Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@12:10:28 GMT

مرگ همسر ملکه انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۰۱۵۰

«پرنس فیلیپ» (دوک ادینبرو) همسر ملکه انگلیس در ۹۹ سالگی درگذشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  فیلیپ در ۱۰ ژوئن ۱۹۲۱ در شهر کورفو در کشور یونان زاده شد و به‌طور رسمی شاهزاده فیلیپ یونان و دانمارک (به انگلیسی: Prince Philip of Greece and Denmark) نامیده شد.

بر اساس گزارش رسانه های غربی، همسر الیزابت دوم ملکه بریتانیا، امروز جمعه ۲۰ فروردین در کاخ ویندزور درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مدتی پیش در یک اقدام احتیاطی در بیمارستان خصوصی شاه ادوارد هفتم در لندن بستری شده بود.

فیلیپ از خاندان سلطنتی یونان و دانمارک بود که بعد از کودتا و برکناری خاندان پادشاهی یونان به همراه خانواده از یونان تبعید شد.

در فروردین ماه سال جاری، کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرنس فیلیپ از پائیز امسال از وظایف سلطنتی کناره می‌گیرد و در فعالیت‌های عمومی نیز شرکت نخواهد کرد.

براساس این بیانیه، پرنس فیلیپ تا مرداد ماه آینده در مراسم عمومی شرکت خواهد کرد، اما از آن به بعد هیچ دعوتی را برای شرکت در مراسم رسمی نخواهد پذیرفت هرچند ممکن است در برخی رویداد‌های ویژه حضور یابد.

کاخ باکینگهام اعلام کرده است که ملکه الیزابت ۹۰ ساله بطور کامل به وظایف سلطنتی خود ادامه خواهد داد.

پرنس فیلیپ در سال ۱۹۴۷، هفتاد سال پیش، با الیزابت که هنوز به سلطنت بریتانیا نرسیده بود ازدواج کرد. ملکه الیزابت در سال ۱۹۵۳ تاجگذاری کرد. برچسب ها: کاخ باکینگهام ، پرنس فیلیپ ، ملکه انگلیس ، همسر ملکه ، شوهر ملکه ، ملکه الیزابت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کاخ باکینگهام پرنس فیلیپ ملکه انگلیس همسر ملکه شوهر ملکه ملکه الیزابت پرنس فیلیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان

عکسی از جمیله علم الهدی (همسر ابراهیم رئیسی) در کنار همسران روسای جمهور چند کشور از جمله ترکیه و ازبکستان در فضای مجازی منتشر شده است.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • فیلسوفان بزرگ دربارۀ «ورزش» چه می‌گویند؟
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • (عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان