Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی اسرائیل به شکست تمام سیاست‌های این رژیم علیه سوریه اذعان کرد و به مراجع تصمیم گیر آن توصیه کرد در مقابل تکاپوی بین المللی برای بازسازی این کشور، مشی خود در برابر سوریه را تغییر دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی اسرائیل با بررسی ده سال بحران در سوریه و در یک تحقیق جدید از سوی «اودی دیکل» مدیر مرکز و «کارمیت بلنسی» محقق اسرائیلی به مراجع تصمیم گیر در تل آویو توصیه کرد مشی خود در قبال سوریه را در مقابل تکاپوی بین‌المللی برای بازسازی این کشور تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیکل و بلنسی در تحقیق خود اعلام کرده‌اند، اسرائیل باید اعتراف کند تا زمانی که اسد بر سر قدرت است امکان نابودی ایران و متحدین این کشور در خاک سوریه وجود ندارد. از همین رو اسرائیل باید اقدام گسترده‌ای را برای برکناری بشار اسد از قدرت در مقابل مشارکت بین المللی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در بازسازی سوریه تشویق کند.

در این تحقیق تاکید شده است که برای ثبات یافتن مجدد سوریه ، اسرائیل باید در  کوتاه مدت خطر را به جان بخرد تا بر اساس ادعای این گزارش، از سلطه یافتن ایران  و نیروهای وابسته به آن بر سوریه جلوگیری کند و این هدف را از طریق افزایش نقش خود در سه زمینه راهبردی حیاتی زیر محقق سازد:

اول: جنوب سوریه: اسرائیل باید از ضعف نظام بشار اسد و رقابت بین ایران و روسیه بر سر نفوذ در سوریه به عنوان فرصتی برای اتخاذ سیاست موثر برای حمله به متحدین ایران از جمله نیروهای حزب الله استفاده کند و به موازات آن نیروهای محلی چه سنی و یا دروزی را تقویت کند و از طریق کمک‌های انسانی با ساکنان محلی مخالف نظام بشار اسد ارتباط برقرار کند و به این ترتیب جزایری برای نفوذ اسرائیل فراهم آورد و نقشه استقرار ایران در منطقه را مختل سازد.

دوم: شمال شرق سوریه- با تمرکز بر منطقه مرزی بین عراق و سوریه

اسرائیل باید خود را برای سناریوی نبود نیروهای آمریکایی آماده کند. ایران آماده تسلط بر خلأ حاصل از نبود نیروهای آمریکایی است تا پل زمینی از عراق به سوریه و لبنان را ایجاد کند. به اسرائیل توصیه می شود کانال‌های همکاری را از طریق نیروهای کُرد و کمک‌های نظامی و اقتصادی به آنان توسعه دهد و در کنار آن سکویی برای فعالیت عملیاتی مداوم در این منطقه ایجاد کند تا از تسلط ایران بر این منطقه راهبردی دارای منابع انرژی و موقعیت های کشاورزی جلوگیری کند.

سوم: مرزهای سوریه- لبنان.

کنش و واکنش بین حزب الله و اسرائیل تا خاک سوریه و اطراف مرزهای سوریه و لبنان پیش رفته است.

این تحقیق می افزاید، تسلط حزب الله بر مرزهای سوریه و لبنان بیانگر ضعف راهبردی اسرائیل است که امکان قدرت گرفتن حزب الله پس از جنگ دوم لبنان را فراهم آورد و موجب شد به منطقه نفوذ سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی حزب الله در سوریه تبدیل شود. در این گزارش به سران صهیونیست توصیه شده است که اسرائیل فعالیت عملیاتی خود را در منطقه در چارچوب نبرد بین جنگ‌ها افزایش دهد.

در پایان این تحقیق آمده است: در کنار این فعالیت اسرائیل باید دخالت بین المللی برای بستن مرزهای سوریه و لبنان را تشویق کند چرا که به زعم این گزارش، این اقدام گام حیاتی برای بازسازی وتضعیف طرف‌های افراطی در سراسر منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه و لبنان مرزهای سوریه بین المللی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟