموله جدیدی از داروی کرونای فاویپیراویر از شنبه و یکشنبه آینده خبر داد و اظهار داشت: این داروها توسط داروخانه‌های منتخب بخش خصوصی توزیع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار بالای بیماران کرونایی سرپایی ادامه داد: برای مثال امروز که بیش از 300 بیمار سرپایی داریم، باید حدود 15 هزار قرص فاویپیراویر برای آنها تامین کنیم که وارد کردن آن به استان قزوین خودش یک ماجرایی است.

قجربیگی همچنین با اشاره به توزیع و عرضه داروی ژاپنی فاویپیراویر در 5 داروخانه شهر قزوین اضافه کرد: با توجه به افزایش شدید تعداد بیماران کرونایی سرپایی در استان قزوین داروخانه‌های شبانه‌روزی قانون و مرکزی و همچنین 3 داروخانه هلال‌احمر، سلامت و محجوب به عنوان داروخانه‌های منتخب توزیع داروی فاویپیراویر انتخاب شدند.

وی با تاکید بر اینکه قرص ضدکرونای فاویپیراویر فقط با دستور و نسخه پزشک در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: در حال حاضر 12 هزار ورقه داروی فاویپیراویر در اختیار ما قرار داد که هم‌استانی‌ها ما می‌توانند با نشان دادن نسخه پزشک معالج این دارو را از داروخانه‌های یادشده دریافت کنند.

مشکلی برای تامین «رمدیسیویر» نداریم

مقام مسئول سازمان غذا و دارو در استان قزوین همچنین با اشاره به مطالبه برخی بیماران کرونایی برای تخصیص داروی «رمدیسیویر» عنوان کرد: برای تامین داروی رمدیسیویر مشکلی نداریم و در حال حاضر این داروی بیمارستانی که قیمت واقعی آن یک میلیون و 200 هزار تومان است، با پرونده موقت برای هر بیمار زیر 10 درصد محاسبه می‌شود و بنابراین نرخ آن برای بیماران کرونایی حدود 100 تا 120 هزار تومان است.

آمار مبتلایان کرونا در قزوین به بالاترین حد رسید‌ /‌ بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها پر شدبیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی در قزوین برپا می‌شود‌رشد نگران‌کننده آمار بیماران کرونایی در قزوین / 75 درصد نتیجه تست‌ها‌ مثبت شد

قجربیگی افزود: البته بیمار سرپایی که این دارو را دریافت می‌کند، بر مبنای پروتکل اضطراری 3 ساعت تحت نظر قرار می‌گیرد تا تاثیر داروی رمدیسیویر روی آن مشخص شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از هجوم بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان باید ظرفیت خدمات مراقبت از منزل که به تازگی سامانه آن افتتاح شده را به طور کامل فعال کنیم تا بتوانیم داروهای یادشده را با نسخه پزشک در اختیار مریض‌های کرونایی بگذاریم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین سازمان غذا و دارو ویروس کرونا استانداری قزوین سازمان غذا و دارو ویروس کرونا بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت

رییس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین در محدوده این استان خبر داد و از رانندگان خواست از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند.

سرهنگ "پیمان کرمی" روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حدفاصل استاندارد تا پل فردیس و در آزادراه کرج - تهران محدوده فردیس تا گرمدره کرج سنگین است.

وی گفت: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین روان گزارش شده است.

رییس پلیس راه البرز بیان کرد: جاده کرج - چالوس درمحدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است که مسافران باید از محور‌های جایگزین استفاده کنند.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند تا از هرگونه حوادث رانندگی پیشگیری شود.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

tags # جاده چالوس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • پلیس نیویورک وارد دانشگاه کلمبیا شد؛ ماموران ده‌ها نفر را بازداشت کردند
  • محبوبیت زیاد: دو ستاره بایرن دنبال پیراهن وینی
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت